Spieniacz do mleka - jaki wybrać?

1. Data: 2006-03-20 18:29:45

Temat: Spieniacz do mleka - jaki wybrać?
Od: "Statystyczny Internauta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Rozważam kupno spieniacza do mleka. Mam dwie możliwości:
a) kubek z ręcznym spieniaczem;
b) spieniacz na baterie (bez kubka);

Znalazłem odpowiednie na Allegro:
ad a) http://tinyurl.com/zsohy
ad b) http://tinyurl.com/k6grj

Jak myślicie, który lepiej wybrać? Ten na baterie jest tańszy, ale: czy
łatwo będzie go myć (na pewno nie można zanurzać go w wodzie), czy ma
wystarczającą moc (ile takie dwie małe baterie mogą? ;)) i czy nie mleko nie
będzie pryskało?

Może ktoś ma któryś z tych typów spieniaczy i może podzielić się wrażeniami
na temat jego użytkownia? I przede wszystkim: jaki jest efekt? :)

pzdr.,
stti.

2. Data: 2006-03-20 19:23:56

Temat: Re: Spieniacz do mleka - jaki wybrać?
Od: "mich" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Statystyczny Internauta" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
> łatwo będzie go myć (na pewno nie można zanurzać go w wodzie), czy ma
> wystarczającą moc (ile takie dwie małe baterie mogą? ;)) i czy nie mleko

Używam takiego na baterie - tyle że nieco lepszej firmy niż Clatronic
(może to ma - może nie ma znaczenia).
- czy łatwo myć? - oczywiście choćby przez zanurzenie na chwile
mieszadła w wodzie ("spienić wodę")
- wystarczająca moc? - wystarczająca - można raczej wątpić w wydajność
ile porcji mleka uda sięspienićna jednym komplecie baterii.
Dość szybko się rozładowują - wtedy spadają obroty - słabo się spienia.
- czy mleko pryska - nie

Ale... ale efekt spieniania jest świetny dla zimnego mleka, co kłóci się z
dodawaniem
dokawy. Mleko gorące dużo słabiej się spienia.
Ale do zimnych koktajli (z dodatkiem soku owocowego) - super - piana ma
kilkukrotnie większą objętość niż mleko

Michał
PS
Przywoziłem dawno z Niemiec za 15Eur a obecne ceny są tak niskie
że grzech nie kupić i spróbować.

3. Data: 2006-03-20 19:32:18

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Może ktoś ma któryś z tych typów spieniaczy i może podzielić się
> wrażeniami na temat jego użytkownia? I przede wszystkim: jaki jest efekt?

Ja mam ten na baterie, kupiłam go w Ikei za 2,99 teraz kosztują chyba 3,99.
Jak dla mnie ok. Był czas, że używałam go do mieszania wody i mąki (do
zagęszczania sosów). No i szybko się myje, pod kran, na chwile włączyć i
jest suchy i umyty. Ale ja nie mam porównania, bo tylko tego używałam.

Anet

4. Data: 2006-03-20 21:44:21

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Statystyczny Internauta" <s...@o...pl> napisał
w wiadomości news:dvmsc6$sld$1@news.onet.pl...
> [...]
wrażeniami
> na temat jego użytkownia? I przede wszystkim: jaki jest efekt? :)

Ooooo, wreszcie mogę się wyżyć:P
Mam oby dwa w domu i jedno ci powiem - tylko ręczny. Spojrzałam na linka i
na zdjęcie i widzę, że jest to spieniacz który ja mam. Bardzo ważna jest
końcówka, bo ręczne spieniacze są bardzo różne i niektóre wręcz do d.... A
wierz mi, że różne przerabiałam. Końcówka na tym zdjęciu jest rewelacyjna!!!
Pianę ubija rewelacyjnie i długo się trzyma co niektóre inne spieniacze
partolą.
Na baterie szczerze odradzam. Ubita piana szybko klapnie, nabiera
metalicznego posmaku, a konsystencja piany ma się nijak do tej ubitej
ręcznie.
Bierz tą z kubkiem - baaaaaardzo dobry zakup. Żałować nie będziesz, słowo.

Pozdrawiam,
Akulka

5. Data: 2006-03-20 22:03:38

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> Mam oby dwa w domu

Literówka;P

Pozdrawiam,
Akulka

6. Data: 2006-03-21 08:24:11

Od: Rafał-108 <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

mich napisał(a):

> ile porcji mleka uda sięspienićna jednym komplecie baterii.
> Dość szybko się rozładowują - wtedy spadają obroty - słabo się spienia.
> - czy mleko pryska - nie

Ja używam kupionego w TESCO Fackelmana i jest OK.
Zamiast baterii, które faktycznie błyskawicznie siadają, posługuję się
akumulatorkami - 600 mAh zupełnie wystarczają.

> Ale... ale efekt spieniania jest świetny dla zimnego mleka, co kłóci się z
> dodawaniem
> dokawy. Mleko gorące dużo słabiej się spienia.

Dlaczego się kłóci? Wlewasz kawę cieniutkim strumykiem po ściance (ja to
robię przez lejek wetknięty w) do piany z zimnego mleka (a piana na dwa
palce).

Rafał-108
GG #95230

Kot nie przyjdzie na zawołanie.
Odbierze wiadomość i skontaktuje się w wolnej chwili.

7. Data: 2006-03-21 11:22:13

Od: "Joan" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> na temat jego użytkownia? I przede wszystkim: jaki jest efekt? :)

Ja mam reczny spieniacz i jestem z niego bardzo zadowolna. W kubku od razu
podgrzejesz mleczko, potem ubijesz szybciutko, piana jest fajna, puszysta,
nie klapie, cieplutka, a wiec nie schlodzi kawy (jak dla mnie kawa musi byc
goraca:)), nakladasz pianke bezposrednio koncowka do ubijania.
Udanego zakupu!

joan

8. Data: 2006-03-21 13:37:00

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article dvod6p$hnr$...@n...dialog.net.pl, Rafał-108 at r...@t...pl
wrote on 21/03/2006 9:24:

> Dlaczego się kłóci? Wlewasz kawę cieniutkim strumykiem po ściance (ja to
> robię przez lejek wetknięty w) do piany z zimnego mleka (a piana na dwa
> palce).

Podawanie kawy z zimnym mlekiem to jeden z grzechów głównych przeciwko
kawie... No chyba że frappe :-))

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

9. Data: 2006-03-21 14:35:41

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "notujaca" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> Podawanie kawy z zimnym mlekiem to jeden z grzechów głównych przeciwko
> kawie... No chyba że frappe :-))

Popieram:-)

Pozdrawiam,
Akulka

10. Data: 2006-03-21 15:09:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Mar 2006 14:37:00 +0100, notujaca <n...@g...pl>
wrote:

>in article dvod6p$hnr$...@n...dialog.net.pl, Rafał-108 at r...@t...pl

>Podawanie kawy z zimnym mlekiem to jeden z grzechów głównych przeciwko
>kawie... No chyba że frappe :-))

a ja to leruje jedynie zimnei mleko badz jego brak zupelny...

Pierz
K.T. - starannie opakowana

Re: co macie na obiad dzis?
Nalewki
ekspres ciśnieniowy- mleko
Przepis na najlepsza Lazanie w Polsce :D
picanha