Jak kroicie pomidora?

1. Data: 2001-10-30 15:38:31

Temat: Jak kroicie pomidora?
Od: "almada" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robilam wlasnie pomidorki z cebulka, gdy przypomniala mi sie pewna historia.
Kilka lat temu moja kolezanka, poczatkujaca wtedy mezatka, zadzwonila do
mnie z pytaniem, jak ja kroje cebule, ze wychodza mi takie male kosteczki.
Pytanie cokolwiek mnie zdziwilo, odpowiedzialam, ze normalnie, przekrajam na
pol od miejsca gdzie rosnie szczypiorek do miejsca , gdzie wyrastaja
korzonki, potem polowki wzdloz i potem siekam. Ona na to mowi, ze myslala,
ze cebule kroi sie jak pomidora. Ja sie zdziwilam ponownie i spytalam jak
ona kroi pomidora. Okazalo sie, ze dzieli go na polowki w poprzek a nie z
gory na dol. Sposob wydal mi sie dziwny. Jak go wyprobowalam, okazalo sie,
ze nie jestem w stanie estetycznie wykroic zielonej czesci. Uznalam wiec
wyzszosc mojego sposobu - z gory na dol. Potem sie dowiedzialam, ze jednak
pomidora powinno sie kroic w poprzek....Wydaje mi sie to dziwne i
niewygodne. Co o tym sadzicie?

pozdr.
almada

1. Data: 2001-10-30 15:47:48

Temat: Re: Jak kroicie pomidora?
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

almada wrote:

> [...]
> wyzszosc mojego sposobu - z gory na dol. Potem sie dowiedzialam, ze jednak
> pomidora powinno sie kroic w poprzek....Wydaje mi sie to dziwne i

...ale wtedy masz ładne okrągłe talarki. A ten "dekiel" z zielonym
wywalasz lub okrawasz i dodajesz do czegoś gdzie drobno na być.
Normalnie robię jednak tak jak ty, czyli południkowo (zielony cycek z
solaniną to biegun)

No i czasem robię tak, że odkrawam denko, wykrawam środek, do środka
pieczarki i środek podsmażone z cebulką, na to ser i do pieca. Reszta
farszu leci do wydrążonej cebuli. Takie wegetariańsko-prowansalskie
pomidorki.

Waldek

1. Data: 2001-10-30 17:17:51

Od: "Anna Alewska" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"almada" <a...@i...pl> wrote in message news:3bdec997@news.vogel.pl...

Pytanie z cyklu tych, jak się obiera ogórka. Niektórzy twierdzą
że to obojętne, ale słyszałam też, że wzdłuż (nie np. naokoło)
zaczynając od jasnego końca. Jeśli zaczniemy od ciemnego
końca, to "rozwleczemy" po całym ogórku gorycz w tym końcu
skumulowaną. Czy to przesąd?

Ania

1. Data: 2001-10-30 17:26:03

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Alewska wrote:
> [...]
> zaczynając od jasnego końca. Jeśli zaczniemy od ciemnego
> końca, to "rozwleczemy" po całym ogórku gorycz w tym końcu

a skad! swieta prawda! ale dotyczy tylko ogorkow gruntowych.
co ty, nigdy na wsi ogorkow nie jadlas? ;)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-10-30 17:30:41

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

almada wrote:
> [...]
> wyzszosc mojego sposobu - z gory na dol. Potem sie dowiedzialam, ze jednak
> pomidora powinno sie kroic w poprzek....Wydaje mi sie to dziwne i

tak jak kroi twoja kolerzanka to mozna pomidory kroic na kanapki - wtedy
ladnie wygladaja :) naprawde slicznie :)
no i jesli pomidor jest zuzy i ma duze gniazda nasienne i duzo soku to jest
wygodniej jesc. znaczy mniejsze prawdopodobienstwo ze jak ugryziesz i
przechylisz kanapke to ci nasionka z sokiem wyplyna. logiczne w sumie :)
a do salatek i surowek kroje najpierw na polowy, wykrawam albo i nie to
zielone, a pozniej jesli pomidor jest duzy kroje jeszcze na kilka czesci
wzdluz, a pozniej wszerz na plasterki o porzadanej grubosci.
a na zupe to wogole kroje jak bog da ;) byle jakkolwiek podziabac :)

pozr.pat
z pomidorowym pozdrowieniem :)

1. Data: 2001-10-31 00:21:58

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja kroje jak leci, ale...
...albo obieram skorka (szkola wloska)
...albo wybieram pestki (szkola kreolska)

Dwoch szkol jednoczesnie mi sie jeszcze nie udalo zsynchronizowac !

Ewcia

--
Niesz !
3...@n...vogel.pl...