Przydomowa elektrownia wiatrowa

11. Data: 2012-01-05 13:25:29

Temat: Re: Przydomowa elektrownia wiatrowa
Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Sty, 14:07, "cef" <c...@i...pl> wrote:
> Po prostu jeste o wiele mniej kreatywny
>  ni urzednik skarb wki. :-)

To na pewno, natomiast nigdy nie natrafiłem na kogoś kto deklarował,
że płaci jakikolwiek podatek od swojej zabawkowej elektrowni
przydomowej o mocy kilku kW :>

L,

12. Data: 2012-01-05 13:46:06

Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty wrote:

> To na pewno, natomiast nigdy nie natrafiłem na kogoś kto deklarował,
> że płaci jakikolwiek podatek od swojej zabawkowej elektrowni
> przydomowej o mocy kilku kW :>

A jak jadę na rowerze i kręci się dynamo, które zasila lampki - też
trzeba płacić akcyzę?

13. Data: 2012-01-05 13:50:50

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "cef" <c...@i...pl> napisal w wiadomosci

> Pomijajac kwestie akcyzy i pozwolen, to jedno
> zalozenie autora jest falszywe.
> Mianowicie to dotyczace opodatkowania
> pieniedzy, których sie nie wydalo.
> Ciekawe czy autor slyszal kiedys o opodatkowaniu
> nieodplatnych swiadczen?

Hmm, o ile mi wiadomo bywaja podobne sytuacje, na przyklad:
1) Jesli nieodplatnie wyswiadczysz przysluge i wynajmiesz komukolwiek
(chocby np.bratu) swoje mieszkanie/dom na pewien czas, musisz uiscic oplate
podatkowa, tak jak za swiadczenie odplatne.
2) W niektórych zawodach pracownicy otrzymuja nieodplatnie pewne swiadczenia
"w naturze". Powinni te swiadczenia doliczyc do swoich rocznych przychodów i
zaplacic stosowny podatek.
W pierwszym przypadku placisz jako nieodplatny swiadczeniodawca, w drugim
jako swiadczeniobiorca.

JBP

14. Data: 2012-01-05 14:01:25

Od: maniek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Sty, 12:39, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

> Jak masz czas to zapraszam do przestudiowania wątku (razem z jego
> poprzednimi częściami ;)
>
> http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=193
2704

> zajęcie na dobry miesiąc solidnego czytania ale daje dobre podstawy i
> pojęcie.
>
> A tutaj z obrazkami jak po kolei co się robi:
>
> http://www.otherpower.com/otherpower_wind.shtml
>
> Pzdr.
> L.

No właśnie mam przerobiony taki silnik od pralki na prądnice.Pozostaje
mi jeszcze wymodzić jakieś śmigła.

Prąd chcę wykorzystywać do oświetlenia ogrodowego

15. Data: 2012-01-05 14:04:29

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Jan 2012 12:11:25 +0100, Andrzej Bogacki napisał(a):
> Rozumiem, ze moze być jakieś ograniczenie
> mocy ale zeby w ogóle nie mozna produkowac pradu to nie chce mi sie wierzyc.
Jest takowe ograniczenie. Nie pamiętam w tej chwili na jakim poziomie
ustalone.
Rowerem z "dynamem" można spokojnie jeździć ;-)

--
Obnoszenie się z osobistymi preferencjami heteroseksualnymi uważane jest
za obsceniczne i niesmaczne. Jeżeli natomiast ktoś rozgłasza fakt bycia

16. Data: 2012-01-05 14:10:45

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Jan 2012 12:45:43 +0100, Jackare napisał(a):
> Wytwarzanie energii jest działalnością
> podlegającą koncesjonowaniu przez państwo a państwo nie lubi się dzielić.
http://energetykon.pl/Kiedy.energia.z.malego.generat
ora.bedzie.zwolniona.od.akcyzy,9364.html

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

17. Data: 2012-01-05 14:54:56

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty napisał(a):
> Jest taka niepisana zasada, jak się na czymś nie znasz nie gadaj bzdur
> bo wyjdziesz na jełopa :>
Zgadzam się z Tobą w 100%tach :D
--
Krzysiek

18. Data: 2012-01-05 18:09:10

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
On 5 Sty, 14:07, "cef" <c...@i...pl> wrote:
> [...]

To na pewno, natomiast nigdy nie natrafiłem na kogoś kto deklarował,
że płaci jakikolwiek podatek od swojej zabawkowej elektrowni

a ja znam dwa przypadki:
- proboszcza z Nowej Wsi Wielkiej w woj Kujawsko-pomorskim który ostatecznie
zdemontował generator wiatrowy z powodu opodatkowania - to miało miejsce
gdzieś w 1997 lub 1998 roku
- przedsiębiorstwa z Częstochowy któremu znacznie bardziej opłaca się
wytwarzać prąd generatorami napędzanymi biogazem i sprzedawać go do sieci
niż korzystać zeń na własne potrzeby właśnie ze względów podatkowych
i trzeci przykład może mało miarodajny - z filmu z czasów komuny, "Gwiezdny
pył" bodajże reż Kondratiuka gdzie bohater zmajstował sobie minielektrownie
wodną i musiał od niej płacić podatek

19. Data: 2012-01-05 18:47:35

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 5 Jan 2012 12:45:43 +0100, Jackare napisał(a):

> Druga możliwość to incjatywa obywatelska i zmiana prawa na takie które
> pozwoli na wytwarzanie energii o jakiejś tam mocy (nie wiem, np 2,5 - 4 kW)
> na własne potrzeby.

IMO na własne potrzeby bez ograniczeń :P

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

20. Data: 2012-01-05 19:09:29

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"maniek" <m...@g...com> wrote:
> No właśnie mam przerobiony taki silnik od pralki na prądnice.Pozostaje
> mi jeszcze wymodzić jakieś śmigła.

> Prąd chcę wykorzystywać do oświetlenia ogrodowego

Zamierzasz akumulować ten prąd? elektrownia ma służyć oszczędnościom? jeśli tak,
to nie spodziewaj się, że na tym zaoszczędzisz. Koszty związane z budową
prawdopodobnie nigdy się nie zwrócą. Co innego jeśli ma służyć to zabawie :)
Ja zamierzam zbudować turbinę ok. 1kW, która zasili grzałkę podgrzewacza CWU. W
ten tani sposób zamierzam magazynować energię, a ogród oświetlać zwyczajnie.

--
Bartek

OknoPlus/Brügmann
Czarny osad na silikonie - wyczyscic - usunac?
Rozliczenia z zakładem gazowniczym / e-faktury
Ostatni dzień 2011...
osuszacze adsorpcyjne vs kondensacyjne