Przyczyna ogolnego zniechecenia coraz wiekszej liczby ludzi.

1. Data: 2002-06-12 13:56:39

Temat: Re: Przyczyna ogolnego zniechecenia coraz wiekszej liczby ludzi.
Od: "adso" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Greg <o...@f...sos.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:

> Nie. Ale nie jestem tez przekonany, ze demokracja to super ustroj (w koncu
> nie zawsze to wiekszosc ma racje - chyba, ze rozpatrzymy to pod katem sily
> a nie slusznosci). Byc moze powinno sie pojawic cos lepszego.

Jakaś 'trzecia droga'?

> Wlasnie na tym chyba polega manipulacja, co nie? Czlowiekowi wydaje sie,
> ze to jest jego wlasna decyzja a tak naprawde to decyzja kogos innego.

No nie zupełnie, bo ostatecznie możesz czyjąś, nawet bardzo silną, sugestię
odrzucić, nie musisz jej przyjmować. A skoro ją przyjmujesz, to jest to
wyłącznie Twoja decyzja.

> To zalezy jakich i jak glebokich :)

Weźmy skrajne - cierpienie i miłość.

> A tego to juz nie znam ;)

Zdaje się, że Kochanowskiego, ale głowy sobie nie dam uciąć. Byćmoże Horacy.
Nie pamiętam.

> Dlaczego? Jak to mowia gdy sie lubi piwo nie trzeba od razu kupowac calego
> browaru.

Ale prowadzenie browaru z pewnością przyspraża więcej przeżyć niż samo picie
piwa :)

> IMHO nie zawsze. Czasem pozostaje sie wlasnie z powodu tchorzostwa (nie
> ustapie jakiemus osilkowi z drogi, bo koledzy sie beda smiac). Bywa, ze
> ucieczka to jedyne rozsadne wyjscie.

Skojarzył mi się także Mikołajczyk z jego ucieczką z Polski... ale biorąc
pod uwagę odwagę z pola bitwy... to ucieczka jest najgorszym przestępstwem.

> A dziekuje :) BTW skad wiesz jak mam na imie? ;)

He he he!! :)) ehm... no... bo ja mam zdolności jasnowidzenia :)))

> Wrazliwa i rozsadna ;)

Właśnie :)

> A to faktycznie niepotrzebne marnotrastwo przestrzeni :)

:)

> A bo widzisz - ja zapobiegliwy jestem. Swiatlo zabralbym ze soba ;)

Wtedy to już nie byłaby ciemna dziura!! ;)

Potrzeba matką wynalazków... :)

Pozdrawiam
Anka

1. Data: 2002-06-12 14:39:09

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkowniczka "adso" napisala:

> Jakaś 'trzecia droga'?

Zawsze da sie wprowadzic jakies udoskonalenie.

> No nie zupełnie, bo ostatecznie możesz czyjąś, nawet
> bardzo silną, sugestię odrzucić, nie musisz jej przyjmować.

To sie nazywa odpornosc na manipulacje ;)

> Weźmy skrajne - cierpienie i miłość.

Uwaga! Bede sie czepiac ;) Czy one sa skrajne? W milosci zawiera sie
rowniez cierpienie IMHO. Jesli chcesz skrajne to szczescie - cierpienie,
milosc - nienawisc. Zreszta bez roznicy, gdyz wszystkie te uczucia
skladaja sie na mnie, a wiec nie sa mi obce.

> Ale prowadzenie browaru z pewnością przyspraża
> więcej przeżyć niż samo picie piwa :)

Na pewno korzysci wiecej, ale czy przezyc? :)

> ale biorąc pod uwagę odwagę z pola bitwy...
> to ucieczka jest najgorszym przestępstwem.

Znowu - czarne lub biale. To wyobraz sobie, ze bylo zle rozpoznanie i cale
oddzialy nieosloniete wychodza wprost na lufy karabinow wroga. Maja
uciekac, czy ginac bezsensownie. Wedlug mnie w tym wypadku przestepstwem
jest pozostac. Gdyby zolnierz uciekl moglby stanac do kolejnej walki i
wiecej przysluzylby sie wlasnemu krajowi niz dajac sie zastrzelic jak
kaczka na strzelnicy.

> He he he!! :)) ehm... no... bo ja mam zdolności
> jasnowidzenia :)))

To pewnie dzieki Turbosowi ;)

> Wtedy to już nie byłaby ciemna dziura!! ;)

Sama w sobie bylaby ciemna. To, czy by sie to zmienilo lub nie zalezne
byloby tylko i wylacznie od mojej wlasnej woli

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-06-13 09:44:06

Od: "adso" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:

> Zawsze da sie wprowadzic jakies udoskonalenie.

Tak twierdzi także Andrzej Lepper :)

> To sie nazywa odpornosc na manipulacje ;)

W tej kwestii chyba nie dojdziemy do porozumienia :)

> [...]
> milosc - nienawisc. Zreszta bez roznicy, gdyz wszystkie te uczucia
> skladaja sie na mnie, a wiec nie sa mi obce.

Stoicy przecież odrzucają takie głębokie przeżycia, nie narażają się na nie.

> Na pewno korzysci wiecej, ale czy przezyc? :)

Tak, przeżyć. Zdobywa więcej doświadczeń prowadząc prowarnię niż gdyby miał
pić samotnie piwo :) Chcę powiedzieć, że im więcej takich doświadczeń się
zdobędzie, tym życie ciekawsze. Dlatego ja wolałabym mieć browar niż tylko
pić piwo :)

> Znowu - czarne lub biale.

Za dużo naczytałam się w 'młodości' Trylogii ;))

> [...]
> jest pozostac. Gdyby zolnierz uciekl moglby stanac do kolejnej walki i
> wiecej przysluzylby sie wlasnemu krajowi niz dajac sie zastrzelic jak

Rozumiem, rozumiem :) Zapisuje pierwsze skojarzenia :)

> To pewnie dzieki Turbosowi ;)

Heh, skoro tak mówisz :)

> Sama w sobie bylaby ciemna. To, czy by sie to zmienilo lub nie zalezne
> byloby tylko i wylacznie od mojej wlasnej woli

Ach, jak to fajnie trzymać los w swoich rękach :)

Pozdrawiam
adso

1. Data: 2002-06-13 11:39:35

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak twierdzi także Andrzej Lepper :)

Czy to w czyms przeszkadza? :)

> W tej kwestii chyba nie dojdziemy do porozumienia :)

Najwyrazniej :)

> Stoicy przecież odrzucają takie głębokie przeżycia,
> nie narażają się na nie.

Bo ja i skrajnym stoikiem nie jestem widac ;) Wracajac do piwa - skoro je
lubie i mam ochote sie go napic nie musze od razu wskakiwac do beczki.
Podobnie jest z uczuciami. Nie musze ich calkowicie odrzucac (bo to
skrajnosc). Wystarczy, ze sie w nich nie utopie ;)

> Tak, przeżyć. Zdobywa więcej doświadczeń
> prowadząc prowarnię niż gdyby miał pić samotnie
> piwo :)

OK masz racje :) Chociaz z drugiej strony... Zabiegany szef nie ma czasu
kontemplowac w przeciwienstwie do samotnika siedzacego sobie z piwkiem w
dloni ;)

> Za dużo naczytałam się w 'młodości' Trylogii ;))

To widac ;)

> Ach, jak to fajnie trzymać los w swoich rękach :)

Szkoda, ze niektorzy zapominaja iz to jak wyglada ich zycie zalezy w
glownej mierze wlasnie od nich samych.

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-06-16 08:00:09

Od: "adso" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:

> Czy to w czyms przeszkadza? :)

Nie, ale ja np. nie jestem jego zwolenniczką.

> [...]
> Podobnie jest z uczuciami. Nie musze ich calkowicie odrzucac (bo to
> skrajnosc). Wystarczy, ze sie w nich nie utopie ;)

To prawda, życie trzeba smakować, ale ja jestem za mocniejszym smakiem od
czasu do czasu :)

> OK masz racje :) Chociaz z drugiej strony... Zabiegany szef nie ma czasu
> kontemplowac w przeciwienstwie do samotnika siedzacego sobie z piwkiem w
> dloni ;)

No właśnie - ;)

> To widac ;)

Widać?? A po czym można taką rzecz poznać??

> Szkoda, ze niektorzy zapominaja iz to jak wyglada ich zycie zalezy w
> glownej mierze wlasnie od nich samych.

Na szczęście niektórzy wiedzą, że życie jest w ich rękach :)

pozdrawiam
adso

1. Data: 2002-06-17 11:53:58

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, ale ja np. nie jestem jego zwolenniczką.

Tak mi sie skojarzylo troszke...

Genialne słowa trafiają w duszę nawet wtedy, gdy je wypowiada, nie
rozumiejąc zupełnie, błazen prowincjonalny z mianem artysty. /Stefan
Żeromski/

I a propos Leppera. Widzialas moze
http://oifalat.republika.pl/whazzzup.html ? ;)

> To prawda, życie trzeba smakować, ale ja jestem za
> mocniejszym smakiem od czasu do czasu :)

Lubie potrawy pikantne, ale dla mnie to nie az tak wielka skrajnosc ;)

> Widać?? A po czym można taką rzecz poznać??

Po tym co napisalas ;)

pozdrawiam
Greg

samotnosc
kto umie latac :)))))))))))) a kto skakac :))))))))))))))))
Czy narcyz jest brzydki (bylo: blizej...)
Czy depersonalizacja to objaw chorobowy czy norma ?
Troche OT