ekspres ciśnieniowy- mleko

1. Data: 2006-03-20 13:05:47

Temat: ekspres ciśnieniowy- mleko
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukałam w archiwum i zanim kupiłam ekspres i zrobiłam pierwszą kawę
skorzystałam z wielu rad. Kupiłam ekspres Krups z rurką do spieniania
mleka. Wszystko było super do czasu. Otóż mleko przestało się spieniać.
Jest w stanie się prawie zagotować, na wierzchu zrobi się niewielka pianka,
ale to już nie to co na początku. Czy zależy to od rodzaju mleka?? Jego
przydatności do spożycia czy czegoś jeszcze?? Dysza przeczyszczona, para
leci dość solidnie.
--
Elżbieta

2. Data: 2006-03-20 15:51:57

Temat: Re: ekspres ciśnieniowy- mleko
Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta schrieb:
> [...]
> ale to już nie to co na początku. Czy zależy to od rodzaju mleka?? Jego
> przydatności do spożycia czy czegoś jeszcze?? Dysza przeczyszczona, para
Pierwsze co mi do glowy przychodzi, to mleko wysokotluszczowe. Do
spieniania najlepiej nadaje sie to niskotluszczowe, czyli 1.5 do 1.8%.

Irek

3. Data: 2006-03-20 18:29:14

Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta <w...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> rodzaju mleka?? Jego przydatności do spożycia czy czegoś jeszcze??
> Dysza przeczyszczona, para leci dość solidnie.

Powinno być mało tłuste mleko, naczynie do spieniania oraz mleko mocno
schłodzone.

M.K.

4. Data: 2006-03-20 18:34:15

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>Czy zależy to od rodzaju mleka?? Jego
> przydatności do spożycia czy czegoś jeszcze??

Tak, mleko musi być świeże, (stare choć jeszcze nie skwaśniałe mleko nie
spieni się), bardzo zimne i najlepiej chude 0,5 %.

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

5. Data: 2006-03-20 22:36:27

Od: "pieszy" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" napisał

> Tak, mleko musi być świeże, (stare choć jeszcze nie skwaśniałe mleko
nie
> spieni się), bardzo zimne i najlepiej chude 0,5 %.

witam!

Przepraszam, że wtrące - IMVHO - tylko tłuste 3,2% i zimne, 0,5% to
płyn mlekopodobny;
poza tym spytajcie w jakimkolwiek autoryzowanym serwisie ekspresów
cisnieniowych (autoryzowanym)

pozdrawiam

Pieszy

6. Data: 2006-03-21 10:12:16

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Mar 2006 16:51:57 +0100, Ireneusz P. Zablocki napisał(a):

> Pierwsze co mi do glowy przychodzi, to mleko wysokotluszczowe. Do
> spieniania najlepiej nadaje sie to niskotluszczowe, czyli 1.5 do 1.8%.

To, które mam obecnie ma 1,5 %, trzymam cały czas w lodówce. Więc warunki
spełnione, jest niskotłuszczowe i schłodzone, a spienienie marne.
--
Elżbieta

7. Data: 2006-03-21 10:49:59

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pieszy" <d...@h...pl> napisał w wiadomości

> Przepraszam, że wtrące - IMVHO - tylko tłuste 3,2% i zimne, 0,5% to
> płyn mlekopodobny;

IMO mleko zwierzęce, to rzecz napojopodobna jeśli już. ;)

> poza tym spytajcie w jakimkolwiek autoryzowanym serwisie ekspresów
> cisnieniowych (autoryzowanym)

W instrukcji Krupsa napisali że najlepiej chude 0,5%. Tak więc podałam.
Ale jak tłuste tez się spienia to fajnie, ja mleka krowiego to tak raczej w
ogóle a juz na pewno nie do kawy.

--
Edyta Czyż

8. Data: 2006-03-21 11:06:33

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Mar 2006 11:49:59 +0100, Sowa napisał(a):

> W instrukcji Krupsa napisali że najlepiej chude 0,5%. Tak więc podałam.
> Ale jak tłuste tez się spienia to fajnie, ja mleka krowiego to tak raczej w
> ogóle a juz na pewno nie do kawy.

To jakie spieniasz?? Czy kawa tylko czarna??
--
Elżbieta

9. Data: 2006-03-21 11:43:57

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jakie spieniasz??

Jak kto sobie życzy kawy z mlekiem to spieniam normalne mleko, krowie.

> Czy kawa tylko czarna??

Dla mnie? Nie koniecznie, chętnie dodaję do niej mleka kokosowego.

--
Edyta Czyż

10. Data: 2006-03-21 13:07:11

Temat: Re: ekspres cisnieniowy- mleko
Od: "darek" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
jestem obserwatorem grupy ale zwlaszcza smakoszem kawy. Czesto robie
tez capuccino, i mimo ze moj Siemens (pelen automat, z mieleniem kawy
etc) ma tez mozliwosc pienienia mleka, jak i wiele poprzednich urzadzen
tego typu uwazam ze najlepszym sposobem do robienia piany w mleku to
wysokie naczynie z sitkiem w formie tloku, wlewam w to naczynie mleko
(swieze zimne) kilkakrotnie szybkimi ruchami je spieniam a nastepnie
wstawiam do mikrofalowki na 40-60 sekund. Jezlei mleko bylo swieze i
zimne a naczynie czyste otrzymujesz doskonala gesta piane. Mysle z
zamiast tego naczynia z tlokiem mozna po prostu wlac mleko do jakiegos
zamykanego naczynia i nim energicznie wstrzasnac jakies 10-15 sekund a
nastepnie w tym naczyniu (otwartym koniecznie) wstawic do mikrofalowki
na 40-60 sekund przy 700 watach.
Dodam ze taki tloczek do mleka kosztuje u nas jakies 5 euro moze nawet
mniej.

Pozdrawiam Darek

Przepis na najlepsza Lazanie w Polsce :D
picanha
[gdzie] Przyprawy Kamis we Wrocławiu
Gdzie we Wrocławiu mieszanki chlebowe w hurtowniach?
zna ktoś ten poradnik?