schab w ciescie

1. Data: 2001-02-20 12:21:14

Temat: schab w ciescie
Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Moja siostra ma problem ze schabem w ciescie. Oto krotki przepis i skutek.
Schab natarla sola i wlozyla na noc do lodowki potem surowy zawinela w
ciasto francuskie i zapiekla. Niestety mieso bylo troche twardawe. Z jakiego
powodu? Czy dlatego, ze tak dlugo "stalo w soli"? Mysle, ze nie...a moze
powinna sie najpierw upiec troche samo mieso a potem zawinac w ciasto?
dzieki za popdowiedzi
Ela

1. Data: 2001-02-20 13:13:22

Temat: RE: schab w ciescie
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Ela

> [...]
> nie...a moze
> powinna sie najpierw upiec troche samo mieso a potem

Ostatnio czytałam gdzieś (tylko gdzie? GDZIE???) przepis na
pieczeń w cieście francuskim i mętnie sobie przypominam, że
najpierw mięcho należało podpiec, a później dopiero zawinąć i
piec do zrumienienia ciasta.

A tak przy okazji, moglibyście podrzucić jakiś ekstraordynary
przpis na ciasto francuskie na słodko, bo mi się chłopak rzuca
jak ryba wyjęta z wody, dał mi jakiś przepis, ale po francusku
i nie chciał przetłumaczyć uparcie twierdząc, że ja mówię w
tym języku, co w rzeczywistości nie ma miejsca? Myślę, że po
prostu nie znał nazw składników ani po polsku, ani po francusku
i stąd jego ośli upór.....

Help! (kurcze, jak to by było po żabojadzku? ;-))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-02-20 13:34:22

Od: "maua piegowata" <m...@b...artcom.pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze on chce zupelnie czego innego?:))))

--
pozdry Monika

1. Data: 2001-02-20 13:39:24

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: maua piegowata

> a moze on chce zupelnie czego innego?:))))
>
> --
> pozdry Monika

Czego innego napewno też ;-), ale użył zwrotu ciasto francuskie,
więc można podejrzewać, że tego też chce.

1. Data: 2001-02-21 01:11:24

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl> wrote

> [...]
> tym języku, co w rzeczywistości nie ma miejsca? Myślę, że po
> prostu nie znał nazw składników ani po polsku, ani po francusku

Wyslij ten przepis to Ci go przetlumacze...

> Help! (kurcze, jak to by było po żabojadzku? ;-))

Aidez moi !!! (po francusku)

1. Data: 2001-02-21 23:59:24

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Ela" <e...@b...com.pl> wrote:

> [...]
>powodu? Czy dlatego, ze tak dlugo "stalo w soli"? Mysle, ze nie...a moze
>powinna sie najpierw upiec troche samo mieso a potem zawinac w ciasto?

Zaraz, zaraz. Po pierwsze to ile piekla ten chab, bo od tego wszystko
zalezy.

Ja uwielbiam robic poledwice w ciescie (ostatnio zrobilem taka w ksztalcie
myszy ale to inna sprawa) ale nie ciescie francuske a po prostu w kruchym
ciescie.

No i ja taka poledwice pieke przez 45 minnut - to tak akurat aby sie ciasto
upieklo a poledwica jest takim miesem, ze sie spokojnie w takim czasie
upiecze. Z reszta poledwice to mozna nawet na surowo...

Schab jednak piecze sie bardzo dlugo wiec przed zawinieciem w ciasto
bezwzglednie trzeba go wczesniej upiec. Schab to nawet nalezalo by w
calosci upiec (no prawie) i dopiero potem w ciasto zawinac i piec jeszcze
przez 45 minut. Schabowi nie zaszkodzi nawet nieco dluzsze pieczenie.

Ale z racji, ze w ciescie mieso powinno byc soczyste nalezalo by upiec ten
chab w folii zeby nie wyschlo. No i koniecznie dobrze obsmazyc z kazdej
strony (bardzo dokladnie) przed pieczeniem.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-02-22 09:23:17

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Ania Derejski

> "Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl> wrote

> Wyslij ten przepis to Ci go przetlumacze...

Nieee, zmuszę go, żeby przetłumaczył!

Poza tym, nie mam czasu wklepywać ;-)

A jeszcze poza tym, zrobiłam takie z serkiem i brzoskwinią i
zaakceptował.

Boszsz, jak ja się z nim męczę!!! ;-)))

> Aidez moi !!! (po francusku)

Grazie tantissimo! ;-))

A fonetycznie?

1. Data: 2001-02-23 02:03:32

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl> wrote

> Boszsz, jak ja się z nim męczę!!! ;-)))

he, he moze Go zamien poki czas :-)))))))

> Grazie tantissimo! ;-))

Drobiazg :-))))

> A fonetycznie?

Cos kolo 'edy mła'

> --
> Maya
Ania

1. Data: 2001-02-23 08:10:11

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Ania Derejski

> he, he moze Go zamien poki czas :-)))))))

No coś Ty, jakaż rozkoszna to męczarnia! ;-)))

A poza tym wpada legurarnie w zachwyt i euforię jak mu coś
ugotuję, toż to skarb! ;-))

--

Re: Cieciorka
rzezucha