Przycinanie judaszowców w pierwszym roku

1. Data: 2007-01-28 19:29:07

Temat: Przycinanie judaszowców w pierwszym roku
Od: "Piotr" <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ubiegłej wiosny wyrosły mi z nasion judaszowce; teraz są to zgrabne
patyczki mające od 30 do 50 cm. Czy powinienem je tej wiosny przyciąć,
czy pozwolić rosnąć w górę?
Piotr

2. Data: 2007-01-28 19:59:38

Temat: Re: Przycinanie judaszowców w pierwszym roku
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:

> ubiegłej wiosny wyrosły mi z nasion judaszowce; teraz są to zgrabne
> patyczki mające od 30 do 50 cm. Czy powinienem je tej wiosny przyciąć,
> czy pozwolić rosnąć w górę?

Nie całkiem rozumiem dlaczego je chcesz przycinać. Judaszowce to drzewa
i po prostu powinny rosnąć.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2007-01-28 20:05:41

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:45bd00aa$0$5273$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Nie całkiem rozumiem dlaczego je chcesz przycinać. Judaszowce to
> drzewa i po prostu powinny rosnąć.

Hejka. Może chce mieć żywopłot. ;-)
Pozdrawiam hipotetycznie Ja...cki

4. Data: 2007-01-28 20:12:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <s...@t...net.pl> napisał w wiadomości
ps.com...
Witam,
ubiegłej wiosny wyrosły mi z nasion judaszowce; teraz są to zgrabne
patyczki mające od 30 do 50 cm. Czy powinienem je tej wiosny przyciąć,
czy pozwolić rosnąć w górę?

Pozwól rosnąć, one mają ładny naturalny pokrój, same wypuszczą trochę
gałązek "na boki".
A rosną szybko.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2007-01-28 20:22:22

Od: "Piotr" <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Sty, 21:12, "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote:

> Pozwól rosnąć, one mają ładny naturalny pokrój, same wypuszczą trochę
> gałązek "na boki".
> A rosną szybko.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Widziałem takie rozkrzewione i były ładne, stąd pytanie. Ale pozwolę
rosnąć. Dziękuję wszystkim,
Piotr

6. Data: 2007-01-29 04:54:17

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Może chce mieć żywopłot. ;-)

Z judaszowców? Nie jest to dobry materiał na żywopłot.
A na mój gust jeśli sie drzewko "patyczek" utnie, to
nic z niego nie wyrośnie.

Pozdrowienia,
Michał

7. Data: 2007-01-29 10:44:04

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Nie całkiem rozumiem dlaczego je chcesz przycinać. Judaszowce to drzewa
> i po prostu powinny rosnąć.

cyt.: "W ojczyźnie osiąga 10 m wysokości, w polskich ogrodach miewa
jedynie kilka metrów i zwykle jest nieregularnym krzewem, a jeśli
wykształca pojedynczy pień - małym drzewkiem."
Judaszowiec południowy - Cercis siliquastrum
Piotr Banaszczak, architekt krajobrazu, dendrolog, kierownik arboretum w
Rogowie
http://dom.gazeta.pl/ogrody/1,72161,3228949.html
--
pozdr. Jerzy

8. Data: 2007-01-29 19:58:39

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr napisał:
> Witam,
> ubiegłej wiosny wyrosły mi z nasion judaszowce; teraz są to zgrabne
> patyczki mające od 30 do 50 cm.

Zdradzisz tajemnicę powodzenia, tzn. kiedy i jak to siałeś?
Stratyfikacja potrzebna ?
Mam ochotę pobawić się, gdy zdobęde nasiona :-)

Pozdrawiam, Barbara

9. Data: 2007-01-29 20:54:16

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Barbara Miącz napisał:

> Zdradzisz tajemnicę powodzenia, tzn. kiedy i jak to siałeś?

Przepraszam, nie trzeba. Już wiem :-)

Barbara

10. Data: 2007-01-29 21:42:25

Od: "Piotr" <s...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Sty, 21:54, Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> wrote:

Przepraszam, nie trzeba. Już wiem :-)

> Barbara

Najpierw namoczyłem w ciepłej wodzie (24 godziny), potem
stratyfikowałem, aż w lodówce zaczęły kiekłować, potem dałem do
doniczek. Wyrosły.
Piotr

Trochę zdjęć z zimy
LAGERSTROEMIA INDICA