Re: schab w ciescie

From: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: schab w ciescie
Date: Wed, 21 Feb 2001 23:59:24 GMT

"Ela" <e...@b...com.pl> wrote:

>Hej!
>Moja siostra ma problem ze schabem w ciescie. Oto krotki przepis i skutek.
>Schab natarla sola i wlozyla na noc do lodowki potem surowy zawinela w
>ciasto francuskie i zapiekla. Niestety mieso bylo troche twardawe. Z jakiego
>powodu? Czy dlatego, ze tak dlugo "stalo w soli"? Mysle, ze nie...a moze
>powinna sie najpierw upiec troche samo mieso a potem zawinac w ciasto?
>dzieki za popdowiedzi

Zaraz, zaraz. Po pierwsze to ile piekla ten chab, bo od tego wszystko
zalezy.

Ja uwielbiam robic poledwice w ciescie (ostatnio zrobilem taka w ksztalcie
myszy ale to inna sprawa) ale nie ciescie francuske a po prostu w kruchym
ciescie.

No i ja taka poledwice pieke przez 45 minnut - to tak akurat aby sie ciasto
upieklo a poledwica jest takim miesem, ze sie spokojnie w takim czasie
upiecze. Z reszta poledwice to mozna nawet na surowo...

Schab jednak piecze sie bardzo dlugo wiec przed zawinieciem w ciasto
bezwzglednie trzeba go wczesniej upiec. Schab to nawet nalezalo by w
calosci upiec (no prawie) i dopiero potem w ciasto zawinac i piec jeszcze
przez 45 minut. Schabowi nie zaszkodzi nawet nieco dluzsze pieczenie.

Ale z racji, ze w ciescie mieso powinno byc soczyste nalezalo by upiec ten
chab w folii zeby nie wyschlo. No i koniecznie dobrze obsmazyc z kazdej
strony (bardzo dokladnie) przed pieczeniem.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _