Jodla Koreanska - cena.

1. Data: 2002-05-29 12:53:06

Temat: Jodla Koreanska - cena.
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

wypatrzylem 40 cm. jodle koreanska, ktora pewnie przypadkiem ma juz dwie
szyszki. Kosztuje 40 zl.

I mam pytania:

1.Czy takie przypadkowe zaszyszkowanie (inne jodly podobnie wygladajace w
tym sklepie nie maja szyszek) wrozy szyszki w kolejnych latach. Czy moze
ta jodla juz umiera i resztka sil wydala nasiona?
2.Co posadzic w towarzystwie takiej jodly aby uzyskac efekt dekoracyjny?
3.Czy stanowisko gwarantujace pelny cien po po ludniu jest odpowiednie?
4.Czy cena jest przystepna.

Dzieki z gory () za wskazowki.

Pozdr.

D.P.

2. Data: 2002-05-29 13:12:16

Temat: Re: Jodla Koreanska - cena.
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wypatrzylem 40 cm. jodle koreanska, ktora pewnie przypadkiem ma juz dwie
> szyszki. Kosztuje 40 zl.

Wysokosc razem z doniczka?

> [...]
> tym sklepie nie maja szyszek) wrozy szyszki w kolejnych latach. Czy moze
> ta jodla juz umiera i resztka sil wydala nasiona?

Jedne maja szyszki po 3-4 latach inne i po 7-8.

> 2.Co posadzic w towarzystwie takiej jodly aby uzyskac efekt dekoracyjny?

Same w sobie sa najbardziej dekoracyjne.

> 3.Czy stanowisko gwarantujace pelny cien po po ludniu jest odpowiednie?

Ja z takiego stanowiska przenioslem do pelnego slonca i jeszcze w tym
samym roku bardzo sie ozywila = nabrala wigoru.

> 4.Czy cena jest przystepna.

To rzecz wzgledna, polowe pewnie placisz za te szyszki.
;-)
Ale moze warto?!
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

3. Data: 2002-05-29 13:28:32

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 May 2002, Jerzy wrote:

> Wysokosc razem z doniczka?

Nie. korzeni nie licze. Przeciez na dzialce ich nie widac.

> Jedne maja szyszki po 3-4 latach inne i po 7-8.

Moze byc dobra?

> Same w sobie sa najbardziej dekoracyjne.

U mnie nie pasuje bo 10 m blizej granicy dzialki jest lasek iglasty.

> Ja z takiego stanowiska przenioslem do pelnego slonca i jeszcze w tym
> samym roku bardzo sie ozywila = nabrala wigoru.

Nie mam wyboru. Na sloncu to u mnie rosna winorosle.

> To rzecz wzgledna, polowe pewnie placisz za te szyszki.
> ;-)
> Ale moze warto?!

Wlasnie za szyszki nie place bo tylko jeden egzemlarz je ma. Wszystkie
inne to sprawa rozwojowa.

Dzieki.

Pozdr.

D.P.

4. Data: 2002-05-29 14:11:23

Od: a...@o...pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Darek Pakosz

Czesc,

>wypatrzylem 40 cm. jodle koreanska, ktora pewnie przypadkiem ma juz dwie
>szyszki. Kosztuje 40 zl.

To napewno mieszaniec ogrodowy Abies x arnoldiana i dlatego tak niska cena
;-)
Prawdziwej koreanki nie uswiadczysz to endemiczny gatunek.

> [...]

>tym sklepie nie maja szyszek) wrozy szyszki w kolejnych latach. Czy moze
>ta jodla juz umiera i resztka sil wydala nasiona?

One wczesnie zawiazuja szyszki, ale to wcale nie znaczy ze w przyszlym roku
rowniez zawiaze :-)

>2.Co posadzic w towarzystwie takiej jodly aby uzyskac efekt dekoracyjny?

Sama w sobie jest dekoracyjna

>3.Czy stanowisko gwarantujace pelny cien po po ludniu jest odpowiednie?

Jest swiatlolubna,ale jak nie masz lepszego to sadz ,najwyzej szyszki nie
wybarwia sie na ladny fioletowy kolor

>4.Czy cena jest przystepna.

Jak za kundla to zbyt wysoka .

Pozdr.

D.P.

Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesien ?odzkich.
Bogus3aw Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

5. Data: 2002-05-29 14:24:26

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> writes:

> wypatrzylem 40 cm. jodle koreanska, ktora pewnie przypadkiem ma juz dwie
> szyszki. Kosztuje 40 zl.

Przed świętami sprzedawali jako żywe choinki (w donicy). 40 zł to ja
zapłaciłem za +/- metrową, dobrze i ładnie rozwiniętą. Wczesną wiosną
przesadziliśmy na pole, ładnie się przyjęła ale pierd%^&* zając
przyszedł i ją pożarł -- prawdopodobnie już z niej nic nie będzie,
chociaż miejscami jeszcze zielona jest...

Za takie małe (od 25 do 40 cm) to, o ile mnie pamięć nie myli, po 10
zł w sklepie chcą.
--
Chwalił się ktoś, że w mieście Brookshpahn
Zasadził gdzieś na rogu bukszpan.

6. Data: 2002-05-29 14:30:56

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chociaż miejscami jeszcze zielona jest...
>
> Za takie małe (od 25 do 40 cm) to, o ile mnie pamięć nie myli, po 10

Wiedzialem, ze ktos mnie chce "naciac" na byle badyl nie wiadomo jakiego
pochodzenia.
40 zlotych za wiechec igiel? Przeciez nic smacznego na tym nie wyrosnie.

Dziekuje za porady. Ide obejrzec winorosle.

Pozdrawiam,

D.P.

7. Data: 2002-05-29 14:53:52

Temat: Re: RE: Jodla Koreanska - cena.
Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prawdziwej koreanki nie uswiadczysz to endemiczny gatunek.
>

>????????
>A mógłbyś to jakos rozwinąć? Na jakiej podstawie uważasz, że to co stoi w co
drugiej szkółce pod nazwą "jodła koreańska" to oszustwo? No bo chyba nie
dlatego ze to gatunek endemiczny, bez żartów....
Zastanawiam się czy koreanka o której była mowa to nie któraś z odmian
szczepionych (szczepi sie właśnie po to aby prędzej miała szyszki)Gdyby tak
było, to cena 40 zł. jest więcej niż przyzwoita, natomiast nie warto wybierać
egzemplarza z szyszkami, chyba że jest ładny, bo pozostałe też będa
prędko "wyszyszkują".
Pozdr. Ewa

8. Data: 2002-05-29 14:58:51

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> writes:

> Wiedzialem, ze ktos mnie chce "naciac" na byle badyl nie wiadomo
> jakiego pochodzenia. 40 zlotych za wiechec igiel? Przeciez nic
> smacznego na tym nie wyrosnie.

:-)

> Dziekuje za porady. Ide obejrzec winorosle.

To jakbyś przypomniał sobie tą odmianę, której zapominasz, i ją
zobaczł, to możesz kupić i dla mnie. Inka się chyba nie pogniewa jak
jeszcze jednego patyka do ziemi wsadzę... :)

Pozdrawiam,
Grzesiek

PS. Inka znalazła w Końskowoli (od Ciebie to rzut beretem prawie) za
12.30 (www.kurowski.pl).

PS2. Dobrze mi się wydaje, że używasz pine? Spróbuj dopisać do pliku
.pinerc (albo zmienić już istniejący wpis) takie coś:

charater-set=ISO-8859-2

wtedy polskie litery w cytowanych przez Ciebie postach będą
przyzwoicie wyglądały :-)
--
Pewien Młodzieniec z Malapagi
Nie może rżnąć kiedy jest nagi.

9. Data: 2002-05-29 15:44:53

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Nilsson

> [...]

wybierać
egzemplarza z szyszkami, chyba że jest ładny, bo pozostałe też będa

Jakis rok temu byla dyskusja na grupie odnosnie A.koreana.
Prawdziwa A.koreana rosnie w gorach pd.Plw.Koreanskiego, w niewielkich
ilosciach.
Jesli zrazy do szczepienia pobierano by stamtad to bylby to oryginal.
Jednoczesnie A.koreana jest jodla mozna powiedziec miniaturowa,bardzo wolno
rosnaca przez wiele lat.
W uprawie w wiekszosci mieszance z A.veitchii czyli A x nordmaniana
charakteryzuja sie duzo silniejszym wzrostem od jodly koreanskiej oraz
dluzszymi iglami.Miedzy innymi polska odmiana Jan Pawel II.
Posiadam w ogrodzie jedna prawdziwa koreanke,zaplacilem za nia duze
pieniadze 10 lat temu i obecnie ma wysokosc 1 metra.
Dlatego mam porownanie z mieszancami ktore osiagnely w tym samym czasie
wysokosc 5-6 metrow.
Co do szczepienia sprawa jest prosta,szczepi sie dla koloru igiel
np;'Silberlocke'zludzenie powodujace ze igly sa srebrne.
Dla tych co kupuja nie ma to zadnego znaczenia czy jest to kundel czy
nie.Wiekszosc jest zainteresowana aby drzewo roslo szybko a nie 10 lat 1
metr :-))
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

10. Data: 2002-05-29 16:56:06

Od: "bartm" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBECEJLCCAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

A.koreana x A.veitchi = A.x arnoldiana :-)
bartm

Jeszcze o ałyczy
Kosiarka do trawy - co polecacie.
O kotach i psach