Przepis na salatke z krewetkami

1. Data: 2007-02-09 12:45:19

Temat: Przepis na salatke z krewetkami
Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe o sprawdzony przespis na smaczna salatke z krewetkami. Przepisow
w necie cale mnostwo, ale bez proby ciezko wyczuc co bedzie smaczne :)

Ewentualnie czy ktos ma pomysl na jakies danie z uzyciem krewetek w calosci?

--
pozdr,
ewka

2. Data: 2007-02-09 17:03:49

Temat: Re: Przepis na salatke z krewetkami
Od: "Ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 9, 12:45 pm, "ewka" <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>
> Ewentualnie czy ktos ma pomysl na jakies danie z uzyciem krewetek w calosci?

Puchar z krewetek.

Porcja na 4 osoby:

1 duża puszka krewetek w sosie własnym (lub 2 małe)
Jogurt naturalny - 150 ml
Majonez - 100 ml
Ananas w kawałkach - 100 g
Banany - 2 niewielkie szt.
Kukurydza z puszki (osączona z zalewy) - ok. 100 g
Oliwki czarne - 8 szt (pokrojone dość drobno) + 4 całe
Jajka przepiórcze - 8 szt
Czosnek granulowany - szczypta "w dwa palce"
sól, biały pieprz, cukier - do smaku

Krewetki osączyć z zalewy.
Jogurt, mojonez, czosnek, pieprz biały - szczypta, pół łyżeczki cukru
i szczyptę soli
wymieszać w kubku, pozostaić na pół godziny.
Krewetki pokroić - 4 szt pozostawić do dekoracji.
Jajka przepiórcze (6 szt) pokroić na ósemki, 2 szt na połówki. Połówki
odłożyć.
Banany w półplasterki grubości 1 cm.
Wszystkie składniki wymieszać delikatnie w salaterce z sosem.
Wstawić na min. 1 godzinę do lodówki.
Przed podaniem przełożyć do szklanych pucharków, nie ubijając
zawartości. Na każdej porcji
położyć 1 krewetkę, 1 połówkę jajka przepiórczego, 1 oliwkę. Można
posypać dodatkowo
białym pieprzem i czerwoną papryką - dla dekoracji. Położyć też po
listku mięty - jeśli
się ma.

Do tego - białe wino półwytrawne, może być nawet półsłodkie - ja wolę
półsłodkie :-)

3. Data: 2007-02-09 17:21:22

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...

>Puchar z krewetek.

Wielkie dzieki za przepis, jutro mam gosci i mysle, ze wyprobuje, bo przepis
wyglada smakowicie :)
Mam akurat takie zamrozone, niewielkie myslisz, ze nadaja sie takie do tej
salatki czy lepiej zakupic jednak takie jak piszesz w puszce?

>Do tego - białe wino półwytrawne, może być nawet półsłodkie - ja wolę
półsłodkie :-)

Ja tez wole polslodkie :)

--
pozdr,
ewka

4. Data: 2007-02-09 17:39:34

Od: "Ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 9, 5:21 pm, "ewka" <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

> Mam akurat takie zamrozone, niewielkie myslisz, ze nadaja sie takie do tej
> salatki czy lepiej zakupic jednak takie jak piszesz w puszce?

Ja wykorzystywałam te z puszki. Surowych nie kupowałam, bo nie jestem
pewna, jak je przygotować do tej sałątki :-(

> półsłodkie :-)
>
> Ja tez wole polslodkie :)

Mniam :-)
Smacznego.

5. Data: 2007-02-09 17:44:06

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> Mam akurat takie zamrozone, niewielkie myslisz, ze nadaja sie takie do tej
> salatki czy lepiej zakupic jednak takie jak piszesz w puszce?

Odpowiem za Ikselkę: mrożone krewetki wystarczy wrzucić do wrzątku na 2-3
minuty, ochłodzić i wyciągnąć czarną niteczkę przewodu pokarmowego.

Ania

6. Data: 2007-02-09 20:58:00

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Odpowiem za Ikselkę: mrożone krewetki wystarczy wrzucić do wrzątku na 2-3
> minuty, ochłodzić i wyciągnąć czarną niteczkę przewodu pokarmowego.

Dzieki za podpowiedz :)

--
pozdr,
ewka

7. Data: 2007-02-09 20:59:24

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.com...
>Ja wykorzystywałam te z puszki. Surowych nie kupowałam, bo nie jestem
>pewna, jak je przygotować do tej sałątki :-(

Sprobuje sposobem Ani z tymi mrozonymi.

>Mniam :-)
>Smacznego.

Dzieki ;)

--
pozdr,
ewka

8. Data: 2007-02-10 09:07:51

Od: "czeremcha" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> Mam prosbe o sprawdzony przespis na smaczna salatke z krewetkami.
> Ewentualnie czy ktos ma pomysl na jakies danie z uzyciem krewetek w
> calosci?

W dzisiejszych Wysokich Obcasach Marta Gessler proponuje 4 przepisy z
krewetkami w roli głównej.

Ania

coś dla ciebie
ryba maślana
Uwaga Spam - Foremki do wykrawania ciasta j dla dzieci.
O KWISTYCH MACACH - Z PSP
skrzydelka pikantne w miodzie...