10 białek!

1. Data: 2005-06-04 18:57:34

Temat: 10 białek!
Od: "kasiabe" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów,
Byłam stałą czytelniczką grupy, teraz niestety albo i stety brakuje mi czasu
przy trójce dzieci i pracy :)
Proszę poradźcie co mogę zrobić z 10 białek. Proszę o przepis może na jakąś
słodkość dla maluchów chociaż równie dobrze może być coś nie na słodko.
Szkoda mi wyrzucać a naprawdę nie mam pojęcia co z nimi zrobić.
Dodam jeszcze, że białka pozostały mi po dwóch blachach ciasta rabarbarowego
z przepisu Jini :)
Ciasto stało się domowym przebojem, chociaż cała nasza piątka stwierdziła,
że jest najlepsze po nocy w lodówce ;)
Z góry dziekuję za wszelkie sugestie
kasiabe

2. Data: 2005-06-04 19:54:53

Temat: Re: 10 białek!
Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

kasiabe wrote:
> Szkoda mi wyrzucać a naprawdę nie mam pojęcia co z nimi zrobić.

sernik po wiedeńsku - biały twaróg, cukier, trochę żółtek, i dużo więcej
białek (ubitych). Tylko że nie pamiętam proporcji :-/

Albo po prostu bezy (ubite białka + duzo cukru) ;)

B.

3. Data: 2005-06-05 06:59:49

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę poradźcie co mogę zrobić z 10 białek. ...

A może PIEGUSKA. Co prawda jest w nim tylko 1/2 szklanki białek, ale możesz
zrobić z podwójnej porcji - znika bardzo szybko, bo jest lekki i pyszny.

Ciasto:

1/2 szklanki białek

1/2 szklanki cukru

1/2 szklanki mąki

1/2 szklanki maku

Krem:

1,5 szklanki mleka

1 kostka masła

1/2 szklanki cukru

budyń śmietankowy lub waniliowy

brzoskwinia lub inne owoce

Ciasto :

ubić białka, dodać cukier, ubijać dalej, wsypać mąkę i na końcu mak.

Delikatnie wymieszać.

Piec na blasze wyłożonej pergaminem i wysmarowanej masłem w temperaturze 180
stopni około 15-20 minut.

Po wyjęciu posypujemy cukrem, przykrywamy wilgotną ściereczką i odwracamy do
góry.

Zdejmujemy blaszkę, a papier spryskujemy wodą (rozpylacz) i usuwamy.

Zwijamy roladę ze ściereczką.

Pozostawiamy do przestygnięcia.

Rozwijamy delikatnie i jeszcze raz, przed nałożeniem masy zwijamy już bez
ściereczki w rulon.

Krem :

Ugotować budyń w 1,5 szkl. mleka, osłodzić podaną ilością cukru, wystudzić.

Do utartego masła dodawać stopniowo budyń.

Na końcu połączyć masę z brzoskwiniami pokrojonymi w paseczki.

Roladę posmarować kremem i zwinąć w rulon.

Pozdrawiam serdecznie.

Barbara.

4. Data: 2005-06-05 07:44:38

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d7stit$19p$1@news.onet.pl>, "kasiabe" <k...@w...pl>
wrote:

> [...]
> z przepisu Jini :)
> Ciasto stało się domowym przebojem, chociaż cała nasza piątka stwierdziła,

Makaroniki?

Władysław

5. Data: 2005-06-05 08:25:18

Od: "kasiabe" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję,
no to na część białek mam przeznaczenie
a rodzina za mną chodzi, że mam zrobić kolejną blachę rabarbarowego na
wizytę u babci :))))
kasoabe

6. Data: 2005-06-05 08:27:40

Od: "kasiabe" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może podasz przepis? Gdzieś słyszałam już tą nazwę - to chyba ciasteczka
tak? Będę wdzięczna.
Pewnie gdzieś w necie jest ale ja tu tylko zaglądam na moment
kasiabe

7. Data: 2005-06-05 08:31:54

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d7ud1s$isa$1@news.onet.pl>, "kasiabe" <k...@w...pl>
wrote:

> A może podasz przepis? Gdzieś słyszałam już tą nazwę - to chyba ciasteczka
> tak? Będę wdzięczna.
> Pewnie gdzieś w necie jest ale ja tu tylko zaglądam na moment
> kasiabe

<http://tinylink.com/?bXVCf9X0RL>

Władysław

8. Data: 2005-06-05 15:31:47

Od: "kasiabe" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> <http://tinylink.com/?bXVCf9X0RL>
>
> Władysław

Dziękuję bardzo za kilka wersji tych ciasteczek. Bardzo lubię piec ciasta a
z ciasteczkami miałam zawsze kłopoty - zwłaszcza pierniczki wychodziły mi za
twarde :)
Te przepisy wydają się być zupełnie proste w przygotowaniu tak więc jeszcze
raz dzięki. Wolę, żeby moje "bestyjki" zjadały domowe słodkości.
pozdrawiam,
kasiabe

Kuchenne sny ;-)
dieta bez pieczywa,makaronu, kasz, ziemniaków-macie pomysły co można jeść dla uroizmaicenia diety?
dymka i czerowna cebula -do smażenia, sosu, etc...czy nadaje sie na gorąco?
"beza" na kruchym z owocami
patelnia zeliwna