Pytanie o budowie serca.

1. Data: 2003-04-26 16:48:41

Temat: Pytanie o budowie serca.
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Mam dwa pytania:
1. Dlaczego prawy przedsionek serca jest większy od lewego?
2. Dlaczego ściana lewej komory serca jest grubsza?
Sa to pytania z zadania domowego, niestety nigdzie nie mogę znaleźć
odpowiedzi. Za szybka pomoc z góry bardzo dziękuję.

2. Data: 2003-04-26 19:09:29

Temat: Re: Pytanie o budowie serca.
Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Dlaczego prawy przedsionek serca jest większy od lewego?

nie jestem lekarzem.. :) ale wydaje mi się, że dlatego, iż do prawego
przedsionka wpływa krew z całego ciała (duży obieg)

> 2. Dlaczego ściana lewej komory serca jest grubsza?

analogicznie - z lewej komory krew idzie do całego ciała, a nie tylko płuc,
więc chyba są silniejsze uderzenia (?)

pozdr

3. Data: 2003-04-27 00:59:52

Od: "kula kula" <s...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kakrysa" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przedsionka wpływa krew z całego ciała (duży obieg)

> analogicznie - z lewej komory krew idzie do całego ciała, a nie tylko

No prawie dobrze:-)))) kolega dobrze ddukuje
1. prawy przedsionek dlatego, ze spływ z vena cava inferior i superior,
ktorych ujscia sa szersze dodatkowo spływ zatoki wieńcowej + spływ bez
oporu, ale pod małym cisnieniem! - dużo krwi, ale małe cisnienie
2. tak jak kolega tylko nie 'uderzenia' ale skurcze. Miesniówka jest poza
tym grubsze - co wyniuka posednio z rozwoju ontogenetycznego

Aha. Jesli te pytania sa na poziomie liceum to nie masz sie czym spacjalnie
przejmowac, bo nauczyciel i tak tego nie rozumie(abstrahujac od tego, ze i
tak nie bardzo wie cos o sercu) - to jest tylko biolog ,a tematyka jest
specjalistyczna - medyczna

Pozdrawiam

PS. Pytanie nr 1 jest zupełnie bezsensowne, bo nie słyczałem jeszcze , żeby
sie ktoś zastanawał nad różnicą rozmiarów przedsionków. Aha prawy
przedsionek może być znacząco powiekszony w stosunku do lewego w
patologiach serca np. zwerzeniu zastawki trójdzielnej lub wadach wrodzonych,
ale to jest kazuistyka

4. Data: 2003-04-27 06:43:22

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kula kula" <s...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> przedsionek może być znacząco powiekszony w stosunku do lewego w
> patologiach serca np. zwerzeniu zastawki trójdzielnej lub wadach

akurat wielkosc lewego przedsionka jest waznym wykladnikiem zaawansowania
wady mitralnej

5. Data: 2003-04-27 07:55:24

Od: "xris" <x...@a...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości

> [...]
> + spływ bez
> oporu, ale pod małym cisnieniem! - dużo krwi, ale małe

dużo krwi + małe ciśnienie => większa objętość?

Ja myślałem, że to objętość wpływa na ciśnienie, a nie
odwrotnie. Co więcej, jakoś tak mi kiedyś mówiono, że
jak ciśnienie większe to się ten mięsień, co to z niego
serce jest zbudowane, jakoś tak mocniej kurczy, czy jak
to było? ;-)

> 2. tak jak kolega tylko nie 'uderzenia' ale skurcze.
> Miesniówka jest poza
> tym grubsze - co wyniuka posednio z rozwoju
> ontogenetycznego

Pytanie było:
"2. Dlaczego ściana lewej komory serca jest grubsza?"
Twoja odpowiedź:
"Miesniówka jest poza tym grubsze - co wyniuka posednio z
rozwoju ontogenetycznego"

Brawo!

> [...]
> przejmowac, bo nauczyciel i tak tego nie
> rozumie(abstrahujac od tego, ze i
> tak nie bardzo wie cos o sercu) - to jest tylko biolog ,a

ROTFL

> PS. Pytanie nr 1 jest zupełnie bezsensowne, bo nie
> słyczałem jeszcze , żeby
> sie ktoś zastanawał nad różnicą rozmiarów przedsionków.

Czy dobrze rozumiem Twój tok rozumowania?
Nie słyszałeś, żeby ktoś się zastanawiał => bezsensowne
pytanie.

Pozdrawiam,
xris

rzucanie palenia