Pytanie do znawców bambusów.

1. Data: 2004-07-27 18:29:34

Temat: Pytanie do znawców bambusów.
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak już wspominałam, kupiłam bambus. Ma 20 cm a dwie najdłuższe gałązki 40
cm. Pierwowzór tegoż bambusa rósł w Centrum Ogrodniczym przy oczku i miał
wysokość 10-cio letniej budlei, czyli duży. Bambus był w plastikowej
doniczce o przekroju 19 cm. Przy sadzeniu ze zdumieniem zobaczyłam, że
doniczka ta jest cała popękana, dno i boki na kilka części, a w otworach
wiją się korzenie bambusa. I teraz pytanie: W jakiej odległości od oczka
posadzić bambus, żeby korzenie nie przebiły folii, skoro korzenie małego
krzaczka tak łatwo poradziły sobie z silna, twardą doniczką? Posadziłam 120
cm od oczka. Ale może jeszcze za blisko? Jaki ta trawa ma system korzeniowy?
pozdrawiam deszczowo
Anka

2. Data: 2004-07-27 20:09:44

Temat: Re: Pytanie do znawców bambusów.
Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Jak już wspominałam, kupiłam bambus. Ma 20 cm a dwie najdłuższe gałązki 40
> cm. Pierwowzór tegoż bambusa rósł w Centrum Ogrodniczym przy oczku i miał
> wysokość 10-cio letniej budlei, czyli duży.

Tzn jak duzy (2 metry, 4 metry?)

> [...]
> cm od oczka. Ale może jeszcze za blisko? Jaki ta trawa ma system korzeniowy?

Jesli to jakis Phyllostachys, Pleioblastus, Sasa albo Pseudosasa (nie sadze,
zebys kupila cos bardzo egzotycznego) to bedzie problem z folia (np.
Phylostachys ma takie fajne spiczaste i twarde klacza :-) ) i ogolnie z
wedrowaniem.
Jesli to Fargesia to wszystko OK, bo nie wwedruje i pozostaje w kepie.

Opisz swojego bambusa (a raczej te wyrosnieta rosline macierzysta). Moze napisz
na poczatek ile bocznych galazek wyrasta z jednego wezla zdzbla. Jesli 2 to
Phyllostachys, 1 to Sasa, 7 to raczej Fargesia chociaz Pleioblastusy tez maja
kilka ale one w na ogol sa mniejsze i wiekszosc rodzajow nie dorasta
(przynajmniej u nas w kraju do 2 metrow).

> pozdrawiam deszczowo
> Anka

Pozdrawiam
Michal

3. Data: 2004-07-27 20:34:28

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cm. Pierwowzór tegoż bambusa rósł w Centrum Ogrodniczym przy oczku i miał
> wysokość 10-cio letniej budlei, czyli duży.

:)))))
reasumujac dane
kiedys Ania wspominala
ze kupila go za 6 czy 7 zl
w tej cenie moglaby kupic ewentualnie jakiegos Pleioblastusa
:)
jestem przekonany
ze zostala zrobiona w bambusa jakims miskantem
:))))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2004-07-27 21:17:49

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> Tzn jak duzy (2 metry, 4 metry?)

No, może 250 cm i taka krzaczasta forma, dość szeroka

> [...]
> zebys kupila cos bardzo egzotycznego) to bedzie problem z folia (np.
> Phylostachys ma takie fajne spiczaste i twarde klacza :-) ) i ogolnie z

..To nic śmiesznego :(. Czyli kiedy dojdzie do folii? Chyba nie w tym roku?
Może jakoś zabezpieczyć np. blachą ocynkowaną od strony oczka? Mam takie
blachy pozostałość z budowy. Jaki wymiar musi mieć ta zapora?

> [...]
> (przynajmniej u nas w kraju do 2 metrow).

>Gałązek czy listków? On ma takie listki na źdźble. Jutro jadę tam po
krwawnicę, to może zapytam i policzę te listki. Jest jakaś www z tymi
Phy..Pleio...itp?

5. Data: 2004-07-27 21:21:42

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

6.50! Nie pieniądz zdobi ogród!

> jestem przekonany
> ze zostala zrobiona w bambusa jakims miskantem
> :))))))))

Ale ładny jest. Byle tylko folii nie zniszczył.
pozdrawiam z irytacją
Anka

6. Data: 2004-07-27 21:49:08

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> 6.50! Nie pieniądz zdobi ogród!
:))
zgodze sie
ze nie pieniadz
ale tak to juz jest
ze malo cenimy rzeczy i sprawy
ktore niewiele kosztuja
:)
a bambusy niestety sporo kosztuja
i jest to rzad od kilkunastu do okolo 30 Euro
za taka "19 cm " doniczke

> Ale ładny jest. Byle tylko folii nie zniszczył.
> pozdrawiam z irytacją
> Anka
:)
nie przecze
ze jest on ladny
tez mi sie podobaja one
a mam kilkanascie gatunkow miskantow
:")
natomiast bardzo mnie irytuje
jak ktos nazywa dracene czy miskanta bambusem
:)

7. Data: 2004-07-27 22:39:15

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

>Gałązek czy listków? On ma takie listki na źdźble. Jutro jadę tam po
> krwawnicę, to może zapytam i policzę te listki. Jest jakaś www z tymi
> Phy..Pleio...itp?

Jak nie ma zadnych galazek tylko od razu liscie to nie bambus (czyli pewnie jak
pisal Tadeusz - miskant).
Wtedy folia bedzie raczej bezpieczna.

Dobra stronka ze zdjatkami roznych ogrodowych bambusow to na przyklad:
http://www.bambus.de/sorten/bambus.php

Pozdrawiam
Michal

8. Data: 2004-07-27 22:41:47

Od: m...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :)
> jestem  przekonany
> ze zostala zrobiona  w bambusa jakims miskantem

ale czyz nie bylo by pieknie gdyby jednak za takie pieniadze...

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

pozdrowionka
Michal

9. Data: 2004-07-28 05:37:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Jak nie ma zadnych galazek tylko od razu liscie to nie bambus (czyli
pewnie jak
| pisal Tadeusz - miskant).
| Wtedy folia bedzie raczej bezpieczna.

Skoro Anka przesadzała Zebrinusa, to wie, jak miskant wygląda, prawda?

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2004-07-28 06:10:53

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora