Raki - alkohol

1. Data: 2002-09-09 21:09:47

Temat: Raki - alkohol
Od: "Grzegorz Wójcik" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzial ktos z gupowiczow moze gdzies w Polsce?
To to samo co greckie ouzo, tyle ze tureckie.
A moze jest jakas polska anyzowka?

Pozdrawiam
Grzegorz Wojcik

1. Data: 2002-09-10 18:47:27

Temat: Re: Raki - alkohol
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzial ktos z gupowiczow moze gdzies w Polsce?
> To to samo co greckie ouzo, tyle ze tureckie.
> A moze jest jakas polska anyzowka?

Jest, robi ją Polmos Białystok.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-09-10 19:02:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Sep 2002 23:09:47 +0200, "Grzegorz Wójcik"
<g...@i...pl> wrote:

>Widzial ktos z gupowiczow moze gdzies w Polsce?
>To to samo co greckie ouzo, tyle ze tureckie.
>A moze jest jakas polska anyzowka?
>
>Pozdrawiam
>Grzegorz Wojcik

o rany! A ja, glupia baba, myslalam, ze chcesz isc z rakami na
wodke i chcialam Ci wrreczyc, z ramienia Frontu Obrony Sledzi I
Innej Dziczyzny, order .....

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-11 08:43:36

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Wójcik" wrote:

> Widzial ktos z gupowiczow moze gdzies w Polsce?
> To to samo co greckie ouzo, tyle ze tureckie.
> A moze jest jakas polska anyzowka?
>
> Pozdrawiam
> Grzegorz Wojcik

Nie , nie, nie...ouzo i raki to nie to samo.
Raki to typowy samogon:)
A ouzo to samogon o anyżkowym smaku. Schłodzony mocno podajemy zaraz po
posiłku.

Ale gdzie to kupić w Polsce..nie wiem.

Mich'ata

1. Data: 2002-09-11 16:46:45

Temat: Odp: Raki - alkohol
Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mich <M...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@c...pl...

> [...]
> Raki to typowy samogon:)
> A ouzo to samogon o anyżkowym smaku. Schłodzony mocno podajemy zaraz po

R aki a Ouzo to na pewno nie to samo . Raki ( inaczej arak ) obejmuje cala
grupe , przy czym surowiec i sposob produkcji rozni sie od regionu
pochodzenia.Obecnie podstawowymi surowcami do otrzymywania araku sa ryz i
melasa z trzciny cukrowej, a wniektorych krajach rowniez wino palmowe z
sokum palmy daktylowej lub kokosowej. Zazwyczaj dodatkami zapachowymi sa
figi daktyle , winogrona, rodzynki, sliwki. Podobnie jak akvavit arak, czyli
raki podaje sie w malych kieliszkach, ale ze wzgledu na mocny aromat zwykle
nie wychlodzone. Podawany przed posilkiem jako aperitif moze byc zmieszany z
wieksza iloscia lodu. ( Inne nazwy: Arrack,arraki, racki, raki - w tym znana
turecka Yeni Raki ok.9 Euro w niemczech 0
Pozdrowienia
Bask

1. Data: 2002-09-11 17:37:02

Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bask <f...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:alnrfq$3ai$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
znana
> turecka Yeni Raki ok.9 Euro w niemczech 0

Prawda jest, ze turecka Yeni Raki jest aromatyzowana anyzem i po dodaniu
wody zmienia kolor na bialy, podobnie jak wszystkie anyzowki. Jest
sporzadzana na bazie rodzynek i aromatyzowana anyzem. Najczesciej podawna w
wysokich smuklych szklankach w prporcji 1 Yeni Raki + 2 porcje wody

Królik
kuchnia chorwacka?
[P] chleb na grila i coś jeszcze
[P] gruszki, jabłka, śliwki