Razem czy osobno?

1. Data: 2002-12-30 15:33:26

Temat: Razem czy osobno?
Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Grupowicze!
Czy to prawda, że drzewa (np. brzozy czy świerki)sadzone razem, w miarę
blisko siebie rosną lepiej i szybciej niż drzewa sadzone pojedyńczo? Podobno
w grupie jakoś "dopingują się" wzajemnie do szybszego rośnięcia, a te
samotne rosną wolniej? Jakie są Wasze doświadczenia w tym względzie? Czy to
prawda czy raczej przykład "myślenia magicznego"?
A poza tym, pozdrawiam wszystkich serdecznie życząc szampańskiej zabawy
noworocznej i najpiękniejszych ogrodów w Nowym Roku!!!
Janek Otwinowski

2. Data: 2002-12-30 19:41:22

Temat: Re: Razem czy osobno?
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Podobno
> w grupie jakoś "dopingują się" wzajemnie do szybszego rośnięcia, a te
Poruszyles Janku bardzo fajny temat. Moje doswiadzczenia niewielkie - ale
zawsze jakies. Sadzilem wiasna zeszlego roku cos, co nzwalem ogrodolasem.
Wielu grupowiczow np odradzalo sadzenie wiekszego materialu - takiego
powyzej metra, bo to mial byc ogromny problem z sadzeniem a i przyjac sie
mialo niewiele. Nic z tego. Sadzilo sie latwo a przyjelo sie okolo 90% a
sadzilem np 2 metrowe sosny.
Szkolkarz lesny bardzo zdecydowanie roradzal sadzenie grupami. to znaczy
grupa sosen, grupa swierkow, brzeziniaczek. I tak tez zrobilem. Nie sadze,
zeby to bylo magiczne myslenie - to raczej tworzenie wlasciwego ekosystemu.
Oczywiscie sa drzewa samotne - ale to przeciez inna historia.
A co do brzoz - to pionierskie drzewo diabelnie trudno sie przyjmuje -
chyba. ze z dobra bryla korzeniowa.
Jakby cos jeszcze - pytaj.
Wojtek Pa
PS - wyrazalem tutaj wlasne poglady i opinie - nie jestem ogrodnikiem, nawet
ogrodnikiem amatorem. Za swoje slowa nie biore zatem odpowiedzialnosci:):):)

3. Data: 2002-12-30 22:53:31

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in message news:auq7f2$gfc$1@news.tpi.pl...

> [...]
> mialo niewiele. Nic z tego. Sadzilo sie latwo a przyjelo sie okolo 90% a

Chodzi nie tyle o przyjmowanie sie, ale o to, ze duze drzewo po przesadzeniu
potrzebuje dlugiego czasu zanim zacznie dalej rosnac, a male je wtedy czesto
przegania.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2002-12-30 22:57:13

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2002-12-31 07:15:53

Temat: Re: Adn las@3
Od: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

A dajcież już chłopu spokój. I tak mniał niezłą zabawę podpuszczając Was (
nas - bo mnie też dość dźgnęło) do tak obfitej dyskusji i nawet Michała do
działań detektywistycznych tzn. śledzenia faceta w innych grupach. A swoją
drogą nieustannie mnie rozbawia ten sznureczek odpowiedzi po każdym rzuconym
haśle.
Oby nam się w nowym Roku!
Gabi

6. Data: 2002-12-31 07:29:00

Od: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grupa sosen, grupa swierkow, brzeziniaczek. I tak tez zrobilem. Nie sadze,
> zeby to bylo magiczne myslenie - to raczej tworzenie wlasciwego

Tworzenie wlasciwego ekosystemu przy sadzeniu grupowym wydaje mi się
racjonalne. Z doświadczenia w moim ogrodzie mogę powiedzieć, że te rosnące
samotnie, zwłaszcza na słabym podłożu (dawne tereny po kopalni odkrywkowej -
30 cm w głąb już jest lichy łupek) rosną gorzej niż te osłaniające się
wzajemnie.
A może trzeba je pogłaskać jak to niedawno radzono dla choinek z kubłów?
Gabi

7. Data: 2002-12-31 13:29:42

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> napisał w
wiadomości news:aurh64$ae4$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

> A może trzeba je pogłaskać jak to niedawno radzono dla choinek z kubłów?
> Gabi

Droga Gabi,
tak na wszelki wypadek zastrzegę, że z "profesjonalistą" z lasu nic mnie nie
łączy :)))
Jako mieszczuch dosyć niedawno (dwa lata temu) przeflancowany z miasta na
wieś (podmiejską) staram się poznawać opinie mających większą wiedzę
ogrodniczą grupowiczów. Co do drzew to mnie też coś mówi, że "w kupie
raźniej" i mniemam że rosną lepiej... ale własne doświaczenia jeszcze za
krótkie...
Pozdrawiam bardzo sylwestrowo,
Janek

8. Data: 2002-12-31 13:32:34

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości news:aurh64$ae4$1@zeus.polsl.gliwice.pl...
> A może trzeba je pogłaskać jak to niedawno radzono dla choinek z kubłów?

A co do głaskania to zgadzam się w 100 procentach!!! Drzewa, tak jak
kobiety, trzeba głaskać!!! Jak najczęściej!!! :-)))
Co też czynię.... :-)))))
Janek

P.S. Facetów za to można czochrać.... :-))) ...tez wtedy lepiej

ogrodzenie działki
Bambus
Awaria
DO GRUPY