Pytanie o Snehurkę II

1. Data: 2004-07-27 13:41:31

Temat: Pytanie o Snehurkę II
Od: "Ola" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

100% bawełna z Niteczki. W opisie jest, że to "włóczka melanżowa na serwetki i
ażurowe bluzeczki". Chcę wydziergać serwetę (i do tego marzy mi się melanżowa)
ale nie jestem przekonana, czy rzeczywiście ta włóczka nadaje się do
wykonywania serwetek? Mam mieszane odczucia patrząc na powiększony obrazek.
Miałyście już do czynienia z tą włóczką?

1. Data: 2004-07-27 15:04:28

Temat: Re: Pytanie o Snehurkę II
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykonywania serwetek? Mam mieszane odczucia patrząc na powiększony obrazek.
> Miałyście już do czynienia z tą włóczką?

ja wprawdzie nie jestem zawodowa maniaczka szydelka ale robie pierwsza w zyciu
serwetke na szydelku z tej nitki i mi sie podoba :) tylko jak robisz duza
serwetke to kup od razu na cala bo odcienie potem sie niestety roznia i wlasnie
tym sposobem bede miala dwu kolorowa :)

pozdrawiam
Magda Bialystok (obecnie Bremen)

1. Data: 2004-07-27 17:07:40

Od: "IlonaW" <i...@U...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robilam juz niejednokrotnie Snehurka. Niestety, nie jestem zadowolona, po
pierwsze dlatego, ze nie mozna jej wykrochmalic (serwetki) a po drugie i
najwazniejsze: potrafi sie odbarwiac w praniu !! a piore takie rzeczy w
delikatnym plynie i recznie !!

--
Pozdrawiam - Ilona
Gdynia

1. Data: 2004-07-28 07:46:45

Od: "Bebe" <b...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Skoro nie można jej krochmalić, to jak usztywnić serwetki z niej zrobione?
Pozdrawiam z Tychów
Bebe

1. Data: 2004-07-28 07:56:41

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierwsze dlatego, ze nie mozna jej wykrochmalic (serwetki) a po drugie i
> najwazniejsze: potrafi sie odbarwiac w praniu !! a piore takie rzeczy w

no to mnie pocieszylas ja nie wiedzialam ani o niemoznosci krochmalenia a juz
tym bardziej o mozliwosci odbarwienia :( dobrze ze to jedna i w dodatku
pierwsza wiec nie za bardzo idealna serwetka :)

1. Data: 2004-07-28 08:17:30

Od: "Ola" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może zrobić serwetkę z Hemery,Moniki II lub Basaka? Hemera ma przepiękne
kolory ale zraża mnie nr szydełka 1,5!!!! Będę długo dziubdziać! Monika to
szydełko 1,5-2,5 ale kolory nie takie....
Zrobiłam bieżnik (54x104) z nici Koral. Bieżnik ładny ale miałam problem z
wykończeniem, bo Koral to nici syntetyczne, które są bardzo śliskie.Aha,
użyłam szydełka 2,5.

1. Data: 2004-07-28 11:21:36

Od: "Elzbieta Broda" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mogłabym się dowiedzieć dlaczego nie można krochmalić?? i czym ty to
krochmalisz że nie wychodzi ??
Ja nie miałam dotychczas problemów z krochmaleniem, chyba że ten
śliczny/wredny poliester, ale daruję mu. Za każdym razem wychodzą sztywne.
Co do koloru to faktycznie się spiera, ale jak myślę jest to wliczone w
cenę.
E.B.

1. Data: 2004-07-28 11:25:01

Od: "Agnes" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serwety najczęściej robię z Moniki i Basaka. A z tym numerem szydełka to mnie
zażyłyście. Robię na 1,25 czasem 1.5, i do tej pory wydawało mi sie, że robię
GRUBYM. Cóż, nie jednego sie tu jeszcze nauczę ;-)))))
A co do krochmalenia snehurki - dlaczego nie można jej krochmalić? Nie można
jej krochmalić w ogóle, czy tylko niektórymi sposobami? Wszystkie moje serwety
pryskam (buteleczka z rozpylaczem) rozciągnięte i napięte na ręczniku. Bardzo
prosze, napiszcie o tym krochmaleniu, bo kupiłam w sobotę 8 motków snehurki:-(

1. Data: 2004-07-28 11:37:06

Od: "Ola" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serwety dziergam na 2,5 ...,bo jestem leniwa:-) i chcę w miarę szybko skończyć
robótkę. A po za tym mniejsze szydełka (te plastikowe) po prostu łamię!!!!
Ola/Warszawa

1. Data: 2004-07-28 12:25:40

Od: "IlonaW" <i...@U...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo
> prosze, napiszcie o tym krochmaleniu, bo kupiłam w sobotę 8 motków
snehurki:-(

Serwetke robiona ze snechurki krochamlilam maczka ziemniaczana. Niestety,
serwetki nie sa sztywne, tylko dosc wiotkie. Probowalam roznymi proporcjami
i niestety nie bylam zadowolona z efektu.
Pozdrawiam - Ilona
Gdynia

[Kraków] konsultantka szydełkowa potrzebna mi bardzo.....
DRUTY poszukuje wzorow na meskie swetry
Ace trafił w jeans...
szukam...
[szydełko] boooskie ciuszki!!!