Przemoc w szkole

1. Data: 2006-10-26 09:09:01

Temat: Przemoc w szkole
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Piatek, lekcja jezyka polskiego. Nauczycielka musi przygotowac apel.
Zostawia klase sama, ale wczesniej prosi innego nauczyciela, by zajrzal do
drugoklasistów. W klasie jest glosno, nauczyciel prosi o spokój. I wychodzi,
by poprowadzic swoja lekcje. Wtedy do Ani podchodza dwaj napastnicy. Pchaja
ja na sciane, sila klada na lawke. Wyzywaja przy tym dziewczynke, zdzieraja
z niej czesci ubrania. Cala scene filmuje trzeci kolega. Przyjaciólki Ani
próbuja powstrzymac chlopców. Bezskutecznie. Nie wiadomo, dlaczego nie
wolaja nauczyciela. Koszmar trwa dwadziescia minut. Wreszcie Ania ubiera sie
i ucieka z klasy.

http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=12591&wid
=8567742&rfbawp=1161796833.469&ticaid=1291b

Duch

2. Data: 2006-10-26 09:53:59

Temat: Re: Przemoc w szkole
Od: "x" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

niby agresja rodzi agresję, ale to co dzieje sie obecnie to... brak mi słow.
Pomoc psychologów, psychiatrów, brak stresów...
Kiedyś nauczyciele byli jakimś autorytetem, teraz.. śmiać się chce.
Kiedyś nauczyciel jak przyłożył uczniowi to dzieciak bał się poskarżyć w
domu bo i w domu by dostał, teraz nie można krzyknąc na dziecko bo się
"zesteresuje". Nie jestem za przemocą w szkole i za laniem dzieci, ale widać
kiedyś przynosiło to efekty - nie było sytuacji, zeby nauczycielowi
zakładano kosz na głowę czy "gwałcono" koleżankę na oczach klasy i mimo, że
nauczyciel mógł przylać - dzieciaki nie zamieniały się po latach w potworów
zabijajacych ludzi...

3. Data: 2006-10-26 11:18:10

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

fata<f...@a...pl>

[...]
> I sama nie wiem, co mnie bardziej szokuje, czy beztroska i
> niewypełnianie obowiązków przez nauczycielkę, czy zachowanie uczniów.

Ach jakże "mądrze" pewnie się czujesz pisząc "sama nie wiem, co mnie
bardziej szokuje".
Myślisz, że gdyby bydło nie mogło tego zrobić w klasie, to nigdzie nie
mogłoby?

Paweł

4. Data: 2006-10-26 11:27:45

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
> próbuja powstrzymac chlopców. Bezskutecznie. Nie wiadomo, dlaczego nie
> wolaja nauczyciela. Koszmar trwa dwadziescia minut. Wreszcie Ania ubiera

Karygodne zaniedbanie ze strony nauczyciela, którego (za przeproszeniem)
psim obowiązkiem jest zapewnienie bezpieczeństwa uczniom w czasie trwania
jego zajęć a przede wszystkim obencość na tychże.
I sama nie wiem, co mnie bardziej szokuje, czy beztroska i niewypełnianie
obowiązków przez nauczycielkę, czy zachowanie uczniów.

fata

5. Data: 2006-10-26 11:53:37

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

fata<f...@a...pl>

> Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości

> Dość mądrze, pracuję w gimnazjum jako nauczyciel.

I co? Chodzisz z uczniami do toalety? Bo wiesz, tam też/szczególnie trzeba
ich pilnować.

[...]
> A bydło ma 14 lat, za tę bydlęcość odpwiadają dorośli.

I jeszcze powiedz, że naprawdę w to wierzysz.

Paweł

6. Data: 2006-10-26 11:57:25

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"niezbecki" <s...@l...po> wrote in message

> Myślisz, że gdyby bydło nie mogło tego zrobić w klasie, to nigdzie nie
> mogłoby?

Wlasnie, to samo mogloby sie zdarzyc na przerwie, przeciez.
Duch

7. Data: 2006-10-26 12:03:48

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Dość mądrze, pracuję w gimnazjum jako nauczyciel.

> Myślisz, że gdyby bydło nie mogło tego zrobić w klasie, to nigdzie nie

Mogłoby, ale zajście miało miejsce w szkole, podczas lekcji, na której
nauczyciel był nieobecny.

8. Data: 2006-10-26 12:13:04

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> fata<f...@a...pl>
>
> [...]
>
> Ach jakże "mądrze" pewnie się czujesz pisząc "sama nie wiem, co mnie

Niekoniecznie chodzi o "poczucie się mądrze". Skoro widać że jest chujowo -
że tolerowanie pewnej sytuacji musi - kurwa musi - doprowadzić do czegoś
bardzo złego - to o wiele łatwiej uznać że całe zło sytuacji jest tylko
wrażeniem a w rzeczywistości nie jest tak źle, gdyż do tej pory nic złego
się nie stało. A tu chuj - stało się. Cóż - w tej sytuacji nie ma innego
wytłumaczenia dla siebie, niż brnięcie w "bycie zszokowanym". Ja się pytam -
czy jest ktoś na sali, kto od bardzo dawna nie wie, że szkoła jest w
rzeczywistości siedliskiem młodocianego bandytyzmu a nie instytucją
wychowującą dzieci ?

Po drugie: Jeśli ktoś uważa że Jagienka nie jest najpiękniejszą na świecie -
jest debilem.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

9. Data: 2006-10-26 12:16:57

Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

fata<f...@a...pl>

> Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości

> Tak, dyżury nauczycieli w czasie przerw obejmują również takie
> miejsca. Tobie nie mieści się to w głowie?

Ups. O tym nie wiedziałem.
Ale i tak nie wierzę w możliwość takiego dozoru w szkole, który
uniemożliwiłby tego typu zachowania.

> Wierzę, że charakter, świat wartości, kręgosłup moralny, zdolność
> dokonywania właściwego wyboru i odróżnianie dobra od zła kształtują
> przede wszystkim rodzice.

Nie. Wszystko i wszyscy kształtują (od rodziców, nauczycieli, telewizję,
Internet po grupę rówieśniczą - i nie ma żadnego sposobu na zagwarantowanie,
że wpływ rodziców będzie najsilniejszy). A od pewnego momentu "dzieci"
dokonują już przede wszystkim własnych wyborów: i dotyczących źródeł
kształtowania, i samodzielnego kształtowania się). A "dzieci" teraz szybciej
"dorastają".

Paweł

10. Data: 2006-10-26 12:21:58

Od: "fata" <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Wierzę, że charakter, świat wartości, kręgosłup moralny, zdolność
dokonywania właściwego wyboru i odróżnianie dobra od zła kształtują przede

all prośba
wpływ sytuacji społecznych
klapki
milosc od pierwszego wejrzenia
chce zaangazowac sie spolecznie, szukam organizacji