Przepis na serniczek

1. Data: 2005-12-12 07:36:02

Temat: Przepis na serniczek
Od: "newsy" <g...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

90 dkg zmielonego sera białego (ja używam serka do wypieków TOSCA)
opakowanie serka Danon (wanila lub wanilia i rodzynki)
150 g masła
10 jaj
20 dkg mąki
40 dkg cukru pudru
opakowanie cukru waniliowego
rodzynki

Masło utrzeć, aby było miękkie i prawie płynne. Oddzielić żółtka od białek i
żółtka dodać do masła. Następnie wsypać przesiany cukier puder i cukier
waniliowy. Powoli dodawać ser, mieszając mikserem, żeby nie było grudek (ser
biały + Danio). Rodzynki zalać gorącą wodą i po 10 minutach przecedzić i
dodać do masy serowej. Następnie dodać przesianą mąkę. Z białek ubić sztywną
pianę i delikatnie wymieszać z masę.
Wlać do nasmarowanej tłuszczem tortownicy (DUZA) i piec około 1 godziny
(ja mam piekarnik gazowy)
Po godzinie zgasić ogień, ale nie wyjmować sernika, bo opada! Niech sobie w
spokoju stoi w piecu i jak piec będzie zimny, to go dopiero wyjąć
(sprawdzone metodą prób i błędów)
Można zrobić spód z kruchego ciasta, ale zaniechałam, bo jakoś się
przypalało...
Górę ciasta posypuje cukrem pudrem. Moja ciocia robi lukier - wersja
słodsza.
Pozdrawiam serdecznie

2. Data: 2005-12-12 08:40:24

Temat: Re: Przepis na serniczek
Od: "Olu" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2005-12-12 08:44:46

Od: "OLUSIA" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

newsy <g...@w...edu.pl> napisał(a):

> [...]
> przypalało...
> Górę ciasta posypuje cukrem pudrem. Moja ciocia robi lukier - wersja

Do tego samego przepisu biorę 8 jaj i gotuję 8 równych ładnych ziemniaków.
Ziemniaki po kompletnym ostudzeniu miksuję na kisiel i dokładam przy
ucieraniu sera na początku. Sernik jest wilgotny, spójny.
Z opadaniem jeszcze inaczej można sobie poradzić, zwłaszcza jak piekarnik
zaraz potrzebny. Wyjmujemy ostrożnie ciasto i ostrym nożem odkrajamy od
formy, najlepiej tortownicy na około. Ono opadnie, ale równo.
Pozdrawiam
OLUSIA

4. Data: 2005-12-12 18:27:42

Od: "Małgosia" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> opakowanie serka Danon (wanila lub wanilia i rodzynki)

A jakiej wielkości ten serek Danone? bo są mniejsze i większe?

indyk
Co przywiezc ze Szwcji rodzinie ?
sprzet do pedzenia wina
Przesoliłam mielone ://