Dzielę się - poradnik:-)

1. Data: 2001-10-30 14:48:30

Temat: Dzielę się - poradnik:-)
Od: "DominikaNM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam fantastyczną książkę z poradami kuchenno - domowymi ale jest dla
mnie niedostępna ( tak jak większość moich zbiorów czeka na lepsze
czasy w garażu:-( ). Ale znalazłam i stosuję (czasem z efektem czasem
bez :-) ) takie oto "sekrety doświadczonej gospodyni":
Cebula i czosnek zmoczona zimną wodą łatwiej się obiera (owszem)
Deski drewniane i inne drewniane przyrządy kuchenne najlepiej szorować
szczotką i zimnym mydłem. Dodatkowo co jakiś czas posypać solą deskę
do mięsa i zostawić na jakiś czas.(Racja)
Grzyby obrane nie ciemnieją jeżeli włoży się je do wody zakwaszonej
cytryną lub octem ( sama biochemia )
Kawa jest bardziej aromatyczna jeżeli przed zaparzeniem wstawi się ją
w szczelnej puszce do nagrzanego piekarnika.
Kisiel i budyń nie zastygną na powierzchni jeśli posypie się je
warstwą cukru krystalicznego.
Do gotowania kalafiora ( i innych kapustnych) można dodać obranego,
surowego ziemniaka lub skórkę chleba - nie wydzielają wtedy niemiłego
zapachu ( nie próbowałam bo dla mnie ten zapach nie jest szczególnie
niemiły)
Kotlety łatwiej panierować jeżeli do roztrzepanego jajka doda się
kilka kropel oleju (działa)
Plasterek ziemniaka lub cebuli wrzucony do tłuszczu podczas głębokiego
smażenia pochłania szkodliwe produkty smażenia ( badań nie
przeprowadzałam ale frytki podobno nie są zdrowe :-) )
Ser żółty szybciej i łatwiej zetrzeć jeżeli tarkę posmaruje się oliwą
( hehe - i tarkę trzeba też posmarować żeby była łatwiejsza w obejściu
:-)) )
Zapach cebuli z rąk usuwa się przepłukując je zimną wodą i
przecierając solą - gorąca woda utrwala zapach .
Przesoloną zupę ratujemy gotując w niej surowego obranego ziemniaka.
Żółtka należy ucierać w ciepłym miejscu a pianę z białek ubijać w
chłodnym ( np. przy otwartym oknie w zimie:-) )
Tyle na razie. Jeżeli ktoś skorzysta to się cieszę:-) Jak się dogadamy
a propos spisu tym podobnych porad to prześlę więcej :-)))
Pozdrawiam
DominikaNM

1. Data: 2001-10-30 15:08:28

Temat: Re: Dzielę się - poradnik:-)
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tyle na razie. Jeżeli ktoś skorzysta to się cieszę:-) Jak się dogadamy
> a propos spisu tym podobnych porad to prześlę więcej :-)))
> Pozdrawiam
> DominikaNM

slij wszystkie sprawdzone, a ja postaram sie dodac swoje wkrotce

iza

1. Data: 2001-10-30 15:38:33

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DominikaNM <d...@a...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9rmejt$5cq$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
> czasy w garażu:-( ). Ale znalazłam i stosuję (czasem z efektem czasem
> bez :-) ) takie oto "sekrety doświadczonej gospodyni":

Jeszcze cebula nie szczypie tak w oczy, jeśli przed obieraniem i siekaniem
sparzy się ja gorąca wodą.
Białka na pewno ubiją się na sztywno i nie rociapią, jeśli będa ubijane bez
odrobiny żółtka, wody (np. w świeżo umytym garze) i prosto z lodówki)
Jeśli zabraknie jajka do jakiegoś ciasta, dobrze jest wcisnąć trochę soku z
cytryny, dzięki niemu ciasto z brakującym jajem nie siądzie.
Barszcz z buraków jest bardziej aromatyczny, jeśli nie gotujemy ich, tylko
pieczemy w skorupach, a potem obieramy, tarkujemy i zalewamy wrzątkiem i
przyprawiamy.
Jeśli brakuje jajek na panierkę do kotletów, to można dodać do jajka trochę
mleka, panierka będzie cieńsza, ale starczy jej.
Zupy będą klarowne, jeśli będą pyrkotać na bardzo malutkim gazie, na dużym
robią się mętne i pływają farfocle.
Jeśli się robi coś z przecierem pomidorowym, to nalezy dodawać go na końcu,
w przeciwnym razie warzywa i mięsko mogą nie dogotować się do końca.

i tym podobne rzeczy.

Pozdrawiam
Wkn

www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2001-10-30 17:40:07

Od: "EuGeniusz Dębski" <w...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Mam nadzieję, że ktoś to zbiera, bo za chwilę znowu zginie w pomroce
dziejów, w dziei pomrocznej, w pomroczności jasnej...
Namaste!
EuGeniusz Dębski

1. Data: 2001-10-31 08:23:38

Od: oshin <b...@a...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

"EuGeniusz Dębski" <w...@d...art.pl> napisal(a) nam
tak:
>Mam nadzieję, że ktoś to zbiera, bo za chwilę znowu zginie w pomroce
>dziejów, w dziei pomrocznej, w pomroczności jasnej...

zbieram grzecznie, jakby co moge przygotowac w html...

oshin
http://szanty.art.pl/~bydnorz
kliknij i nakarm glodne dzieci! http://www.pajacyk.pl
--
Charles Baudelaire
W milosci irytujace jest to, ze jest ona zbrodnia

1. Data: 2001-10-31 12:56:48

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam nadzieję, że ktoś to zbiera, bo za chwilę znowu zginie w pomroce
> dziejów, w dziei pomrocznej, w pomroczności jasnej...

Nie przejmuj sie tak.... Ja tez grzecznie wszystko homikuje :o))) i zapne do
mojej stronki.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl