Przekaski

1. Data: 2002-09-26 11:18:02

Temat: Przekaski
Od: "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomocy!
Prosze o przepis na przekaske, ktora mozna podac do bialego wina. Cos
prostego i szybkiego w przygotowaniu.

1. Data: 2002-09-26 14:29:58

Temat: Re: Przekaski
Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Sep 2002 13:18:02 +0200, niusy.onet.pl wrote:

> Pomocy!
> Prosze o przepis na przekaske, ktora mozna podac do bialego wina. Cos
> prostego i szybkiego w przygotowaniu.
>
> Pozdrawiam

Kalmary w cieście smażone na głębokim oleju.
Niestety jest to produkt prawie ze gotowy.... mrożone kalmary w cieście
można kupić w Makro, kosztują chyba z 10PLN/0,5kg, więc nie jest tak
źle.. a smakuja wyśmienicie zwłaszcza z białym winem. Tylko koniecznie na
głębokim oleju!

Pozdrawiam,

Nik

1. Data: 2002-09-26 22:25:51

Od: "Marek Rz." <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomocy!
> Prosze o przepis na przekaske, ktora mozna podac do bialego wina. Cos
> prostego i szybkiego w przygotowaniu.

eeech a jakie to wino??? białe... ale jakie? wytrawne, słodkie,
półwytrawne, półsłodkie, riesling a może wermut, muscat, chardonnay albo
kabinett?

to trochę tak jakby prosić w sklepie o worek do odkurzacza: - jaki typ? -
...noo taki zielony... :-)

może trochę marudzę, ale wino powinno harmonizowac z całoscią potrawy a
okreslenie "białe" prawie nic o rodzaju wina nie mówi... :-(

pozdrawiam
Marek Rz.

1. Data: 2002-09-27 08:05:50

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Marek Rz.:

> [...]
>
> może trochę marudzę, ale wino powinno harmonizowac z całoscią potrawy a
> okreslenie "białe" prawie nic o rodzaju wina nie mówi... :-(

tyż prawda. Dla ścisłości, wermut nie jest winem.

Do wina jako przekąski (o ile chodzi przede wszystkim o konsumpcję wina)
to praktycznie tylko i wyłącznie chleb na sucho. Chleb orzechowy też
jest ok, chrupki albo takie plaskate, mało aromatyczne. Chodzi o to, by
zagryźć a nie psuć smaku wina. Do win półwytrawnych lub wytrawnych, acz
nie tak bardzo można podawać sery w formie koreczków na przykład. Do
półsłodkich i słodkich praktycznie wszystko.

Co do wina i smaku: jak się komuś jedzenie lekko przypaliło albo troszkę
"inaczej nie wyszło" a goście w dom, to podawać należy słodki lub
półsłodki aperitiv. Jak jedzenie jest bardzo wykwintne i delikatne,
aperitiv powinien być wytrawny.

Waldek

1. Data: 2002-09-27 08:55:51

Od: "Marek Rz." <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tyż prawda. Dla ścisłości, wermut nie jest winem.

"o la la, ale ga`faa..."
masz racje, nie pijam wermutów więc tak mi się jakoś wypsło...

> [...]
> nie tak bardzo można podawać sery w formie koreczków na przykład. Do
> półsłodkich i słodkich praktycznie wszystko.

racja, im delikatniejsze, gładsze wino tym zagrycha musi byc bardziej
neutralna.
no i zagrycha nie może być słodsza od wina, bo efekt jest zwykle nieciekawy
(vide: tort weselny popijany wytrawnym szampanem.. ;-)

pzdr. MarekRz

1. Data: 2002-09-27 09:45:21

Temat: Odp: Przekaski
Od: "niusy.onet.pl" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o wino wytrawne lub ewentualnie polwytrawne.

Emila
Pozdrawiam
Użytkownik Marek Rz. <n...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:an01ce$332$...@n...tpi.pl...

> [...]
>
> może trochę marudzę, ale wino powinno harmonizowac z całoscią potrawy a
> okreslenie "białe" prawie nic o rodzaju wina nie mówi... :-(

worcester
Jaki Robot Kuchenny Niespodzianka dla żony
Kto się zna na tabletkach do zmywarek
Tort jablkowo-kokosowy z rodzynkami [P]
Roladki