dymka i czerowna cebula -do smażenia, sosu, etc...czy nadaje sie na gorąco?

1. Data: 2005-06-04 14:22:38

Temat: dymka i czerowna cebula -do smażenia, sosu, etc...czy nadaje sie na gorąco?
Od: "telcia" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam - po raz pierwszy na grupie - bardzo serdecznie :-))

... i mam pytanie jak w temacie - czy te oto dymka i czerwona cebulka nadają
się do mięs, pieczenia, smażenia, sosów - czyli na gorąco?

Do tej pory używałam do tego zółtej cebulki, a dymkę i czerwoną cebulę tylko
na zimno, do sałatek. Będe wdzięczna za porady

Pozdrawiam
tela

2. Data: 2005-06-04 16:54:02

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-06-04 18:59:12 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Ewa (siostra Ani) N.* skreślił te oto słowa:

> Wydaje mi sie ze to nie ma wiekszego sensu, wszystkiego rodzaju cebule
> w gotowaniu / smazeniu daja wlasciwie ten sam rezultat. Wiec
> najprosciej wziec to co jest najtansze, tzn. cebule zwykla.

A IMO ma sens - czerwona cebula oprócz tego, że jest cebulą ma kolor w
odróznieniu od zwykłej, i w niektórych potrawach ładniej się komponuje.
Dymke (to zielone) też zdarzało mi sie używac do dań na ciepło (zgodnie z
przepisami) - nadaje sie, tylko nalezy ja wrzucac pod sam koniec gotowania.

--
Lia

3. Data: 2005-06-04 16:59:12

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 4 juin 2005 ŕ 16:22:38, dans <d7sdf9$o7p$1@news.onet.pl> vous écriviez :

> Witam - po raz pierwszy na grupie - bardzo serdecznie :-))

No to ci mrukne na powitanie : ustaw sobie kodowanie ;)

> [...]

w gotowaniu / smazeniu daja wlasciwie ten sam rezultat. Wiec
najprosciej wziec to co jest najtansze, tzn. cebule zwykla.

Imho jedynym wyjatkiem od tej zasady jest szalotka.

Ewcia

--
Niesz

4. Data: 2005-06-04 17:07:33

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-06-04 19:15:01 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Ewa (siostra Ani) N.* skreślił te oto słowa:

> Mialam na mysli tylko bulwy, nie zielone. No i wartosci smakowe, nie
> kolorystyczne, ale akurat twoja uwaga sprawia ze zastanawiam sie
> zastanawiac nad czerwona cebula do wolowiny po burgundzku.

Wołowina po burgundzku wg Twojego przepisu IMo nie potrzebuje żadnych
zmian... jest absolutnie genialna w smaku :)

> Choc z drugiej strony nie jestem pewna czy czerwony kolor sie utrzyma
> po 4 godzinach gotowania ktorych wymaga ta potrawa...

Moim zdaniem nie utrzyma się. Po 20 minutach zaczyna bleknąć.

--
Lia

5. Data: 2005-06-04 17:15:01

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 4 juin 2005 ŕ 18:54:02, dans <m...@i...from.poznan> vous
écriviez :

6. Data: 2005-06-04 17:28:26

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Wołowina po burgundzku wg Twojego przepisu IMo nie potrzebuje żadnych
> zmian... jest absolutnie genialna w smaku :)

> Moim zdaniem nie utrzyma się. Po 20 minutach zaczyna bleknąć.

A po kolejnych 30 minutach po prostu zniknie :)
Ania
--
*~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*
*~*~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*~*

7. Data: 2005-06-05 12:44:54

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 4 juin 2005 ŕ 19:07:33, dans <g...@i...from.poznan> vous
écriviez :

> Wołowina po burgundzku wg Twojego przepisu IMo nie potrzebuje żadnych
> zmian... jest absolutnie genialna w smaku :)

Ha ! Dziekuje :)

Ostatnio zaczelam dodawac troche gorzkiej czekolady (nie zartuje),
uwydatnia smak burgunda i kolor koncowy.

> Moim zdaniem nie utrzyma się. Po 20 minutach zaczyna bleknąć.

Nie liczac tego ze cebuli i tak na koniec juz nie widac.

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2005-06-05 13:57:54

Od: "Alko" <N...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
> w gotowaniu / smazeniu daja wlasciwie ten sam rezultat. Wiec
> najprosciej wziec to co jest najtansze, tzn. cebule zwykla.

ale fioletowa ma ładny kolor w potrawach

9. Data: 2005-06-05 14:06:13

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alko" <N...@X...pl> napisał w wiadomości

> ale fioletowa ma ładny kolor w potrawach

Głównie w sałatkach. Smażona lub duszona nabiera burofioletowej barwy, którą
można uzyskac podlewając zwykłą cebulę kilkoma łyżkami soku z czarnej
porzeczki.

Margola

10. Data: 2005-06-09 18:15:05

Od: "Ulcia" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy można prosić o przepis na tę genianą potrawę??
Pozdrawiam,Ula.

"beza" na kruchym z owocami
patelnia zeliwna
E, tego wam nie daruje.....