Przepisu na golonke pyszna szukam

1. Data: 2002-10-16 08:25:59

Temat: Przepisu na golonke pyszna szukam
Od: Bunia <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Otoz moj nowy (1 slownie pierwszy)hi hi hi i pewnie jedyny mezus
chcialby sprobowac jak smakuje golonka. A ja oczywiscie jeszcze nie
umiem takich cudeniek w kuchni wyczyniac. Prosbe ogromna wiec
posylam o przepis na goloneczke (a jak by tak jeszcze taka, ktora w
szykowarze moglabym zrobic....ach).

Pozdrowionka

Bunia

1. Data: 2002-10-16 08:34:02

Temat: Re: Przepisu na golonke pyszna szukam
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Bunia:
> [...]
> umiem takich cudeniek w kuchni wyczyniac. Prosbe ogromna wiec
> posylam o przepis na goloneczke (a jak by tak jeszcze taka, ktora w

Klasycznie, to golonkę dogolić (bo pewnie jeszcze szczecina się ostała)
i do garnka z wodą. Dodać ziele angielskie, liście bobkowe, parę ziaren
pieprzu i sól. Gotować, aż będzie miękkie, ale nie rozwalone (pi razy
drzwi godzina * waga w kg). W szybkowarze chyba połowa czasu, ale trzeba
uważać, coby się nie rozwaliła. Ja dodaję jeszcze suszonej jarzynki.
Można dać marchewkę, pietruszkę, pasternak i seler.

Do tego kiszona kapusta, puree z grochu i kartofle.

Waldek

1. Data: 2002-10-16 08:49:37

Od: "Waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Można dać marchewkę, pietruszkę, pasternak i seler.
>
> Do tego kiszona kapusta, puree z grochu i kartofle.

===============
Taka golonke mozna wrzucic (przed zjedzeniem)
do goracego piekarnika na 30 min. aby sie slicznie
zrumienila. A jak jeszcze masz piwo do polewania....

waldek
===============

1. Data: 2002-10-16 09:29:26

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Waldek schrieb:

> ===============
> Taka golonke mozna wrzucic (przed zjedzeniem)
> do goracego piekarnika na 30 min. aby sie slicznie
> zrumienila. A jak jeszcze masz piwo do polewania....

...i do picia. Ale wtedy bym nogi nie obgotowywał, tylko od razu smażoną
robił. Zabejcować ino trzeba.

Waldek

1. Data: 2002-10-16 09:34:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Klasycznie, to golonk? dogoli? (bo pewnie jeszcze szczecina si? osta?a)
>i do garnka z wod?. Doda? ziele angielskie, li?cie bobkowe, par? ziaren
>pieprzu i sól. Gotowa?, a? b?dzie mi?kkie, ale nie rozwalone (pi razy
>drzwi godzina * waga w kg). W szybkowarze chyba po?owa czasu, ale trzeba
>uwa?a?, coby si? nie rozwali?a. Ja dodaj? jeszcze suszonej jarzynki.
>Mo?na da? marchewk?, pietruszk?, pasternak i seler.
>
>Do tego kiszona kapusta, puree z grochu i kartofle.
>
>Waldek

a musztarda? a krzan? a ogorek kiszony lub korniszon? No?

Trys, doswiadczona w golonkach - mozesz ludzi tu popytac....nawet
zdjecia sa...
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-16 10:19:55

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:rjcqquk7323nhlgk2aib22qbp33q3o1oeg@4ax.com...

> Trys, doswiadczona w golonkach - mozesz ludzi tu popytac....nawet
> zdjecia sa...

No tak sama sie wstydzisz link podac ;-)
http://www.dv.com.pl/pl-rec-kuchnia/spotkanie.php
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-16 10:22:28

Temat: Re: Przepis na golonke pyszna( P)
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bunia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> umiem takich cudeniek w kuchni wyczyniac. Prosbe ogromna wiec
> posylam o przepis na goloneczke (a jak by tak jeszcze taka, ktora w

oj Bunia, Bunia, szalejesz kulinarnie ostatnio.
Specjalnie dla mlodej pary wklepuje prosty przepis na golonke z Wysokich
Obcasow (GW) autorstwa Agnieszki Kreglickiej ( tej od slynnych warszawskich
restauracji):
Golonka
4 osoby- 3 godziny

4 golonki wieprzowe
wloszczyzna
kilka ziarenek pieprzui ziela angielskiego
butelka piwa

Oplukane golonki wlozyc do mocno osolonego wrzatku z przyprawami i warzywami
(wrzatku a nie zimnej wody- to jest zasada na inne potrawy gotowane- jak
potrzebujemy mieso- to wkladamy do wrzatku aby zasklepily sie pory i smak
zostal w srodku- a jak zupa- to odwrotnie- do zimnego- wtedy wszystkie smaki
przechodza do wywaru- przypominam Jola L-L) . Gotowac na malym ogniu (ok.
1,5 godz).Glosno mysle, ze na szybkowar to jakies 40-45 min. daj. Wyjete z
wody golonki wstawic do goracego piekarnika i podpiekac (polewajac co jakis
czas piwem), az skorka sciemnieje a mieso bedzie mieciutkie.Podawac z piwem
, chlebem, grochem , musztarda i chrzanem.

Pamietam, jak wiele lat temu podczas czestych wyjazdow moich rodzicow ,
zatrzymywalismy sie w jakims malym miasteczku (chyba pod Poznaniem- ale
glowy nie dam- musze mame podpytac) gdzie zawsze byla znakomita golonka z
grochem purre.Teraz patrze- a kreglicka podaje przepis na te purre.To
wlepiam jak ktos zapotrzebuje:))

Groch do golonki:
------------------------
duzo wychodzi 1 godzina

500 g zoltego luskanego grochu
50-100gr wedzonego boczku
sol, pieprz 1 cebula pokrojona w kostke

Groch namoczyc w wodzie na noc. Ugotowac w sporej ilosci wody do
miekkosci, odcedzic, zmiksowac.
Boczek pokroic w kostke ,podsmazyc z cebula, dodac groch. Wymieszac,
doprawic i podawac goracy do tej golonki.Z cisnieniowym to trzeba uwazac, bo
jak robie grochowke i gotuje 40 min to - ja tak akurat lubie- groch sie
rozplywa i zageszcza te grochowke ale wzrokowo go nie widac:))
Mysle, ze do cisnieniowego jakies 20 minut a potem podgladac:))

buziaczki Jola L-L

1. Data: 2002-10-16 11:36:27

Od: "misiorek :o\)" <m...@a...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rozplywa i zageszcza te grochowke ale wzrokowo go nie widac:))
> Mysle, ze do cisnieniowego jakies 20 minut a potem podgladac:))

Ja sie tak zastanawiam nad tym namaczaniem grochu, bo jak go (albo cokolwiek
innego wymagajacego namaczania) gotuje w szybkowarze to wlasnie nie namaczam
i i tak sie ugotuje. Moze jakas refleksja na ten temat?

Pozdrawiam
misiorek :o)

m...@p...onet.pl
m...@a...katowice.pl

1. Data: 2002-10-16 11:41:59

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiorek :o)" <m...@a...katowice.pl> napisał w wiadomości
> [...]

namaczam
> i i tak sie ugotuje. Moze jakas refleksja na ten temat?

ja tez nie namaczam przy grochowce,
a ten przepis z WO jest na zwykly garnek i dlatego jest namaczanie

Jola L-L

1. Data: 2002-10-16 12:09:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>No tak sama sie wstydzisz link podac ;-)
>http://www.dv.com.pl/pl-rec-kuchnia/spotkanie.php

raczej tak...taka kompromitacja...
Trys
K.T. - starannie opakowana