Pyzy ziemniaczane z mięsem mniaam

1. Data: 2001-10-30 14:41:05

Temat: Pyzy ziemniaczane z mięsem mniaam
Od: "Mabu" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!!
Zbliża się wieczór i zacząłem sobie wspominać stare dobre czasy gdy mięso
było na kartki a po wódeczkę z tatą jeździłem na śląsk :))).
I tak jakoś mi się przypomniały "babcine" pyzy ziemniaczane takie tarte i w
środku mięsko mielone.
I teraz moja prośba gdzie ja znajdę przepis na te cuda (może sobie uczczę
Święto Zmarłych).
Z góry i z dołu baaaardzo dziękuję za pomoc.

Mariusz Buchliński
www.cyfrokom.prv.pl

1. Data: 2001-10-30 15:24:34

Temat: Re: Pyzy ziemniaczane z mięsem mniaam
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>z tego co pamiętam to starte na drobniutkiej tarce surowe ziemniaki + jajka
>surowe +sól i pieprz + trochę mąki
>Z tego sie klei ciasto i napycha nadzieniem z mielonego mięska.
>Babcia takie robiła, tyle że bez nadzienia.
>
>Wkn

a to miesko, to jak?
krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-10-30 15:30:54

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mabu <m...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9rmeah$e9t$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-10-30 18:54:39

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomooci do
grup dyskusyjnych napisał:r...@4...com..
.

> a to miesko, to jak?
> krysia

mojej mamy smakowalo, jakby bylo zwyklym mielonym z kawalkami pieczarek i
przyprawami, i jajkiem chiba.
Bo z gotowanego mieska potem zmielonego to sa pyzy z gotowanych ziemniorów.
Zreszta sama nie wiem, bo ja sie specjalizuje w tych gotowanych, tych
surowych nie tykalam jeszcze.

Wkn

1. Data: 2001-10-30 19:11:14

Od: "Neeea" <n...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn napisał(a) w wiadomości: <9rmt3c$j95$1@news.tpi.pl>...

>Zreszta sama nie wiem, bo ja sie specjalizuje w tych gotowanych, tych
>surowych nie tykalam jeszcze.
>
>Wkn

z surowych ziemniakow to sa dobre takie kluski:

1 kg ziemniakow
1/2 szklanki mleka
1/2 kg grzybow
2 lyzki masla
ziemniaki zetrzec odcisnac zalac wrzacym mlekiem.
grzyby ugotowac pokoroic drobno podsmarzycwymieszac z ziemniakami doprawic.
Robic z tego kluski i gotowacw osolonej wodzie najlepsze sa posypane tartym
zoltym serem (mozna je troszke podpiec w piekarniku tak zeby sie ser
rozpuscil)

Neea

1. Data: 2001-10-31 12:44:08

Temat: Cepeliny "Kuchnia Bożenki: :o)
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

To typowe litewskie cepeliny. Kiedys juz chyba podawalam przepis, ale co tam
wkleje jeszcze raz :o))

*
Mam chwile, wiec wklepie przepis na moje ulubione cepeliny, zreszta nie
tylko moje - cala Litwa je uwielbia :o)))

Potrzeba nie wiele skladnikow i troche cierpliwosci :o)

1kg ziemniakow
3-4 ugotowane ziemniaki (u mnie w domu zamianiamy je kilkoma lyzkami kaszy
mannej zalanej wczesniej mlekiem i odstawionej na jakis czas)
sol

Nadzienie rozne. Najbardziej popularne to miesne, ale moga byc np. grzyby,
ser, wedlina, usmazony boczek.

Ziemniaki obrac, zetrzec, odcisnac. Sok z ziemniakow nie wylewac, a odstawic
i poczekac az osiadzie krochmal, wtedy wode zlewamy, a krochmal wkladamy do
masy ziemniaczanej. Rowniez dodajemy sol i kasze manna lub zmielone gotowane
ziemniaki. To tyle na temat ciasta.

Teraz formujemy podluzne (wielkosci kulaka).... hmm i tu nie wiem jak to
nazwac... cos w rodzaju pyz, nadziewane naszym fraszem. Na bierzaco nasze
cepeliny wrzucamy do gotujacej sie juz posolonej wody (UWAGA!!! woda powinna
caly czas sie gotowac, inaczej cepeliny sie rozpadna). Gotujemy ok 30 min.
ostroznie mieszajac co jakis czas. Sparawdzic, czy juz gotowe, najlepiej na
zywca, tzn. wyjmujac jeden i probujac.

Sos do tego:

Pokroic sloninke lub boczek i cebulke usmazyc, ma byc duuuzo tluszczyku
(wiem niezdrowe, ale dobre) do tego dodac duuuzo smietany. Takim sosikiem
polewa sie cepeliny mniammm, mniammmm.....

Nadzienia:

Miesne - to zwykle przyprawione mielone, moze byc z dodatkiem lyzki smietany
i gotowanego ziemniaka.

Serowe:
300 gr sera bialego
1 jajko
1 lyzka smietany
20 gr drobno pokrojonej i usmazonej sloninki
20 gr masla
1/2 lyzeczki miety
sol

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-03 19:21:54

Temat: Re: Cepeliny "Kuchnia Bożenki: :o)
Od: "FeLicja" <x...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nadzienia:
>
> Miesne - to zwykle przyprawione mielone, moze byc z dodatkiem lyzki
smietany
> i gotowanego ziemniaka.
>
> Serowe:
> 300 gr sera bialego
> 1 jajko
> 1 lyzka smietany
> 20 gr drobno pokrojonej i usmazonej sloninki
> 20 gr masla
> 1/2 lyzeczki miety
> sol

Bozenko, dopiero teraz sie dopatrzylam, ze sa rowniez cepeliny (kartacze po
mojemu ;)) z nadzieniem serowym! Zaskoczona jestem, bo u nas byly tylko
miesne, i wydawalo mi sie, ze tak musi byc ;)) Ktore sa bardziej popularne
na Litwie i ktore Ty bardziej lubisz?
Kasia

1. Data: 2001-11-03 23:14:58

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mojemu ;)) z nadzieniem serowym! Zaskoczona jestem, bo u nas byly tylko
> miesne, i wydawalo mi sie, ze tak musi byc ;)) Ktore sa bardziej

Na Litwie bardziej popularne jest miesne, zreszta mi tez bardziej smakuje
miesne mniamm... No bo wiesz, ja z tych, dla ktorych najlepszym deserem jest
mieso ;o)

1. Data: 2001-11-05 09:03:12

Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> napisal(a) nam tak:
>To typowe litewskie cepeliny. Kiedys juz chyba podawalam przepis, ale co tam
>wkleje jeszcze raz :o))

i barrrrzo dobrze!
ja juz mam w outkuku kategorie Kuchnia Litewska :))))))))

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Miguel de Cervantes Saavedra
Miedzy kobiecym "TAK" i "NIE" zaledwie koniec igly zmiescic sie moze.

1. Data: 2001-11-05 10:20:28

Temat: Re: Cepeliny "Kuchnia Bo?enki: :o)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>ja juz mam w outkuku kategorie Kuchnia Litewska :))))))))
>
>oshin
>http://szanty.art.pl/~bydnorz
>kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl

a ja to chyba oszaleje...
zebralam najnowsza wersje OutCooka, zamienilam stara na nowa. no
i kiszka i guzik i figa z makiem - znow nic nie ma w srodku.
Przepisy sa luzem i wychodza mi na IE stronie na slicznym
kanarkowym tle..to ta nowa wersja?

jecze
Krysia
K.T. - starannie opakowana