necówka

1. Data: 2006-03-20 18:47:23

Temat: necówka
Od: Karmakoma <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś może wie, czy i gdzie w Warszawie można kupić necówkę? A jak nie
można jej kupić - to jak ją zrobić?

Wiem, że w okolicach Bielska Białej można ją kupić, ale w okolicach
Warszawy nigdzie jej nie widziałam. Może to jest typowy przysmak
regionalny?

Pozdrawiam,

K.

2. Data: 2006-03-20 20:25:08

Temat: Re: necówka
Od: chrisfox <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Makro (ja kupiłem w piątek w Ząbkach).

Krzysztof M. Gajda
www.marki.net.pl/kolejka

3. Data: 2006-03-20 22:49:15

Od: "Wojti" <j...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ooo dzięki Chris. Już od dawna za mną "chodziła". Dobrze że ktoś poruszył
ten temat.

Pozdrawiam
Kucharz Amator
Wojti

4. Data: 2006-03-21 08:35:25

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karmakoma napisał(a):

> Czy ktoś może wie, czy i gdzie w Warszawie można kupić necówkę? A jak nie
> można jej kupić - to jak ją zrobić?

Ja przepraszam, ale co to jest necówka?!

Pozdr,

Michał K.

5. Data: 2006-03-21 16:50:00

Od: Karmakoma <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Mar 2006 09:35:25 +0100, Michał Komorowski napisał(a):

> Ja przepraszam, ale co to jest necówka?!
>
> Pozdr,
>
> Michał K.

pieczone mielone miesko (chyba wieprzowe...) w duzym kawalku, wygladem
przypomina troche klopsa, takiego, jakiego robi sie na Wielkanoc, tylko w
srodku nie ma jajka na twardo tylko.. no wlasnie... jak kupowalam w
okolicach Bielska, to byl to zwarty kawalek mieska (karkowka?), ale
slyszalam, ze tradycyjnie to w srodku powinna byc kielbasa.

nie wiem tylko, czy miesko na necowke przyprawia sie tak samo jak na
klopsa, czy jest tam tez cos innego, jakies kulinarne wynalazki.

podobno ta wedlina jest typowo weselna na Slasku Cieszynskim.

pozdr.

K.

6. Data: 2006-03-21 16:51:09

Od: Karmakoma <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Mar 2006 21:25:08 +0100, chrisfox napisał(a):

> W Makro (ja kupiłem w piątek w Ząbkach).

dzieki:-))). nie bede juz musiala kilkaset km jechac albo prosic przyszla
tesciowa zeby paczke przyslala:-))))

K.

7. Data: 2006-03-21 21:39:53

Od: chrisfox <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karmakoma napisał(a):
> [...]
> okolicach Bielska, to byl to zwarty kawalek mieska (karkowka?), ale
> slyszalam, ze tradycyjnie to w srodku powinna byc kielbasa.

To, co ja kupiłem, nazywa się "necówka żywiecka", w środku jest coś
przypominającego schab, polędwiczkę... (a może to coś całkiem innego)

Krzysztof M. Gajda
www.marki.net.pl/kolejka

Spieniacz do mleka - jaki wybrać?
Re: co macie na obiad dzis?
Nalewki
ekspres ciśnieniowy- mleko
Przepis na najlepsza Lazanie w Polsce :D