Pytanie o Hebe

1. Data: 2001-08-14 15:14:11

Temat: Pytanie o Hebe
Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Hebe (ktorykolwiek gatunek)w ogóle w Polsce kwitnie?
Mariusz M.

2. Data: 2001-08-16 08:07:42

Temat: Re: Pytanie o Hebe
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@p...onet.pl> wrote in message
> Czy Hebe (ktorykolwiek gatunek)w ogóle w Polsce kwitnie?

U mnie od kilku lat zimuje w gruncie i kwitnie Hebe pinquifolia. Inne hebe
też zimują, ale nie kwitną.

Majka

3. Data: 2001-08-27 09:40:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości

> <i...@p...onet.pl> wrote in message
>
> U mnie od kilku lat zimuje w gruncie i kwitnie Hebe pinquifolia. Inne hebe
> też zimują, ale nie kwitną.

Napisz coś więcej o tym kwitnącycm hebe - jak wyglądają liście i jak wysoko
wyrasta?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2001-08-27 14:09:17

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message
> Napisz coś więcej o tym kwitnącycm hebe - jak wyglądają liście i jak
wysoko
> wyrasta?

To kwitnące hebe ma formę kopulastą. Z roku na rok coraz bardziej się
rozrasta. Wysokie na ok.22-30 cm, średnica kopuły ok.35-40 cm. Liście
drobne, dł.5-6 mm, szer.4 mm, koloru szaro-niebieskiego, regularne, prawie
prostopadłe do łodygi, oczywiście, jak to u hebe, parami naprzeciwległe i co
druga para pod kątem 90 stopni do poprzedniej. Kwiaty białe, drobne, w
wierzchołkowych wiechach.
Od czasu tamtego postu ukazał się pierwszy raz pierwszy kwiatek na innym
hebe. Nie znam jednak odmiany. Pędy sztywne, wzniesione (8 sztuk), liście
większe od poprzednich (8-11 mm dł), ciemnozielone, skórzaste, błyszczące. W
encyklopedii znalazłam podobne zdjęcie, ale tam roślina miała wiechy białych
kwiatów na czubkach pędów, a moja jeden biały kwiatek w połowie pędu. Może w
przyszłym roku zakwitnie lepiej ( a może i nie, bo dwa lata temu zmarzła mi
ta sama odmiana po kilku latach zimowania, podobnie jak Hebe ochracea, którą
przywiozłam ze Szwajcarii i zimowała przez 3 lata, aż czwartej, łagodnej
zimy nie przeżyła).
Hebe są bardzo ciekawe i mają mnóstwo odmian i form, ale wydaje mi się, że
nazewnictwo też jest pomieszane i co książka, to inaczej tę samą roślinę
nazywa.
Pozdrawiam,
Majka

P.S. Jak chcesz, to zrobię zdjęcia moich Hebe i Ci wyślę.

5. Data: 2001-08-28 11:23:11

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozrasta. Wysokie na ok.22-30 cm, średnica kopuły ok.35-40 cm. Liście
> drobne, dł.5-6 mm, szer.4 mm, koloru szaro-niebieskiego,

Może to H.bukszpanolistne? (H.buxifolia)

> [...]
białych
> kwiatów na czubkach pędów, a moja jeden biały kwiatek w połowie pędu.

To i tak dużo:) Pytam, bo zaczęłam już uważać hebe za rośliny niekwitnące. A
jednak się komuś udało.

> [...]
> nazywa.
>
> P.S. Jak chcesz, to zrobię zdjęcia moich Hebe i Ci wyślę.

Jak będziesz miała chwilę czasu, to bardzo chętnie pooglądam.

Pozdrawiam, Basia.

chwasty na trawniku
Iglaki
hortensja i róża