Przycinanie orzecha?

1. Data: 2004-08-26 07:51:12

Temat: Przycinanie orzecha?
Od: "Janusz" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Jestem tu po raz pierwszy i mam nadzieje nie ostatni...
Chcialem poprosic o porade bo moj 4 letni orzech rozrosl sie straszliwie, ma b.
duzo galezi a owocow niewiele. W zeszlym roku nie byl taki rozrosniety a owocow
bylo znacznie wiecej. Doszukuje sie przyczyny w moim zaniedbaniu go (zemsta?).
Prosze wiec o porade kiedy (w jakim okresie - przypuszczam, ze w jesieni) sie
przycina orzecha i w jaki sposob sie go prowadzi. A moze sa jakies stronki
internetowe ze zdjeciami jak np. ma wygladac prawidlowo prowadzone drzewko
orzecha?
Dziekuje za informacje i pozdrawiam
Janusz

2. Data: 2004-08-26 10:57:00

Temat: Re: Przycinanie orzecha?
Od: kris <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz napisał(a):

> [...]
> internetowe ze zdjeciami jak np. ma wygladac prawidlowo prowadzone drzewko

Witam. Tez jestem tu "nowy".
Co do tematu cięcia orzecha włoskiego to moge jedynie poinformowac, ze
cięcie to przeprowadza się pod koniec marca lub na przełomie lipca i
sierpnia...

Pozdrawiam
kris

3. Data: 2004-08-26 11:13:02

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kris" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Co do tematu cięcia orzecha włoskiego to moge jedynie poinformowac, ze
> cięcie to przeprowadza się pod koniec marca lub na przełomie lipca i
> sierpnia...

Termin marcowy może być niebezpieczny - orzech ma tendencją do "płaczu"
wiosennego.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-08-26 14:09:53

Od: "Jorj X. McKie" <-...@w...pl-> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26 Aug 2004 09:51:12 +0200, Janusz napisał(a):

> [...]
> internetowe ze zdjeciami jak np. ma wygladac prawidlowo prowadzone drzewko

"Przesluchalem" zawodowego ogrodnika. Podobno mozna ciac
galezie nawet do 1/3 dlugosci, tzn 2/3 uciac(grube konary
tez - te "na trzy razy", zeby nic sie nie odlupalo).
Najlepiej jesienia. Ja mam obecnie orzechowy, dosc wysoki
krzakodrzew.

Jorj

5. Data: 2004-08-28 17:54:42

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> duzo galezi a owocow niewiele. W zeszlym roku nie byl taki rozrosniety a
owocow
> bylo znacznie wiecej.

To typowe dla orzecha, że szybko rośnie. Orzechów w ogóle się nie przycina z
wyjątkiem obcinania uschłych gałęzi. Orzech owocuje obficie raz na 2 lata.
Wielkość owoców zalezy od odmiany drzewa. Orzech uwielbia obornik, zwłaszcza
orzech młody.

. A moze sa jakies stronki
> internetowe ze zdjeciami jak np. ma wygladac prawidlowo prowadzone drzewko
> orzecha?

Tak, ogród orzechowy: http://www.mojogrod.prv.pl/ Lato 2003, zdjecie 2 od
lewej ;).
pozdrówko
Anka

6. Data: 2004-08-28 18:13:45

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wyjątkiem obcinania uschłych gałęzi. Orzech owocuje obficie raz na 2 lata.
> Wielkość owoców zalezy od odmiany drzewa. Orzech uwielbia obornik,

Naprawdę raz na dwa? Mój rodzi rok w rok po tyle samo orzechów, mniej więcej
..

Pozdrawiam
Kaśka

7. Data: 2004-08-28 19:50:32

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> To typowe dla orzecha, że szybko rośnie. Orzechów w ogóle się nie przycina
> wyjątkiem obcinania uschłych gałęzi.

Orzechów się raczej nie przycina z tego względu że kwiaty męskie (?)
wytwarza na zeszłorocznych przyrostach a potem w niedługim czasie wyrastają
żeńskie ... lub odwrotnie ;-) Niemniej jednak jeśli chcesz kształtować
orzecha możesz jedynie podwiązywać mu gałęzie do wyższych konarów aby się
podniosły i nie leżały na trawie. Mój orzech od 3 lat owocuje i już jest na
tyle duży że mogę rozstawiać pod nim obiadowy stół na 6 osób :-D

Serdecznie Miłka

8. Data: 2004-08-28 20:10:58

Od: kris <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka napisał(a):

> Orzechów się raczej nie przycina z tego względu że kwiaty męskie (?)
> wytwarza na zeszłorocznych przyrostach a potem w niedługim czasie
> wyrastają żeńskie ... lub odwrotnie ;-)

To co napisałaś jest bardzo ciekawe. Chciałbym się dowiedzieć czy można
ściąć wierzchołek orzecha w celu zachamowania dalszego wzrostu. Sądzę,
że tak nie powinno się robić, ale moj ojciec sie uparł... Proszę o
informacje...

Pozdrawiam Kris

9. Data: 2004-08-28 20:18:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| ściąć wierzchołek orzecha w celu zahamowania dalszego wzrostu. Sądzę,
| że tak nie powinno się robić, ale moj ojciec sie uparł... Proszę o

Obciąć możesz, ja też to zrobiłam parę lat temu. Po czym drzewko wypuściło
gałęzie w górę, roczny przyrost dwa metry, następnego roku zostały obcięte,
powtórka przyrostów itp. Tak że raczej zahamowaniem tego nie nazwałabym:-)

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-08-28 20:27:21

Od: kris <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> [...]
> powtórka przyrostów itp. Tak że raczej zahamowaniem tego nie nazwałabym:-)

Czyli wychodzi na to ze takie obcięcie nic nie daje (w dłuższym
horyzoncie czasowym)... dziękuję za informację

Pozdrawiam Kris

Re: milin
Jakich kawiatów nie należy dawac dziewczynie/kobiecie? np nadajace wylacznie sie na cmentarz, czy wiazanki pogrzebowe...
milin
Nevada
Płazy i owady z mojego ogrodu