Randam teraz czy na jesień

21. Data: 2008-06-23 18:30:57

Temat: Re: Randam teraz czy na jesień
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Przemek wrote:
> Roundup po kontakcie z glebą ulega biodegradacji.

W Swietego Mikolaja tez wierzysz? czy tylko w propagande Monsanto?

Cytat z Wikipedii, gdzie mozna sobie poczytac na temat toksycznosci
Roundup'u:

"In soils, half lives vary from as little as 3 days at a site in Texas,
141 days at a site in Iowa, to between 1 - 3 years in Swedish forest
soils.[43] It appears that more northern sites have the longest soil
persistences such as in Canada and Scandinavia."

"In 1996 Monsanto was accused of false and misleading advertising of
glyphosate products, prompting a law suit by the New York State attorney
general.[12]
On Fri Jan 20, 2007, Monsanto was convicted of false advertising of
Roundup for presenting Roundup as biodegradable and claiming that it
left the soil clean after use. Environmental and consumer rights
campaigners brought the case in 2001 on the basis that glyphosate,
Roundup's main ingredient, is classed as "dangerous for the environment"
and "toxic for aquatic organisms" by the European Union."

"On two occasions the American EPA has caught scientists deliberately
falsifying test results at research laboratories hired by Monsanto to
study glyphosate"

"This review concluded that "for terrestrial uses of Roundup minimal
acute and chronic risk was predicted for potentially exposed nontarget
organisms". [...] More recent research suggests glyphosate induces a
variety of functional abnormalities in fetuses and pregnant rats.[29]
Also in recent mammalian research, glyphosate has been found to
interfere with an enzyme involved [in] testosterone production in mouse
cell culture[30] and to interfere with an estrogen biosynthesis enzyme
in cultures of Human Placental cells.[31]

Studies have shown that the application of Roundup on wheat crops a week
before harvesting results in higher glyphosate residue in the resulting
grain and in the baked flour. [32]"

"The EU classifies Roundup as R51/53 Toxic to aquatic organisms, may
cause long-term adverse effects in the aquatic environment.[36]"

> Napisz, że nie lubisz, będzie to bliższe prawdy niż pisanie o truciu gleby.
> Przem

Nie pouczaj mnie, o czym mam pisac. Dowodow na toksycznosc Roundup'u
jest wiele. Nie bede przytaczac tysiaca linkow, nie wiem, czy czytasz po
angielsku, ale poczytaj na ten temat cos wiecej, niz zalaczona ulotke.

MB

22. Data: 2008-06-23 19:14:23

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> Tak i tak robie do tej pory.

O to zwracam honor, bo coś mi świtało, że firma ci ogród zakładała.
Swoją drogą ja po latach stwierdzam, że moim największym błędem było
nieprzygotowanie rabat przed sadzeniem. Pal licho kawałek perzu, kawałek
podagrycznika, małe to odrośnie i potem się usunie, nie dam się im
rozrosnąć. Guzik z pętelką, po kilkunastu latach mam poprzerastane
rabaty i pluję sobie w brodę, bo na Raundap już za późno.

Pozdrawiam
Kaśka

23. Data: 2008-06-23 19:56:51

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mz pisze:

> Użytkownik "Panslavista" <p...@h...com> napisał w wiadomości

> A jakie to ma znaczenie ?
> I dlaczego pytasz ?

Blondynka?
--
pozdr. Jerzy

24. Data: 2008-06-23 20:11:05

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz pisze:
[...]
> Jeśli sądzisz, że chwasty można usunąć raz i mieć spokój, to ja z pozycji
> chwasta jeszcze raz polecam literaturę...

Ekhm, piękną?
:-)
--
pozdr. Jerzy

25. Data: 2008-06-23 20:53:33

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk pisze:

> [...]
> rozrosnąć. Guzik z pętelką, po kilkunastu latach mam poprzerastane
> rabaty i pluję sobie w brodę, bo na Raundap już za późno.

Dobrze kojarzyłas, firma zakładała mi ogród, ale z tego ogrodu niewiele
zostało. Generalnie został zmieniony przeze mnie prawie w całości. Rabat
nie zakładała żadnych. Wszystkie są moim "dziełem"
Oczywiście biore pod uwagę, że mogę sie mylić, ale ja się po prostu boję
chemii. Zresztą i tak chwasty się rozsiewają, myśłisz, że chemia
rozwiązałaby problem?tak z ciekawaości pytam?

--

Gosia

26. Data: 2008-06-23 21:19:50

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik pisze:

> Oczywiście biore pod uwagę, że mogę sie mylić, ale ja się po prostu boję
> chemii.

Jeśli czegoś nie trzeba robić, to nie ma sensu na siłę. Dajesz radę, po
co masz się bawić.

>Zresztą i tak chwasty się rozsiewają, myśłisz, że chemia
> rozwiązałaby problem?tak z ciekawaości pytam?

Z moją zmorą podagrycznikiem tak, rozwiązałaby. No i nie wiem jak ze
skrzypem, o ile coś go bierze, moją zmorą nr 2, a właściwie nr 1, na
skrzyp nie mam żadnego sposobu. Z moją zmorą nr 3 trzciną też. Z resztą
jakoś sobie radzę, chwasty zawsze będą rosły, ale tam gdzie mam
jednoroczne przyjemnie się pracuje, przy zmorach już nie :(

Pozdrawiam
Kaśka

27. Data: 2008-06-23 21:33:13

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
dcommunicationinc
Magdalena Bassett <i...@b...com> napisał(a):

> Dowodow na toksycznosc Roundup'u
> jest wiele.

Hejka. Zwykła sól kuchenna jest zabójcza.
Pozdrawiam prozaicznie Ja...cki

28. Data: 2008-06-23 21:55:00

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

mz wrote:
> czy ma sens polanie Randapem na jesień tych chwastów i późniejsze ich
> przekopanie. Bo samo przekopanie teraz niewiele daje, chwasty
> wychodzą z powrotem. Pozdrawiam

jak będziesz kosił często i dosyć nisko, to ze zdumieniem zauważysz, że
trawy coraz więcej, a chwastów coraz mniej.
i nie musisz kopać trzech arów!

Moon

29. Data: 2008-06-23 21:55:06

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Zwykła sól kuchenna jest zabójcza.

Jeszcze bardziej zabójcza jest woda. A najwięcej ludzi umiera
w domu. Tylko co z tego?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

30. Data: 2008-06-23 22:28:53

Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości
> Nie pouczaj mnie, o czym mam pisac. Dowodow na toksycznosc Roundup'u jest
> wiele. Nie bede przytaczac tysiaca linkow, nie wiem, czy czytasz po
> angielsku, ale poczytaj na ten temat cos wiecej, niz zalaczona ulotke.

ojej, a gdzie ja pouczam?
Czyżbym na jakiś ukryty odcisk nadepnął? To już nie moja wina.
Przem

problem z nowym trawnikiem
Drzewa czereśniowe sprzedać?
Lipy kwitną