kurczak pieczony - nie!

1. Data: 2006-04-08 10:28:35

Temat: kurczak pieczony - nie!
Od: "BadeK" <badek@usun_to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam smakoszy :)
Problem mam taki - mama co jakiś czas przynosi do domu kurczaka w całości i
pakuje go po oprawieniu i przyprwieniu do piekarnika i już... Strasznie
znudził mi się ten pomysł więc powiedziałem że jutro ja tego kurczaka jakoś
sporządze. No i teraz pytanie - co ja z tym biedakiem teraz zrobie? Co mu
zrobić żeby smakował dobrze i się nie zmarnował? Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam
BadeK

2. Data: 2006-04-08 10:57:10

Temat: Re: kurczak pieczony - nie!
Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BadeK" <badek@usun_to_irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakoś sporządze. No i teraz pytanie - co ja z tym biedakiem teraz zrobie?
> Co mu zrobić żeby smakował dobrze i się nie zmarnował? Macie jakieś

Natrzyj wewnątrz i zewnątrz dużą ilością czosnku
roztartego z solą. Może być cała główka czosnku.
Włóż do naczynia w którym będziesz piekł, przykryj
pokrywką lub folią i włóż do lodówki na minimum
godzinę. W chłodnym olejki eteryczne lepiej się
rozpuszczają. Przed pieczeniem dodać na dno
naczynia do pieczenia 4-5 łyżek dobrego oleju.
Potem do piekarnika na około godzinę i około 200
stopni. Można przed pieczeniem posypać kurczaka
mieszanką bułki tartej, soli, pieprzu, majeranku
i słodkiej i ostrej papryki w proszku. Zaglądać czy
się nie przypala.

Pozdrowienia. Krzysztof.

3. Data: 2006-04-08 11:03:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
> mieszanką bułki tartej, soli, pieprzu, majeranku
> i słodkiej i ostrej papryki w proszku. Zaglądać czy

Lepszy jest sos ALI OLI (fonetycznie), jest to rodzaj majonezu - jedno jajko
utrzeć (majonezów się nie miksuje - jełczeją jeszcze w czasie produkcji),
odrobiną soli i główką czosnku, można posmarować przed pieczeniem można i po
pieczeniu. Nie zjadać za dużo (czosnek w tej ilosci może zaszkodzić!!!) No
chyba, że od dziecka jest głownym daniem.

4. Data: 2006-04-08 13:03:02

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

BadeK napisał(a):
> [...]
> sporządze. No i teraz pytanie - co ja z tym biedakiem teraz zrobie? Co mu
> zrobić żeby smakował dobrze i się nie zmarnował? Macie jakieś pomysły?

Zrób go po burmańsku. Z kurkumą i dużą ilością cebuli. Robi się łatwo, a
efekt jest niezapomniany. Zdziwisz się jak może smakować kurczak z
cebulą ;-)

--
richo

5. Data: 2006-04-08 14:14:35

Temat: Re: kurczak pieczony - nie! (tak?!)
Od: skarb <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

BadeK napisał(a):
> [...]
> pakuje go po oprawieniu i przyprwieniu do piekarnika i już... Strasznie

U mnie co sobotę jest kurczak (niegdyś z rożna, a odkąd rożen popsuty -
po prostu z piekarnika). Cały kurczak jest obsypany przyprawą do
kurczaka, włożony do płytkiego naczynia żaroodpornego (konkretnie na
pokrywkę tegoż), na dnie kładzie się ok. połowy kostki margaryny, która
potem oczywiście się rozpuszcza a my ją łączymy ze śmietaną, w wyniku
czego powstaje pyszny-niezdrowy :D sosik. Kurczak piecze się 2-2,5
godziny w 180-200 stopniach, dzięki czemu na przypieczoną skórkę.
Kilkanaście lat już go jem (co tydzień) i wciąż nie chce mi się znudzić.

Pozdr.

6. Data: 2006-04-08 14:41:56

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e1839q$dch$1@inews.gazeta.pl>,
"BadeK" <badek@usun_to_irc.pl> wrote:

> [...]
> sporządze. No i teraz pytanie - co ja z tym biedakiem teraz zrobie? Co mu
> zrobić żeby smakował dobrze i się nie zmarnował? Macie jakieś pomysły?

O to, żeby kurczak pieczony był dobry, należy zadbać zaraz po wykluciu
się go z jajka, a może i wcześniej. Z tego, co u nas sprzedają jako
kurczaki zwykle nic dobrego nie wyjdzie, w żaden sposób. Można najwyżej
zamaskować smak (a raczej brak smaku) tego czosnkiem, przyprawą do
kurczaka itp.

Władysław

7. Data: 2006-04-08 14:55:50

Od: "dzong" <dzong@ wiet. com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> O to, żeby kurczak pieczony był dobry, należy zadbać zaraz po wykluciu

Władziu - cosz Ty ... opowiadasz!

dżong

8. Data: 2006-04-08 15:17:22

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BadeK" napisał:

> Co mu zrobić żeby smakował dobrze i się nie zmarnował?

Wszyscy Cię jednak uszcześliwiają na siłę pieczonym kurczakiem :]
Proponuję kurczaka duszonego.
Kurczaka należy umyć, poporcjować, można zdjąć skórę (wariant
dietetyczny), posolić, wrzucić na patelnię z niewielką ilością oleju i
przykryć pokrywką (najlepiej szklaną). I teraz:
- dodać cebuli, a po jej "rozgotowaniu się" na sos, koncentratu
pomidorowego i papryki w proszku, ew. na końcu odrobinę śmietany
- na ostro: chili, bazylia, tymianek, oregano (zaraz dostanę za
mieszanie smaków;))
- po indyjsku - po posoleniu obsypać kurkumą lub curry, dodać garść
rodzynek, łyżkę kokosu, 1-2 mandarynki w cząstkach
- cebula, pieczarki, kieliszek czerwonego wytrawnego wina.
I co tam jeszcze fantazja podpowie. Dusić do miękkości.
Jest to bardziej wymagające danie niż pieczony, bo trzeba go pilnować
i odwracać raz po raz.

Pozdrawiam - Aicha

--
Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

9. Data: 2006-04-08 15:21:51

Od: "BadeK" <badek@usun_to_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"richo nazca" <n...@n...nospam.com.pl> wrote in message
> Zrób go po burmańsku. Z kurkumą i dużą ilością cebuli. Robi się łatwo, a
> efekt jest niezapomniany. Zdziwisz się jak może smakować kurczak z cebulą
> ;-)

No bardzo mnie zaciekawiłeś. Możesz podać krótki przepis? Udało mi się
wygooglać tylko to (http://mojegotowanie.onet.pl/14246,ksiazka_przepis.
html)

Pozdrawiam
BadeK

10. Data: 2006-04-08 17:15:11

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje jeszcze inaczej:

Kurczaka podzielic na czesci, korpus zamrozic na pozniejszy rosol. Do
torebki plastykowej wsypac 2 lyzki maki, 1 lyzeczke soli, 1 lyzeczke
pieprzu, 1 lyzeczke majeranku startego na proszek i wymieszac. Wrzucic
czesci kurczaka, zakrecic i potrzasac, az beda rowno pokryte mieszanka.
Przelozyc na blache posmarowana oliwa i piec w 200C przez 25 minut,
odwrocic i piec nastepne 25 lub 30 minut, az mieso nie bedzie rozowe.

Otrzymuje sie w ten sposob cienka, smaczna skorke i mieso, ktore jest
wilgotne, soczyste i delikatne w smaku.

Magdalena Bassett

Rafaello ze śmietan-fix
Robie pikle i...