Pytanie do wielbicieli kuchni azjatyckiej.

1. Data: 2003-09-08 21:14:50

Temat: Pytanie do wielbicieli kuchni azjatyckiej.
Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani
Poszukuję dobrego przepisu na Rendang ( Indonezja). Próbowałam wielokrotnie
go przygotować, ale bez większych sukcesów. Czy ktoś z grupowiczów ma jakiś
wypróbowany przepis i mógłby się nim podzielić? Osobiście mam już kilka
przepisów na to danie, ale niestety nie wychodzi tak dobry, jak powinien ( a
wiem, że może wyjść naprawdę fantastyczny).

Pozdrawiam i dziękuję
Magdalena

1. Data: 2003-09-09 05:52:11

Temat: Re: Pytanie do wielbicieli kuchni azjatyckiej.
Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena wrote:

> Poszukuję dobrego przepisu na Rendang ( Indonezja).

Najprosciej posluzyc sie pomoca firmy Cominex, ktora sie specjalizuje w
roznych "fixach" do tego typu potraw. Niestety w Polsce nie widzialem
ich produktow.
http://www.conimex.nl/

Przepis jest na przyklad tu:
http://www.tastyweb.nl/default.asp?pagina=http://www
.tastyweb.nl/TastyWeb/recept.asp?intReceptID=260!int
SoortID=10

Strony sa po holendersku.... Niestety polskich nie widzialem.

J.

1. Data: 2003-09-09 07:47:03

Temat: Re: Pytanie do wielbicieli kuchni azjatyckiej - rendang
Od: "Eugeniusz Dębski" <e...@i...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> Kochani
> Poszukuję dobrego przepisu na Rendang ( Indonezja).

Hej!

Rendang od kompetentej miłośniczki tego dania z Rosji:

1,5 kg wołowiny
2 grubo poszatkowane cebule
4 łyżeczki zmiażdżonego czosnku
400 ml mleka kokosowego
2 łyżeczki kolendry /mielonej/
? łyżeczki mielonych ziaren fenkułu /koper włoski/
2 łyżeczki kuminu
? łyżeczki mielonych goździków
4 ostre papryczki /drobno posiekane/
1 źdźbło trawy cytrynowej /tylko biała część, b. drobno posiekać, w
najgorszym wariancie zastąpić 4 pasemkami skórki z cytryny/
1 łyżka soku z cytryny
2 łyżki cukru palmowego albo cukru brązowego

1. Mięso pociąć na kostki 3 x 3 x 3.
2. zblenderować cebulę z czosnkiem /ew. dodać trochę wody, jeśli by
wystąpiła potrzeba/
3. w dużym naczyniu zagotować mleko i na b. słabym ogniu odparować do połowy
objętości, na brzegu naczynia /patelni/ będzie się pojawiało masło kokosowe.
Nie pozwolić mu się przypalić.
4. Wsypać kumin, kolendrę, goździki i koper włoski /fenkuł/. Gotować 1
minutę. Dodać mięso i mieszając dusić 2 minuty. Dodać pastę z cebuli,
papryczki, trawę cytrynową, sok z cytryny i cukier.
5. Dusić mięso ok. 2 godzin, albo i więcej, bez przykrycia, niemal do
całkowitego wyparowania płynu.

UWAGA1: pierwsze 45 minut lepiej dusić pod przykryciem, bo może się zdarzyć
tak, że mięso jeszcze jest twardawe, a sosu już nie ma.

6. Mieszać na końcu gotowania często, właściwie stale, masło kokosowe,
występujące na brzegu patelni czy ściance naczynia powinno zostać całkowicie
wchłonięte przez mięso. Gotowe rendang jest dość "suchy", ciemnobrązowy a
mięsko jest b. miękkie.

UWAGA2: często używa się mięsa z przeźroczystymi żyłkami, które podczas
długotrwałego duszenia się rozpuszczają, dodatkowo zmiękczając mięso.

UWAGA3: powinno się rendang przygotować 2-3 dni przed zamierzoną konsumpcją,
czyli wymarzone danie dla zapowiedzianych gości. Powinno się w lodówce
"przegryźć". Serwujemy z ryżem.

Jest też znacznie prostszy przepis, dopuszczający nawte użycie kuraka, no i
nie dwugodzinne duszenie.

Namaste!
--
EuGeniusz Dębski

www.debski.art.pl
www.fahrenheit.eisp.pl

1. Data: 2003-09-09 11:41:31

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ? łyżeczki mielonych ziaren fenkułu /koper włoski/

> ? łyżeczki mielonych goździków

Przepis wyglada smakowicie - czy moglbys uzupelnic brakujace cyfry, ktore
tutaj zostaly zastapione znakami zapytania.

Czy moglbys zapytac autorki co jeszcze oprocz ryzu mozna podac do tej potrawy
(jakies warzywne curry?) - moze moglaby podac jakies przepisy?
nawet jeslki skladniki sa nietypowe nie powinnam miec problemu z ich
znalezieniem.
Bede niezmiernie wdzieczna za pomoc.

Iza

1. Data: 2003-09-09 11:59:33

Od: "Eugeniusz Dębski" <e...@i...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

1,5 kg wołowiny
2 grubo poszatkowane cebule
4 łyżeczki zmiażdżonego czosnku
400 ml mleka kokosowego
2 łyżeczki kolendry /mielonej/
1 / 2 łyżeczki mielonych ziaren fenkułu /koper włoski/
2 łyżeczki kuminu
1 / 4 łyżeczki mielonych goździków
[...]

nic więcej nie wiem, to nie jest moja znajoma, kontakta z nią nie mam. ale
przepis wygląda kompetentnie

Po prostu przełożę ten prostszy przepis i podam.

Namaste!
--
EuGeniusz Dębski

www.debski.art.pl
www.fahrenheit.eisp.pl
Użytkownik "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bjke9a$12e$1@inews.gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

1. Data: 2003-09-09 12:56:03

Temat: rendang - wariant prostszy i szybszy, ale czy lepszy?..
Od: "Eugeniusz Dębski" <e...@i...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rendang

4 szalotki
2 ząbki czosnku
kawałeczek korzenia imbiru,
1 / 2 łyżeczki soli,
1 łyżeczka pasty z chili lub 3 świeże papr.
1 / 2 łyżeczki kurkumy mielonej
0,5 kg wołowiny lub kurczaka
1 szklanka mleka kokos.
2 liście laurowe
1 /4 szkl. oleju

Zmiażdżyć drobno posiekaną cebulkę, rozetrzeć z czosnkiem, solą, kurkumą i
chili na jednorodną pastę. Obsmażyć pastę na oleju, dodać pokrojone w kostkę
mięso i obsmażać ok. 5 minut. Dodać liść laurowy i dusić mięso do gotowości,
dodając - w miarę potrzeby - wodę. Kiedy mięso będzie gotowe, dodać mleko
kokosowe. Poczekać aż sos zawrze, po czym zdjąć potrawę z ognia. Serwuje się
z ryżem.j

ED

knedle słowackie/pażaki
tort