Rafaello ze śmietan-fix

1. Data: 2006-04-08 09:42:58

Temat: Rafaello ze śmietan-fix
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i o pomoc proszę.
Przepisów na rafaello jest mnóstwo, ale szukam tego, gdzie się daje śmietan
fix.
Mam już białe czekolady, śmietankę 30%, wiórki kokosowe i ten śmietan-
fix( nie mam "śnieżki") i coś nie mogę znaleźć tego przepisu.
Może wiecie, jak to zrobić i w jakich proporcjach?

Pozdr. Ewa

2. Data: 2006-04-09 13:04:55

Temat: Re: Rafaello ze śmietan-fix
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W napisał(a):
> [...]
> fix( nie mam "śnieżki") i coś nie mogę znaleźć tego przepisu.
> Może wiecie, jak to zrobić i w jakich proporcjach?

Rafaello

na ciasto: 2 szklanki mąki pszennej, 2 łyżki kakao, 1/2 szklanka oleju,
1 szklanka jogurtu naturalnego, 1/2 szklanki cukru, 1 łyżeczka proszku
do pieczenia, 1 płaska łyżeczka sody, 2 opakowania cukru waniliowego

na krem rafaello: 2 tabliczki białej czekolady, 500 ml śmietanki 30 %, 3
paczki fiksu do śmietany typu Śnieżka, 10 dag wiórków kokosowych

Robimy ciasto. Wsypujemy mąkę do miski, dodajemy kakao, olej, jogurt,
cukier, proszek do pieczenia, sodę i cukier waniliowy. Bardzo dokładnie
mieszamy mikserem. Wykładamy ciasto na blachę posmarowaną olejem i
wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180°C. Pieczemy ok. 30 min (po 25
min należy sprawdzić, czy ciasto jest gotowe). W tym czasie
przygotowujemy krem rafaello: na bardzo małym ogniu rozpuszczamy
czekoladę ze 100 ml śmietanki. Studzimy, wlewamy resztę śmietanki i
ubijamy mikserem, powoli dosypując Śnieżkę. Gdy krem zgęstnieje,
rozsmarowujemy go po wystudzonym cieście. Górę ciasta posypujemy
wiórkami kokosowymi.

przepis pochodzi z GW...
ciasto robilam kilkakrotnie i po pierwsze bardzo proste, po drugie
bardzo smaczne...
polecam tez wariacje...zmiane kolorow, do cista nie dodajemy kakao a do
smietanki dodajemy mleczna czekolade i posypujemy mielonymi orzechami...
dogma

3. Data: 2006-04-09 13:55:49

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dogma" <d...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

Dzięki, czyli jednak trzeba mieć tę Śnieżkę - bo śmietan fix to tylko
zagęszczacz, a Śnieżka to taka sztuczna bita śmietana;)

Pozdr. Ewa

4. Data: 2006-04-09 14:52:27

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W napisał(a):

> Użytkownik "dogma" <d...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
>
> Dzięki, czyli jednak trzeba mieć tę Śnieżkę - bo śmietan fix to tylko
> zagęszczacz, a Śnieżka to taka sztuczna bita śmietana;)
>
> Pozdr. Ewa
ten fix to smietany to jest wlasnie smietan fix ktory dodaje sie do
kremowki czyli sniezka niepotrzebna...
dogma

Robie pikle i...
[pyt]garnki serii IKEA 365+