"beza" na kruchym z owocami

1. Data: 2005-06-03 21:57:57

Temat: "beza" na kruchym z owocami
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i prosze o rade
Czesto robie ciasto kruche z owocami, przykryte piana z bialek, zawsze
jednak ta piana zamienia sie w mniej lub bardziej lepiaca maz zamiast w
apetyczna, chrupiaca beze. Kiedys ktos tu doradzal w tej kwestii, ale
nie moge znalezx watku. Chyba chodzilo o umiejetna manipulacje
temperatura pieczenia, ale nie jestem pewna. Z gory dziekuje za
wszystkie wskazowki
Pozdr, Nell

2. Data: 2005-06-04 05:22:52

Temat: Re: "beza" na kruchym z owocami
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie moge znalezx watku. Chyba chodzilo o umiejetna manipulacje
> temperatura pieczenia, ale nie jestem pewna. Z gory dziekuje za

W trakcie pieczenia ciasta trzeba obnizyc temperature do okolo 100 stopni i
wlaczyc termoobieg. Beza wymaga suszenia, nie pieczenia.
Powodzenia.

Pozdrawiam.
Barbara.

3. Data: 2005-06-05 23:18:54

Od: "Akulka" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Nell" <n...@w...pl> napisal w wiadomosci
> Witam i prosze o rade
> Czesto robie ciasto kruche z owocami, przykryte piana z bialek, zawsze
> jednak ta piana zamienia sie w mniej lub bardziej lepiaca maz zamiast w
> apetyczna, chrupiaca beze.

Witam,
Mialam ten sam problem - znikl, gdy zaczelam dodawac maki ziemniaczanej (ew.
kisiel) do piany z bialek - delikatnie wymieszac. Jest chrupka, rumiana, i
nie klei sie do brzegów formy.

Pozdrawiam,
Akulka

patelnia zeliwna