Drożdże w płatkach

1. Data: 2017-02-24 10:40:00

Temat: Drożdże w płatkach
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Używacie? Jeśli tak, to do czego?

Podobno dobre do wszystkiego.Właśnie kupiłam i się zastanawiam, co z
nimi dalej robić.

Ewa

2. Data: 2017-02-24 11:49:41

Temat: Re: Drożdże w płatkach
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Ewa napisała:

> Używacie? Jeśli tak, to do czego?

Nawet nie wiedziałem, że takie istnieją, więc jak mogłem użyć?

> Podobno dobre do wszystkiego.Właśnie kupiłam i się zastanawiam,
> co z nimi dalej robić.

Myślałem, że to jakaś nowa forma, której można użyć na przykład
do tego, by babka rosła. Ale to co innego jednak. W składzie zupek
grzybowych z torebki zawsze są jakieś przetwory drożdżowe, które
mają udawać a to borowika, a to podgrzybka. Czasem kurkę. W ten
kierunek wpisują się rzeczone płatki. Może w końcu takie drożdze
zrobią, że się je będzie dawało marynować?

Jarek

--
Na grzyby -- tu borowik a tam dzik

3. Data: 2017-02-24 14:23:43

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-02-24 o 10:40, FEniks pisze:
> Używacie? Jeśli tak, to do czego?
>
> Podobno dobre do wszystkiego.Właśnie kupiłam i się zastanawiam, co z
> nimi dalej robić.
>

> Ewa

Używać do wszystkiego ?
Proponuję zacząć od używania do tego do czego używaliśmy normalnych
drożdży a wszystko przyjdzie z czasem.

4. Data: 2017-02-24 17:24:19

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.02.2017 o 14:23, Roman Rogóż pisze:

> Używać do wszystkiego ?

To tak jakby do niczego.

> Proponuję zacząć od używania do tego do czego używaliśmy normalnych
> drożdży a wszystko przyjdzie z czasem.

Akurat do tego, do czego nadają się "normalne" drożdże, to te w płatkach
zupełnie nie, bo są zabite.
"Do wszystkiego" służyć podobno mogą jako przyprawa.

Ewa

5. Data: 2017-02-24 17:36:51

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Nawet nie wiedziałem, że takie istnieją, więc jak mogłem użyć?

A liczyłam na praktykę...

> Myślałem, że to jakaś nowa forma, której można użyć na przykład
> do tego, by babka rosła. Ale to co innego jednak.

Zupełnie co innego. W sensie, że akurat babce do rośnięcia to jak psu na
budę, bo te drożdże zabite. Swoją drogą ciekawe, że nazywają je
wegańskimi drożdżami. To tak jakby schabowy też by wegański, bo z
zabitej świni.

> W składzie zupek
> grzybowych z torebki zawsze są jakieś przetwory drożdżowe, które
> mają udawać a to borowika, a to podgrzybka. Czasem kurkę. W ten
> kierunek wpisują się rzeczone płatki.

Podobno co do spełnianej roli - to taka zdrowa odsłona glutaminianu.
Kierunek zupkowy więc jak najsłuszniejszy.
Cóż, będę eksperymentować.

> Może w końcu takie drożdze
> zrobią, że się je będzie dawało marynować?

Może, może.

Ewa

6. Data: 2017-02-24 19:10:36

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Używacie? Jeśli tak, to do czego?
>
> Podobno dobre do wszystkiego.Właśnie kupiłam i się zastanawiam, co z
> nimi dalej robić.

Generalnie to robią weganom smak sera, na przykład dodane do tofu(j) czy
do mielonych nerkowców, same jako takie zastępują im tarty parmezan.
Można używać jako panierki, mogą być wypełniaczem w kotletach ze
strączkowych.

7. Data: 2017-02-24 19:33:18

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Można używać jako panierki, mogą być wypełniaczem w kotletach
> ze strączkowych.

A to nie tak, że w kotletach ze strączkowych (ze soi na przykład),
to strączkowe (soja na przykład) są wypełniaczem?

--
Jarek

8. Data: 2017-02-24 20:23:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A to nie tak, że w kotletach ze strączkowych (ze soi na przykład),
> to strączkowe (soja na przykład) są wypełniaczem?

Strączkowe robią tam za mięso, czyli białko, czyli są kwintesencją, nie
wypełniaczem.
Te drożdżowe płatki to pewnie w ramach tartej bułki.

Ewa

9. Data: 2017-02-24 20:29:16

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-02-24 19:33, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> A to nie tak, że w kotletach ze strączkowych (ze soi na przykład),
> to strączkowe (soja na przykład) są wypełniaczem?

A jak kto woli, to zrobi z fasoli, Strażniku Precyzji Językowej.
http://sjp.pwn.pl/sjp/2.;2540099 punkt 2.

10. Data: 2017-02-24 20:52:53

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Strączkowe robią tam za mięso, czyli białko, czyli są kwintesencją,
> nie wypełniaczem. Te drożdżowe płatki to pewnie w ramach tartej bułki.

Drożdże same w sobie składają się głównie z białka -- nie wiem, czy
nie zawierają go więcej niż sojowizna kotletowa. Wystąpienie w roli
tartej bułki może być dla takich drożdży wręcz upokarzające. Zresztą
czemu nie użyć jako wypełniacza tartej bułki?

Ja to postrzegam inaczej. Soja nie jest kwintesencją kotleta sojowego.
Wypełniaczem może też nie. Jest nośnikiem smaku, strukturą przestrznną.
Temu dopiero trzeba nadać smak, a on może być różny. Bo ktoś może
chcieć kotlet schabowy (ze świni sojowej), a kto inny rumszytyk (na
który się bierze najprzedniejszą sojową jałowicę). Tak samo może być
z tymi drożdżami w płatkach, co tylko podejrzewam, bo ich na oczy nie
widziałem. Ale umiem sobie wyobrazić mielony kotlet sojowy w sosie
grzybowym. Sos z torebki, w której rolę dominującą grają drożdże,
zaś aramat grzybowy bierze się z dodatków zapachowych (identycznych
z naturalnymi).

Jarek

PS
Teraz sobie pomyślałem, że do aromatyzowania sojowizny (a może nawet
drożdżowizny) można spróbować użyć kozieradki.

--
Przybywajcie, pieczarki, maślaki,
Trufle, gąski, purchawki, koźlaki,

Re: FREE CLASSIFIEDS
Jaki jest pszelicznik papryki ostrej w proszku na świeżą?
Cytryny na ostro?
wieprzowina z Aldi
Czubryca zielona