Mlekomat - zakup 16 l mleka?

1. Data: 2017-03-16 01:17:52

Temat: Mlekomat - zakup 16 l mleka?
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanęłam wobec smutnej perspektywy kilkumiesiecznej posuchy mlecznej, a nie
chcę przerywać mojego wręcz kwitnącego serowarskiego cotygodniowego
procederu. Przyjdzie mi chyba udać się do mlekomatu.
Pytanie: czy rzeczywiście można z niego nalewać tylko po pół litra lub po
litrze to mleko? Chcąc kupić jednorazowo 16 litrów przyjdzie mi chyba
oszaleć z tymi butelkami. Do kanistra się nie da jakoś?

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

2. Data: 2017-03-16 22:52:41

Temat: Re: Mlekomat - zakup 16 l mleka?
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-16 o 01:17, XL pisze:
> [...]
> litrze to mleko? Chcąc kupić jednorazowo 16 litrów przyjdzie mi chyba
> oszaleć z tymi butelkami. Do kanistra się nie da jakoś?

Może najpierw obgadaj sprawę z tym panem co mleko do swoich automatów
przywozi.
Myślę, że jemu też by to się opłacało.
Tutaj już tak ludzie z tych mlekomatów mleka nie biorą. Ja kupilam raz
(plus butelka) i okazało się, że wcale nie jest lepsze od Łaciatego.
Nawet gorsze! W związku z tym mleko kupuję przy okazji i wrazie potrzeby
w sklepie.

--
animka

3. Data: 2017-03-17 00:32:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> [...]
> (plus butelka) i okazało się, że wcale nie jest lepsze od Łaciatego.
> Nawet gorsze! W związku z tym mleko kupuję przy okazji i wrazie potrzeby

Dlaczego gorsze?

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

4. Data: 2017-03-17 00:45:15

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2017 o 00:32 XL <i...@g...pl> pisze:

> Dlaczego gorsze?

Ja również mam złe doświadczenia z tym mlekiem.
Świeże było obrzydliwe, z nieswoistym posmakiem.
Po postawieniu na kwaśne zwyczajnie zgniło.

Mlekomat z którego korzystałem został już zliwidowany na szczęście.

Oczywiście każdy mlekomat ma swojego dostawcę mleka i obsługę, na pewno
nie wszystkie marnują produkt. Ale radziłbym tuż przed zakupem większej
ilości skosztować to mleko.
Poza tym warto dowiedzieć się, kiedy dostarczane jest to mleko i kupić tuż
po dostawie.

Osobiście wolałbym kupić świeże (czyli niepasteryzowane) mleko w sklepie.
Dostępne w jakichś Lidlach, Carrefourach, a nawet w insekcie.

--
Trefniś

5. Data: 2017-03-17 00:59:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
>
> Osobiście wolałbym kupić świeże (czyli niepasteryzowane) mleko w sklepie.
> Dostępne w jakichś Lidlach, Carrefourach, a nawet w insekcie.

No to tragedia. Chyba poszukam mleka prosto od krowy, w dalszej mojej
wiejskiej okolicy, nie zaś w mlekomacie.
Jak ja nie lubię, gdy mi się od dawna ustalony porządek rzeczy zmienia...
:-\

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

6. Data: 2017-03-17 01:50:30

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-17 o 00:32, XL pisze:

> Dlaczego gorsze?

Oszukane. Nie prosto od krowy. Pewnie z jakiegoś sklepu.

--
animka

7. Data: 2017-03-17 01:53:39

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-17 o 00:45, Trefniś pisze:
> Osobiście wolałbym kupić świeże (czyli niepasteryzowane) mleko w
> sklepie. Dostępne w jakichś Lidlach, Carrefourach, a nawet w insekcie.
Ja kupuję wiejskie świeże z Pątnicy w takich kanciastych buteklach z
uszkiem. Jest smaczne.

--
animka

8. Data: 2017-03-17 08:39:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> Ja kupuję wiejskie świeże z Pątnicy w takich kanciastych buteklach z
> uszkiem. Jest smaczne.

Może je wypróbuję przejściowo. Dzięki.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

9. Data: 2017-03-19 18:59:00

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Animka" <a...@t...wp.pl> wrote in message
> [...]

A może to jakaś pani a nie pan? ;-)

> Oszukane. Nie prosto od krowy. Pewnie z jakiegoś sklepu.

No bo Łaciate jest prosto od krowy? :-) Wiesz co to jest proces UHT, Animka?

10. Data: 2017-03-19 20:18:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> wrote:
> "Animka" <a...@t...wp.pl> wrote in message
>
> A może to jakaś pani a nie pan? ;-)

> No bo Łaciate jest prosto od krowy? :-) Wiesz co to jest proces UHT, Animka?

Nie mówimy o mleku (Łaciatym) UHT, lecz o pasteryzowanym.
Wiesz o tym, że istnieje mleko pasteryzowane? Takiego należy używać do
wyrobu serów. UHT się nie nadaje na sery, ani w ogóle do spożycia.
Kiedy kupowałam mleko od Pani Baby, prosto po udoju, musiałam je
pasteryzować sama. Pasteryzacja 16 l (tyle używam jednorazowo otrzymując 2
sery po 1 kg każdy) mleka w domowych warunkach jest uciążliwa ze wzgl. na
konieczność szybkiego ogrzania (groźba przypalenia w garnku) i następnie
szybkiego wystudzenia, ale i tak wolałam to mleko, bo sery bez porównania
lepsze wychodzą. Ze "sklepowego" pasteryzowanego wygodniej, bo odpada
pasteryzacja. Sery jednak gorsze - chudsze i mniej smaczne, cóż. Jakoś
przebieduję.

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

Przystawka tarka do ziemniaków w Zelmerze
Kuchareczki są w kropeczki...
Zapiekanka z bakłażanów
Pyszny sos do salaty
Drożdże w płatkach