Solona slonina

1. Data: 2006-03-20 20:09:22

Temat: Solona slonina
Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno jadlem slonine przrzadzona na rosyjski sposob. Bije to na glowe
szynke i takie tam podobne jadla francuskich pieskow. A jesli do tego dodac
dobry wlasny chleb, ogorki z Kruszewa to i mozna klapnac jakiegos
"kalamarza".

Ale jak sie robi taka slonine?

MP

2. Data: 2006-03-20 21:52:32

Temat: Re: Solona slonina
Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Marek napisał(a):

> [...]
> szynke i takie tam podobne jadla francuskich pieskow. A jesli do tego dodac
> dobry wlasny chleb, ogorki z Kruszewa to i mozna klapnac jakiegos

O ile sie nie mylę i jest to taka co moja babcia robiła:
"Stocza" to sie chyba nazywa, osolić opieprzyć natrzeć czosnkiem i do
zamrażarki... na miesiąc zapomnieć :)

Ja za to szukam sposobu na konserwową słoninę ;)

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

3. Data: 2006-03-20 21:53:24

Od: "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" wrote in message news:dvn28j$4jl$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
dodac
| dobry wlasny chleb, ogorki z Kruszewa to i mozna klapnac jakiegos

Rożnie... na mokro i na sucho, na zimno i na gorąco, a i podwędzone nie od
rzeczy jest... ;))
Jeśli czytasz po rosyjsku, to polecam:
http://forum.kulina.ru/topic451.html
http://forum.kulina.ru/topic258.html
http://forum.gotovim.ru/forum1/topic2129.shtml
A tu cała stronka na ten temat:
http://supersalo.narod.ru/

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

4. Data: 2006-03-21 08:49:27

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:dvn895$7ce$1@news.onet.pl...
> dodac

> Rożnie... na mokro i na sucho, na zimno i na gorąco, a i podwędzone nie od
> [...]

Sliczne tyle ze wychodzi na to że sało to taki nasz boczek...

a tak przy okazji to jak sie po polsku bedzie nazywało: ???? ? ???????
????????

Marek

5. Data: 2006-03-21 08:55:35

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:dvoenh$8mk$1@news.lublin.pl...

> Sliczne tyle ze wychodzi na to że sało to taki nasz boczek...
>
> a tak przy okazji to jak sie po polsku bedzie nazywało: ???? ? ???????
> ????????

Ech to kodowanie chodzi konkretnie o lukovoe szeluxi ??

M.

6. Data: 2006-03-21 09:13:46

Od: "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." wrote in message news:dvof30$8qh$1@news.lublin.pl...
> [...]

Tymi sposobami można i zwykłą (taką bez chudego miesa) słoninę, i boczek
robić.

| Ech to kodowanie chodzi konkretnie o lukovoe szeluxi ??

Lukovaja szelucha to luski cebulowe, te brazowe.

7. Data: 2006-03-21 09:30:49

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:dvog4b$9fk$1@news.onet.pl...

> Lukovaja szelucha to luski cebulowe, te brazowe.

AAAAA to stąd to ma taki ładny kolor....bardzo ciekawe i przydatne

Dzieki Bardzo

Marek

8. Data: 2006-03-21 09:48:11

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Mar 2006 22:53:24 +0100, Bożena Kmiecik napisał(a):

> http://supersalo.narod.ru/

Przeczytalem. Uch, alez trzeba miec do tego organizm :)

--
pozdrawiam,
Maciek

9. Data: 2006-03-21 10:07:56

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Przeczytalem. Uch, alez trzeba miec do tego organizm :)
>
> --
aaaaa tam...to wszystko jest dokładnie przemyślane jak sie
okazuje.....solidny połeć takieko sała i po wypiciu flaszki na twarz wstaje
sie od stołu rześki i radosny...

Marek

10. Data: 2006-03-21 21:03:21

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tyle, że w Polsce już nie hoduje się świń dających taką słoninę. W
każdym razie w sklepach nie do dostania. Ta co jest ma ledwo 1 cm
grubości, a powinna mieć z 5-6 ;(

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk