Przystawka tarka do ziemniaków w Zelmerze

1. Data: 2017-03-14 23:36:47

Temat: Przystawka tarka do ziemniaków w Zelmerze
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy tylko moja maszynka Zelmer nie radzi sobie w 100 % z tarciem?
Zostawia niedotarte ziemniaki. Kawałki i cienkie płatki. Ponadto sporo
przełazi poza tarkę. Tam gdzie wkladana jest końcówka.

A moze silnik maszynki wysiada, albo potrzebna jest jeszcze jakaś uszczelka?

--
animka

2. Data: 2017-03-14 23:42:08

Temat: Re: Przystawka tarka do ziemniaków w Zelmerze
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2017 o 23:36 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> [...]
> przełazi poza tarkę. Tam gdzie wkladana jest końcówka.
>
> A moze silnik maszynki wysiada, albo potrzebna jest jeszcze jakaś

Déja vu
Rozmawiałaś już tutaj na ten temat z XL?

--
Trefniś

3. Data: 2017-03-14 23:48:46

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-14 o 23:42, Trefniś pisze:

> Déja vu
> Rozmawiałaś już tutaj na ten temat z XL?

Rozmawiałam. Używam takze silikonowej łopatki do wygarniania. Jednak nie
wszystko jest przetarte. Trochę nieprzetartego wywala poza tarkę od
strony mechanizmu maszynki. Tarka bardzo ostra. Trzeba uważać, żeby się
nie skaleczyć....tylko jakaś nieszczelna?

--
animka

4. Data: 2017-03-15 00:19:21

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2017 o 23:48 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> [...]
> strony mechanizmu maszynki. Tarka bardzo ostra. Trzeba uważać, żeby się
> nie skaleczyć....tylko jakaś nieszczelna?

Dziś zajadałem się plackami ziemniaczanymi.
Szkoda było wyjmować robota, szybciej było utrzeć ręcznie.
Mniej wyciągania z szafki, mycia, a resztki do śmietnika.

Rozumiem oszczędność, czy względy "ekologiczne" (sam im ulegam).
Ale po co boleć nad tymi resztkami? Duży koszt, czy szkody "środowiskowe"?

Resztki to mniej niż 5%, a nie stanowią obciążenia dla środowiska.
Nie zbiedniejesz, wyrzucając!

--
Trefniś

5. Data: 2017-03-16 00:04:01

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-15 o 00:19, Trefniś pisze:

> Dziś zajadałem się plackami ziemniaczanymi.
> Szkoda było wyjmować robota, szybciej było utrzeć ręcznie.
Ty jesteś silnym facetem, a ja drobną istotką. Ręka mnie boli od tarcia
i jednak lepiej trzeć tym Zelmerem.
Nawet 2 duże marchewki. Dopiero niedawno, dzięki Wam i łopatce to
odkryłam, a tyle lat się męczylam trąc ręcznie.
Z myciem nie ma problemów, Pod kran na chwilę i umyte. Potem na suszarkę
do naczyń i samo wyschnie.

> [...]
> "środowiskowe"?
>
> Resztki to mniej niż 5%, a nie stanowią obciążenia dla środowiska.

Nie chodzi o chytrość, tylko po prostu mam obawy, że coś jest nie tak.

--
animka

6. Data: 2017-03-16 12:38:13

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2017 o 00:04 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

(...)

> Nie chodzi o chytrość, tylko po prostu mam obawy, że coś jest nie tak.

Po zastanowieniu, chyba jednak Cię rozumiem.
Jesteś pewnie perfekcjonistką która chciałaby, żeby wszystko odbywało się
ze stuprocentowym efektem.

Też tak miewam, ale nie w przypadku kuchni. Tu dążę do ideału, ale siłą
rzeczy dopuszczam zmienność.

--
Trefniś

7. Data: 2017-03-16 22:54:50

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-16 o 12:38, Trefniś pisze:
> [...]
> się ze stuprocentowym efektem.
>
> Też tak miewam, ale nie w przypadku kuchni. Tu dążę do ideału, ale

No tak, Ja sie głowię, czy mi silnik w tej maszynce nie wysiada i może
jeszcze jakiejś uszczelki brakuje.

--
animka

8. Data: 2017-03-17 09:40:07

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]

U mnie też tak się dzieje - nie wyrzucam, tylko dołączam do przetartej
reszty i smażę. Nie przeszkadza mi.

> Dziś zajadałem się plackami ziemniaczanymi.
> Szkoda było wyjmować robota, szybciej było utrzeć ręcznie.
> Mniej wyciągania z szafki, mycia

Ja wolę trzeć w maszynce, bo szybko - więc ziemniaki nie zdążą sczernieć.
Przed tarciem(na dno pustej miski), podczas, albo natychmiast po utarciu
dodaję do nich nieco soku z cytryny i są potem bielutkie placki. Trąc
ręcznie nie da się zrobić tego tak szybko, ani uniknąć jedzenia startych
paznokci w plackach :-)

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

9. Data: 2017-03-17 09:49:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Mniej wyciągania z szafki, mycia,

E tam, a co to za mycie - wszystkie (raptem chyba ze 4) części szatkownicy
opłukać zimną wodą pod kranem, zaraz po użyciu, zanim zdąży cokolwiek
zaschnąć. Jeśli planuję trzeć warzywa na surówki, to myję szatkownicę w
zmywarce. Po namyśle jednak już dawno dokupiłam drugą i używam jej tylko do
warzyw na surówki. Ta stara jest już tylko do tarcia ziemniaków na placki,
ze względu na ew. tzw. bakterie ziemne.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

10. Data: 2017-03-17 13:27:31

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-17 o 09:49, XL pisze:
> [...]
> opłukać zimną wodą pod kranem, zaraz po użyciu, zanim zdąży cokolwiek
> zaschnąć. Jeśli planuję trzeć warzywa na surówki, to myję szatkownicę w
Po tarciu marchwi, buraków te białe plastikowe elementy myj gorącą wodą,
bo zimna nie zmyje "farby".

--
animka

Kuchareczki są w kropeczki...