Prośba - spaghetti z łososiem

1. Data: 2002-10-16 07:37:16

Temat: Prośba - spaghetti z łososiem
Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jadłem kiedyś coś takiego.
Był to makaron z jasnym sosem z łososiem i dużą ilością koperku. Bardzo mi
smakowało i jakby ktoś mógł przesłać przepisik byłbym szczęśliwy.

pozdrawiam
tomasz

1. Data: 2002-10-16 07:50:56

Temat: Re: Prośba - spaghetti z łososiem
Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie tak.....
Bardzo ale to bardzo drobniutenko posiekac cebulke i wrzucic na cieple
maslo. Lososia - ja daje wedzonego poskubac na drobne ale nie za male
kawalki i wrzucic do cebulki - poczekac az zjasnieje (wtedy jest dobry).
Troszke przypies (zrumienic).
Teraz sos - bierzesz kubeczek smietany 18%, troche mleka wlewasz, mieszasz i
ja dodaje lyzke maki kartoflanej (w oryginale nie ma). Taka mieszanka
zalewasz lososia. Czekasz zeby wydalo ze 4-8 prykniec oznaczajacych
gotowanie i sciagasz z gazu.
Doprawianie.Sol, pieprz bialy, koperek oraz ja daje szczypte przyprawy do
ryb.
Teraz makaron - do tej potrawy uzywam penne. Penne gotuje, nastepnie
odcedzam i polewam dobrej jakos oliwy (tyle zeby kazdy makaronik byl mniej
wiecej obtoczony w oliwie). Natepnie bierzesz sosik i wrzucasz do mamronu,
mieszasz tak by nie uszkodzic rur a jednoczesnie zeby sos wlazl w te rurki.
Na talerze, ozdobione to moze byc ladna galazka pietruszki. A do picia
polecam biale wino - Pychaaaaaaaaaaa!!!!!

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-16 14:20:46

Od: "Grzegorz Nowosielski" <g...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Odradzam stanowczo "psucia" pysznej pasty sosem. Mój przepis jest prosty i
wyśmienity :-) tak mis i zdaje ...

Wędzonego łososia rozdrabniam widelcem.Niezbyt drobno siekam duża ilość
świeżej pietruszki - wyciskam lub siekam kilka ząbków czosnku ilość zależy
od uznania mistrza. Wszystko to wrzucam na rozgrzana oliwę z oliwek i dusze
przez kilka minut potem zdejmuje przykrywkę by woda z łososia i pietruszki
odparowala.Smaze przez kilka minut. Potem juz tylko przerzucam wszystko do
makaraonu - mieszam w duzym garnku i czekam kilka minut by makaron zlapal
smak i aromat lososia. Na koniec posypujem parmezanem.Jest pyszne a przepis
podpatrzylem we wloszech - od tamtego czasu nie uznaje makaronu z sosami a
jedynie drobnymi dodatkami. Smacznego...

Marcin

1. Data: 2002-10-16 15:27:47

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

A takie tez cos jadlam ale nie lubie petruszki. A moja siostra mieszkajaca w
Rzymie robi to z ruccola (rukola) w identyczny sposob. Jesz to z makaronem
typy spaghetti?

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-16 18:52:16

Od: "Marcin" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

"walkie" <w...@w...net.pl> wrote in message
> [...]
> maslo. Lososia - ja daje wedzonego poskubac na drobne ale nie za male
> kawalki i wrzucic do cebulki - poczekac az zjasnieje (wtedy jest dobry).
[ciach]

brzmi swietnie tylko mam mala prosbe czy moglabys podac proporcje- tzn ile
lososia itd.

dzieki

pozdrawiam

Marcin

1. Data: 2002-10-16 19:30:44

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Heh ja to robie zazwyczaj na oko. Podam wiec mniej wiecej.
Dla dwoch osob - biore jedna srednia cebule. Jak kupujesz wedzonego lososia
w paczce to zuzywam jakies pol do 3/4 paczki. Potem smietana - maly
kubeczek, ja stosuje ta smietane szefa kuchni Danone. Mleko - 4-5 lyzek.
Lyzka maki kartoflanej. A przyprawy wg. gustu choc doprawione tylko
delikatnie swietnie uwydatnia smak sosu a nie tlumi go. Makaron - pol paczki
(na te ilosc sosu). Wina do woli do obiadu/kolacji ;-).
Ahhhhh koperek - peczek :)
Zycze smacznego. :))))))))

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-16 22:31:04

Od: "Marcin" <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Jak kupujesz wedzonego lososia w paczce to zuzywam jakies pol do 3/4
paczki...

hehe ale ze mnie upierdliwy gosc - jeszcze jedno pytanko- a jakiej paczce
mowimy? kilogramowej, polkilogramowej...

bo nie chcialbym zrobic dania z polkilograma lososia kiedy potrzeba
powiedzmy 200g...

:)

pozdrawiam

Marcin

1. Data: 2002-10-17 07:02:56

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmmm to musisz poczekac az pojde do sklepu i zobacze jej gramature ;-). Ale
moze ja najpierw opisze - niebieski pudelko (folia) a w niej plat(y)
losososia. Nie wiem ile to to wazy ale raczej nie za wiele, max 0.5 kg.
Przejde sie do sklepu wracajac z pracy to napisze dokladnie :).--
walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-17 14:35:34

Od: "Grzegorz Nowosielski" <g...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tak właśnie jem - jest wtedy najlepsze...

1. Data: 2002-10-17 16:33:54

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polowa lub 3/4 paczki o masie 500 gram :))))
Zadanie wykonane przePana. Zycze smacznego :)))

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl