Przepisu na golonke pyszna szukam

1. Data: 2002-10-16 12:13:05

Temat: Re: Przepis na golonke pyszna( P)
Od: "misiorek :o\)" <m...@a...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:aojj8i$5dm$1@news.tpi.pl...
> ja tez nie namaczam przy grochowce,
> a ten przepis z WO jest na zwykly garnek i dlatego jest namaczanie

Tak wlasnie myslalam, ale wolalam sie upewnic. Dzieki :o)
--
misiorek :o)

m...@p...onet.pl
m...@a...katowice.pl

1. Data: 2002-10-16 16:00:41

Temat: Re: Przepisu na golonke pyszna szukam
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> raczej tak...taka kompromitacja...

Chcesz sledzia na oslode?
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-10-16 19:24:58

Od: "Catalina" <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

> Taka golonke mozna wrzucic (przed zjedzeniem)
> do goracego piekarnika na 30 min. aby sie slicznie
> zrumienila. A jak jeszcze masz piwo do polewania....

Smarujac wczesniej czerwona przyprawa Kamisa zmieszana z oliwa.
A do tego pieczone ziemniaki posypane majerankiem z tego samego piekarnika

--
Catalina
icq #54287160

1. Data: 2002-10-17 07:05:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Chcesz sledzia na oslode?
>;-)))
>--
>Pozdr. Jerzy Nowak
>
>"Learn the rules. Then break some."

chybabys mnie musial najpierw zwiazac, zakneblowac, zalozyc cos
na oczy...o pardon, ntg ;)))

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-17 21:28:48

Temat: Re: Przepisu szukam (dłuuugie) mix z grupy
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bunia <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
> Witam
>
> Otoz moj nowy (1 slownie pierwszy)hi hi hi i pewnie jedyny mezus
> chcialby sprobowac jak smakuje golonka. A ja oczywiscie jeszcze nie
> umiem takich cudeniek w kuchni wyczyniac. Prosbe ogromna wiec
> posylam o przepis na goloneczke (a jak by tak jeszcze taka, ktora w
> szykowarze moglabym zrobic....ach).
>

> Pozdrowionka
>
> Bunia

Nazbierało się kiedyś to teraz rzucę mięsem ;-))
Przepraszam za opóźnienie

> [...]
golonki. Wlać
> trochę wywaru z golonki i wstawić do gorącego piekarnika. Jak
zacznie się piec
> polać golonki ciemnym piwem (porter &#8211; butelka na dwa
podlania). Piec ok. 1-1,5
> godz. podlewając powstałym sosem.
>

> Golonka w piwie III
>
> Ponakłuwać golonkę ostrym nożem aż do kości, wrzucić do 1,5- 2 l
lekko
> pykającego gorzkiego piwa i tak trzymaj ok. 1 godz. Wyjmij
golonkę i natrzyj
> delikatnie solą i pieprzem, wstaw do piekarnika 250° i piecz ok.
1-1,5 godz. Do
> 1/2 (1/3) wywaru dodaj i ugotuj: 1 łyżka maggi, 2 duże cebule, 1
łyżkę masła,
> sok z 1 cytryny, przyprawy. Sos po ugotowaniu przetrzeć i
zaprawić łyżką mąki.
> Drugą połową (lub 2/3) wywaru polewaj golonkę podczas pieczenia.
Obok na blasze
> można upiec ziemniaki. Po upieczeniu polać sosem.
>

> Golonka gotowano-pieczona I
>
> 2 golonki
> liść laurowy
> ziele angielskie
> pieprz
> chili
> sól
>
> Włożyć golonki do wrzącego wywaru i gotować około 2 godzin.
Potem wyjąć i
> wystudzić.
> Zaprawa: 1/2 do 1 szklanki piwa na każdą golonkę: 1 łyżka miodu,
1 łyżka octu
> winnego, 1 łyżka musztardy z gorczycą, płaska łyżeczka
granulowanego czosnku
> (uważam że to za mało i po co granulowany?), trochę
&#8222;warzywka&#8221;, pieprz,
> [...]
> ponacinać, zmacerować i piec w piekarniku około 40 min.
>

> Golonka gotowano-pieczona II
>
> Ugotować wywar z jarzyn wraz z zielem angielskim i liściem
laurowym do wywaru
> wrzucić średnią (ok. 70 dkg) golonkę i gotować do miękkości,
tak ze 2 godziny.
> Jak już jest miękka wyjąć posypać przyprawami według gustu, ale
koniecznie
> papryką i majerankiem, posmarować oliwą, położyć w brytfannie i
wsadzić do
> mocno rozgrzanego piekarnika. Piec ok. 45 min aż się zarumieni.
W trakcie
> zapiekania polewać piwem (umiarkowanie). Podać z chrzanem.
>

> Golonka gotowano-pieczona III
>
> Oczyścić skórę, zalać w dużym garnku wodą, dodajesz jedną
marchewkę,
> 1 pietruszkę, jedną kostkę rosołową, 3 łyżki wegety, 1 liść
laurowy, 3 ziela
> angielskie, 1 cebulę. Gotować ok. 2-2,5 godz. &#8211; aż mięso
będzie miękkie. Wyjąć
> golonki i przełożyć do brytfanki. Położyć na to po plasterku
masła i z piec ok.
> 1 h co jakiś czas (15 minut) polewać dość obwicie piwem.
>

> Golonka pieczona I
>
> Najlepiej nasmaruj goloneczkę olejem z przyprawami i ziołami
odstaw do lodówki
> na dwie godziny, a potem do piekarnika na 1,5 h (ok.180°).
Podawać z surówką i
> piwem (może być też ogóreczek korniszony). Golonkę należy
polewać co jakiś czas
> [...]
> 4 dag soli
> 2 g saletry
> 2 g cukru (tylko w zimie)
> 2 g pieprzu
> 2 g ziela angielskiego
> 1 g kolendry
> 1 duży ząbek czosnku
> 1 liść laurowy
> 1-2 goździki
> szczypta tymianku
> kilka jagód jałowca
>
> Golonkę oczyszczamy, opalamy i myjemy. Przyprawy do marynaty
mielimy i
> nacieramy nimi dokładnie golonki, po czym układamy w jak
najmniejszym
> kamiennym lub szklanym naczyniu. Wynosimy w chłodne miejsce na
24
> godziny, żeby puściły sok. Gdyby soku było mało, należy dolać
przestudzonej
> przegotowanej wody i odstawić jeszcze na minimum 3 dni. Golonki
należy
> codziennie obracać. Przed przyrządzeniem golonki wyjmujemy z
zalewy,
> opłukujemy z przypraw i gotujemy 20 minut w osolonym wrzątku.
Dodajemy
> obrane i opłukane warzywa, po czym gotujemy jeszcze 20 min.
> Po tym czasie golonki wyjmujemy z wywaru, który następnie
przecedzamy i
> odparowujemy do ilości ok. 150 ml. Golonki układamy w
brytfannie, posypujemy
> [...]
200°C.

> Golonka pieczona III
>
> 2 golonki
> 2 łyżki miodu
> 3 łyżki octu winnego
> 1 łyżka tłuszczu
> sól
> pieprz
>
> Umyte golonki osuszyć, mocno wygnieść ręką, lekko ponacinać
skórkę. W miseczce
> dokładnie wymieszać ocet z miodem, solą i pieprzem. Tą zaprawą
posmarować
> pędzelkiem golonki, ułożyć w natłuszczonym, żaroodpornym
naczyniu, wstawić do
> [...]
> selera, ewentualnie innych warzyw. W ten bulion wrzucić golonkę,
gotować w
> międzyczasie podlewając piwem. Potem na pół ugotowane mięso
przełożyć do
> piekarnika, aby się zrobiła skórka i doszło.
>
> Golonka z bulionu II
>
> Do bulionu dodać kostkę rosołową i gotować mięso do momentu, gdy
odchodzi od
> kości
> (tj. ok. 2 godz.). Odcedzić, posypać przyprawami i ułożyć w
brytfannie; piec
> ok. 1-1,5 godz. polewając co 20 minut piwem (ok. 0,5 butelki).
Piec pod
> [...]
>
> golonka
> liść laurowy
> pieprz
> ziele angielskie
> sól
>
> marynata:
> piwo
> sos sojowy
> mielony kminek
> pieprz
> sól
> miód
> pieprz cayenne
> czosnek
>
> Umyte golonki zalać wodą i wrzucić kilka liści laurowych,
kilkanaście ziaren
> pieprzu, kilka ziaren ziela angielskiego i dużą garść soli.
Gotować ok. 2-3
> godz. Miękkie golonki wyjąć z gara, ostudzić. Przygotować
marynatę &#8211; wymieszać
> piwo z sosem sojowym, dużo ilością pieprzu, kminku, łyżką
stołową miodu i
> drobno posiekanym czosnkiem, którego powinno być raczej więcej
niż mniej.
> Golonki naciąć nożem w piękna kratkę i dokładnie natrzeć
marynatą. Golonki
> [...]
> 50 g twardej części główki sałaty (tzw. głąbik)
> 3 średniej wielkości cebule
> 1 sztuka anyżu gwiaździstego
> 1/2 łyżeczki przyprawy &#8222;jarzynka&#8221;
> 10 ziarenek ziela angielskiego
> 100 g sosu sojowego jasnego
> 1 łyżka siekanej cebuli
> 3/4 szklanki rosołu
> 500 g oleju sojowego
> 1 łyżka mąki ziemniaczanej
> 1 łyżeczka soli
>
> Grzyby namoczyć, bambus pokroić w plasterki, głąbik sparzyć
wrzącą wodą, cebule
> drobno posiekać. Golonkę włożyć do rondla z gorącą wodą i
gotować aż będzie w
> [...]
> naczyniu lub głębokim naczyniu żaroodpornym, dodać anyż, cebulę,
resztę sosu
> sojowego, rosół, sól. Naczynie umieścić w dużym garnku z wrzącą
wodą, aby
> golonka dochodziła na parze. Gdy golonka będzie gotowa (musi być
bardzo
> miękka), wyłożyć ją na półmisek, anyż usunąć. Sos spod golonki
zagotować, dodać
> pokrojony głąbik, bambus, grzyby pokrojone w paski, ale tylko
namoczone, lecz
> nie gotowane. Sos zagęścić mąką roztrzepaną z wodą, dodać
&#8222;jarzynkę&#8221;.
> [...]
> pieprz
> koperek
> 1 kg kwaszonej kapusty
>
> Rozgrzać smalec w rondlu, posolić golonki wrzucić do rondla i
smażyć przez
> 0,5 godz. Wyjąć. W tym samym rondlu na tłuszczu zarumienić
cebule z
> czosnkiem, papryka i kminkiem. Podlać woda i podgotować przez
kilka minut.
> Włożyć golonki, zalać wodą, tak aby je przykryła i gotować przez
40 minut.
> Kapustę odcisnąć, włożyć do rondla i dusić aż to wszystko
zmięknie. Wyjąć
> golonki, wymieszać mąkę i śmietanę, dodać do kapusty, posypać
koperkiem i
> dusić przez kilka minut. Pokrajać golonki (na dwa, trzy
kawałki), włożyć
> [...]
podlać piwem,
> wyjąć mięso, wrzucić grzybki, śliwki i marchew, wlać resztę
piwa, zagotować i
> wyłączyć gaz. Dno brytfanny wyłożyć równą warstwą kapusty, zalać
ją &#8222;sosem&#8221;
> piwnym z patelni, włożyć koszyczek z zielem angielskim, pieprzem
czarnym
> ziarnistym
> oraz liściem laurowym, dodać kminku, ułożyć na tym golonki,
delikatnie
> je posolić i popieprzyć. Przykryć i wstawić do piekarnika (ok.
250°). Co jakiś
> [...]
> 5 dag ketchupu sól
> pieprz
> czosnek
>
> Golonkę oczyścić, opalić, opłukać, pokroić na porcje, umyć,
natrzeć przyprawami
> i pozostawić w lodówce na 24 godz. Następnie obrumienić na
silnie rozgrzanym
> tłuszczu zlać tłuszcz, skropić wodą i dusić na małym ogniu pod
przykryciem.
> Warzywa umyć, obrać, opłukać, pokroić w paseczki, podsmażyć na
pozostałym
> tłuszczu, dodać do golonki pod koniec duszenia razem z
przyprawami. Na kilka
> minut przed końcem gotowania dodać ketchup. Miękką golonkę
wyłożyć na półmisek,
> obłożyć doprawionymi warzywami. Podawać z ziemniakami.
>

> Golonka II
>
> Golonkę obsmażyć na ostrym ogniu (na smalcu) do zbrązowienia
skóry. Wystudzić,
> wyciąć kość ze środka, zawijasz (można do środka coś dodać
&#8211; np. polędwiczkę
> wieprzową).
> Obwiązać mocną nicią i smażyć na tym smalcu na małym ogniu
zalewając
> całość piwkiem i wrzucając do tego 2 drobno pokrojone cebule.
Wyjąć mięso
> [...]
dorzuć dwie
> marchewki utarte albo pokrojone w cienkie talarki. Mieszać,
zalać bulionikiem,
> wrzucić do tego parę grzybków i śliwek suszonych, ułożyć na tym
golonki,
> przykryć i piec w piekarniku do miękkości &#8211; od czasu do
czasu uzupełniając
> odparowany bulion.
>

> Golonka III
>
> Golonkę oczyścić, zalać w dużym garnku wodą, dodać 1 marchewkę,
1 pietruszkę, 1
> kostkę rosołowa, 3 łyżki wegety, 1 liść laurowy, 3 ziela
angielskie, 1 cebulę &#8211;
> gotować ok. 2-2,5 godz. aż mięso będzie miękkie. Wyjąć golonkę i
przełożyć do
> brytfanki. Położyć na niej plasterek masła i piec 1 godz. co
jakiś czas (ok. 15
> min.) polewając dość obficie
> piwem. Podawać z pieczonymi ziemniakami i jakąś surówką.
>

> Golonka IV
>
> Golonkę (2-2,5 kg) umyć, opalić, oskrobać i natrzeć solą,
majerankiem,
> czosnkiem, pieprzem czarnym, ziołowym i szczyptą kayenne. Dodać
saletry i
> odstawić na 2-3 dni w zimne miejsce. Po tym
&#8222;leżakowaniu&#8221; przekładamy mięso do
> garnka z marchwią, selerem, porami, przypalaną cebulą,
czosnkiem, liśćmi
> laurowymi i zielem angielskim &#8211; dopasujcie tak wielkość
garnka żeby wszystko
> było ciasno ułożone, chodzi oto żeby golonkę gotować w jak
najmniejszej ilości
> wody). Gotujemy do miękkości. Przekładamy golonę do rozgrzanej
brytfanny
> zapiekamy około 30 min. w piekarniku (180-200 C). Podajemy z
zasmażaną kapustą
> i boczkiem.
>

> Golonka V
>
> Golonki opalić, oskrobać, umyć, natrzeć solą, pieprzem i
tymiankiem. Zrumienić
> ze wszystkich stron na mocno rozgrzanym smalcu. Przełożyć z
patelni do rondla,
> a na pozostałym tłuszczu zrumienić pokrojoną w plasterki cebulę.
Dodać cebulę

1. Data: 2002-10-17 22:35:51

Temat: Re: Przepisu szukam (d3uuugie) mix z grupy
Od: "nieszkow" <n...@n...fr> szukaj wiadomości tego autora