Razem czy osobno?

1. Data: 2002-06-01 11:44:15

Temat: Razem czy osobno?
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawia mnie trochę banalny temat łączenia pokarmu z napojem. Słyszałam
kiedyś, że nie powinno się pić podczas posiłku ale po 10 a najlepiej 30
minutach po skończonym posiłku. Czy to prawda? Jeżeli tak to dlaczego?

2. Data: 2002-06-01 12:11:02

Temat: Re: Razem czy osobno?
Od: "Mangha de Luxe" <R...@W...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedyś, że nie powinno się pić podczas posiłku ale po 10 a najlepiej 30
> minutach po skończonym posiłku. Czy to prawda? Jeżeli tak to dlaczego?
Są różne szkoły i tak naprawdę picie lub nie w trakcie posiłku zależy od
efektu, jaki chcesz osiągnąć, jak również od tego, co i ile zjadłaś. Nie
znam się na tym zbyt dobrze, ale teoria jest taka, że picie w trakcie
posiłku rozcieńcza soki żołądkowe i w ten sposób przedłuża trawienie. Jeżeli
więc posiłek jest normalny, obfity lub spożyty o późnej porze to wówczas
lepiej wstrzymać się z piciem na co najmniej pół godziny. Jeżeli zaś jesteś
na diecie odchudzającej i spożywasz niskokaloryczne posiłki, to wypicie
szklanki wody lub herbatki utrzyma u Ciebie dłużej poczucie sytości, a nie
zwiększy ilości kalorii.
Generalnie warto napić się "do pełna" przed posiłkiem (min. 20 min przed).

--
mangha

Do what thou wilt shall be the whole of the Law.

3. Data: 2002-06-04 20:28:38

Od: "DooMiniK" <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny(-a) k...@p...onet.pl <k...@p...onet.pl> zapodal(-
a):

> [...]
> Słyszałam kiedyś, że nie powinno się pić podczas posiłku ale po 10 a
> najlepiej 30 minutach po skończonym posiłku. Czy to prawda? Jeżeli

Ja wolę wypić przed posiłkiem - zmniejsza łaknienie ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
b...@i...pl

Dieta i trening a brak miesiaczki