Ptasia grypa a sterylizacja jaj kurzych!

1. Data: 2006-03-10 07:38:20

Temat: Ptasia grypa a sterylizacja jaj kurzych!
Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"ilot.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zanurzenie jaja kurzego (całego, surowego, w skorupce) na kilka sekund w
czystym alkoholu jest wystarczającą procedurą do sterylizacji skorupki jaja
i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?
Pozdrowienia!
Tadeusz

2. Data: 2006-03-10 08:39:03

Temat: Re: Ptasia grypa a sterylizacja jaj kurzych!
Od: "Tadeusz" <t...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <> napisał w wiadomości

> [...]
> jaja
> i zabicie (ewentualnych) wirusów ptasiej grypy?

a nie szkoda alkoholu ? :)

podobno wirus ten ginie szybko z powodu wysuszenia
więc jeżeli jajko nie wyskoczyło 5 sekund temu
z "otworu produkcyjnego" to wirusa nie powinno być
na skorpce - przynajmniej żywego ...

nie wiem natomiast co z ewentualnym wirusem w samym jajku
jeżeli "producenta" była chora

Tadeusz

3. Data: 2006-03-10 08:55:17

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

jedynym pewnym sposobem na sterylizacje jaja kurzego jest całopalenie :)

--
Dominik

4. Data: 2006-03-10 09:52:56

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie, nie jest. Za to zupełnie wystarczającą metodą "sterylizacji" jest:
gotowanie, zrobienie jajka sadzonego, jajecznicy, upieczenie z
ciastem... i inne procedury, którym jajko się zwykle poddaje.

A tak na marginesie, jaki jest sens sterylizowania jajek w skorupce?

;-)))))

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2006-03-10 11:22:21

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tak na marginesie, jaki jest sens sterylizowania jajek w skorupce?

Bedzie robil wydmuszki hehe ;)

--
Pozdrawiam Norbert :-)

6. Data: 2006-03-10 12:24:23

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Z Otchłani wyskoczył demon, wcielił się w istotę znaną jako
*Tadeusz*, która zaskrzeczała:

> [...]

> więc jeżeli jajko nie wyskoczyło 5 sekund temu
> z "otworu produkcyjnego" to wirusa nie powinno być

Będzie będzie, tylko mniej. :) Inna sprawa że zwykłe używanie jaj
(gotowanie i pieczenie) zabija dużo efektywniej, więc nie wiem po co
dodatkowe zabiegi. A odkażanie alkoholem najlepiej robić po
rozcieńczeniu do 70% (jest dużo skuteczniejszy niż 96%) i koniecznie
trzeba wcześniej jajka wymyć, poza tym kilka sekund nie wystarczy do
wybicia wszystkiego, przeżyje to wiele bakterii i wirusów, większość
grzybów, wszystkie zarodniki. Lepszym i chyba tańszym sposobem jest
użycie podchlorynu sodu, czyli np. wybielacza ACE. Według zaleceń WHO
rozcieńczony 1:100 i zanurzenie na 30 minut (dotyczy to sterylizacji
przedmiotów które mogły mieć kontakt z wirionami), ja mogę polecić
rozcieńczenie 1:4 i 20 sekund (można powtórzyć dwa razy), bo chcemy żeby
jajko zachowało barwę i smak, prawda? ;)

--
Saiko Kila - UIN 223788653

"Jednak Salomon z miłości złączył się z nimi, tak że miał siedemset
żon-księżniczek i trzysta żon drugorzędnych" (1 Krl 11,2)

7. Data: 2006-03-10 15:46:24

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozcieńczenie 1:4 i 20 sekund (można powtórzyć dwa razy), bo chcemy żeby
> jajko zachowało barwę i smak, prawda? ;)

jaki wiec jest sens mat, przez ktore przejezdzaja auta z zakorzonej
strefy ??
bo chyba nic wiecej niz umycie opon

poza tym cala ta sprawa wydaje mi sie jakims nieporozuminiem,
i sztucznie wywolana akcja,

Tomek

8. Data: 2006-03-11 10:49:11

Od: "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> szukaj wiadomości tego autora

w jakis sposob trzeba odwrocic uwage spoleczenstwa od burdelu jaki jest
obecnie w polityce
PISia wraz z poplecznikami zamierzaja z Polski zrobic kraj totalitarny jak
za komunizmu tyle ze w sposob cichy i ku "ogolnemu dobru spoleczenstwa"
rzecz jasna...

--
Dominik

9. Data: 2006-03-11 13:08:18

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gburek" <domik@epf_Bez_spamu_.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> za komunizmu tyle ze w sposob cichy i ku "ogolnemu dobru spoleczenstwa"

masz racje, powinni wyemitowac te kroniki filmowe
w ktorych bohatersko zbierano stonke,
nie zapomne takiego motywu gdzie zolnierz z kalaszem podchodzi i palce
pokazuje, o tu jest stonka

moze by sie wtedy spolecznstwo obudzilo i zobaczylo,
ze nadal mamy socjalizm, i ze UE to socjalizm

Tomek

10. Data: 2006-03-11 13:35:52

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 11 Mar 2006 14:08:18 +0100, tomm napisał(a):

> masz racje, powinni wyemitowac te kroniki filmowe
> w ktorych bohatersko zbierano stonke,
> nie zapomne takiego motywu gdzie zolnierz z kalaszem podchodzi i palce
> pokazuje, o tu jest stonka

Mhm, ale wtedy wine zrzucano na "wrogich imperialistów", a teraz na kogo?
Na PO? :P Że niby oni zrzucają stonkę z samolotów? :)

--
best regards,
scream (at)w.pl

Szpital chorób skórnych - Śląsk -gdzie?