Zapiekanka z bakłażanów

1. Data: 2017-03-06 14:53:33

Temat: Zapiekanka z bakłażanów
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Albo coś a' la wegańska musaka. Zrobiłam według tego przepisu:

http://www.jadlonomia.com/przepisy/zapiekanka-z-baka
zanow-i-kaszy-jaglanej/

Dodałam jeszcze 2 ugotowane ziemniaki, żeby była treściwsza. No i
przyprawić można po swojemu, u mnie oczywiście czubryca.

A sam pomysł wykorzystania zmiksowanej kaszy jaglanej w roli beszamelu
uważam za bardzo dobry.

Ogólnie polecam.

Ewa

2. Data: 2017-03-07 11:05:23

Temat: Re: Zapiekanka z bakłażanów
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bakłążany są bardzo złe na tarczacę.
By były mniej złe należe je posolić, odczekać aż woda wylezie, odlać, i piec
w bardzo wysokiej temperaturce.
W jakiejś książce wyczytałam, że w rodzinach gdzie je się bardzo dużo
bakłazanów w Japoni,
występuje więcej wad genetycznyh u nowo narodzonych dzieci niż w
pszeciętnej rodzinie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2017-03-07 11:44:12

Od: Jingiel <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2017 o 11:05, Stokrotka pisze:
> [...]
> bakłazanów w Japoni,
> występuje więcej wad genetycznyh u nowo narodzonych dzieci niż w

Bakłażany zawierają solaninę, która jest nieźle trująca. Stąd trzeba z
nimi odpowiednio się obchodzić przed zjedzeniem. Inna sprawa, że
najwięcej solaniny zawierają ziemniaki o zielonym miąższu.

4. Data: 2017-03-07 13:29:50

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2017 o 11:05, Stokrotka pisze:
> Bakłążany są bardzo złe na tarczacę.

Jakieś źródło do tego?

> [...]
> bakłazanów w Japoni,
> występuje więcej wad genetycznyh u nowo narodzonych dzieci niż w

Bez przesady. Nawet jeśli, to przecież nikt nie każe jeść tych
bakłażanów codziennie.

Ewa

5. Data: 2017-03-07 13:30:52

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.03.2017 o 11:44, Jingiel pisze:

> Bakłażany zawierają solaninę, która jest nieźle trująca. Stąd trzeba z
> nimi odpowiednio się obchodzić przed zjedzeniem. Inna sprawa, że
> najwięcej solaniny zawierają ziemniaki o zielonym miąższu.

Oraz niedojrzałe pomidory. A dla niektórych (odpowiednio przyrządzone)
to przysmak.

Ewa

6. Data: 2017-03-07 15:06:16

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-07 o 11:44, Jingiel pisze:

> Bakłażany zawierają solaninę, która jest nieźle trująca. Stąd trzeba z
> nimi odpowiednio się obchodzić przed zjedzeniem. Inna sprawa, że
> najwięcej solaniny zawierają ziemniaki o zielonym miąższu.

Ale kto je surowe bakłażany ?

Pyszny sos do salaty
Drożdże w płatkach
Re: FREE CLASSIFIEDS
Jaki jest pszelicznik papryki ostrej w proszku na świeżą?
Cytryny na ostro?