Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO... dłuuuugie!

21. Data: 2003-10-17 11:13:15

Temat: Re: Dlaczego nie ma dalszych badan nad DO...
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003, arek wrote:

> Jeśli jednoczesnie metoda ta jest tańsza i prostsza to dlaczeg jej nie
> preferować?

poniewaz zgodnie z obecna metodologia badan w medycynie nie powtierdzono,
ze jest skuteczna metoda leczenia. Jesli zostanie uznana opublikowana
np. w Lancecie lub NRJM to bedzie wowczas stosowana

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

22. Data: 2003-10-17 11:20:40

Od: "Tomasz Bandurski" <b...@d...this.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> On Fri, 17 Oct 2003 11:34:57 +0200, Tomasz Bandurski wrote:
>

> A teraz spróbuj im to wytłumaczyć:)

O tak. To jakby chciec wytlumaczyc Jacherowi, ze nie jest Bogiem...
T.

23. Data: 2003-10-17 11:23:08

Od: "arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał

> poniewaz zgodnie z obecna metodologia badan w medycynie nie powtierdzono,
> ze jest skuteczna metoda leczenia. Jesli zostanie uznana opublikowana
> np. w Lancecie lub NRJM to bedzie wowczas stosowana

OK, kto ma w takim razie potwierdzic skutecznośc tej metody skoro sa fakty i
nikt im nie zaprzecza. Przeciez z każdą metoda może być tak samo.
Jak jest to rozwiązywane w innych przypadkach?

24. Data: 2003-10-17 11:31:48

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003 13:20:40 +0200, Tomasz Bandurski wrote:

> O tak. To jakby chciec wytlumaczyc Jacherowi, ze nie jest Bogiem...

A on tu jeszcze jest?... ;P (zabijam go na hamsterze jeszcze, razem z
odpowiedziami, to nie wiem... :) )

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

25. Data: 2003-10-17 11:41:05

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003, Tomasz Bandurski wrote:

> O tak. To jakby chciec wytlumaczyc Jacherowi, ze nie jest Bogiem...
> T.

wow! nie wywoluj ...

P.

26. Data: 2003-10-17 11:45:09

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 17 Oct 2003, arek wrote:

> OK, kto ma w takim razie potwierdzic skutecznośc tej metody skoro sa fakty i
> nikt im nie zaprzecza. Przeciez z każdą metoda może być tak samo.
> Jak jest to rozwiązywane w innych przypadkach?

no wlasnie nie sa to zadne fakty. Kazdy osrodek nauowy majacy
mozliwosc prowadzenia badan w normalnym trybie za zgoda komisji
etyki moze taki program badawczy zaplanowac i opublikowac.
Jesli bedzie spelnial kryteria Evidence Based Medicine to
moze zostac ogloszony. Sam dziwie sie dlaczego optymalni tego
nie robia skoro sa przekonani, ze maja slusznosc. Juz zreszta
byla na ten temat dyskusja. Faktem w medycnie nauowej jest
opublikowany i uznany wynik badan nauowych zrobionych wg.
okreslonej i uznanej w swiecie metodologii badawczej.

P.

27. Data: 2003-10-17 12:26:44

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał
Faktem w medycnie nauowej jest
> opublikowany i uznany wynik badan nauowych zrobionych wg.
> okreslonej i uznanej w swiecie metodologii badawczej.
Może i fakt w medycynie naukowej ma taka definicje ale mowimy w tej
dyskusjii
o fakcie wyleczenia przez Kwasniewskiego w Arkadii 90% z 800 osob chorych na
cukrzycę.
I moje pytanie bylo co z tym faktem zrobić, myslę że obojętnie kolo tego
przejść nie mozna.

28. Data: 2003-10-17 12:39:45

Temat: Re: Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO...
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jadarek" <d...@p...onet.pl> napisał
> Witaj w klubie.... zdziwionych !!! ;-)

Nie to że jestem zdziwiony tylko wkurzony.
Jesli Lekarze nie chca się tym zajać bo temat im śmierdzi paranauką czy
dietetyką to niech sie za to wezma dziennikarze.
Bardzo łatwo jest zweryfikować wsrod bylych pacjentow czy Kwasniewski klamie
czy mówi prawde ze wyleczyl tyle ludzi chorych na cukrzyce.
Jesli pisze nieprwde, oglosic szarlatanem , zamkąć do wiezienia "trzask,
prask i po krzyku".
A jesli sie te fakty potwierdza to zmobilizowac siły medyczne w Polsce aby
sie tym zajeły.

29. Data: 2003-10-17 12:47:52

Od: "Krzysztof (Suzuki Nakai)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cukrzycę.
> I moje pytanie bylo co z tym faktem zrobić, myslę że obojętnie kolo tego
Niestety, jak pisali już Piotr i Marek, na razie z faktem tym można zrobić
tyle co z informacją że Elvis żyje i sprzedaje rodzynki w Pernambuko. Jeśli
masz genialną metodę leczenia, to żeby ją rozpropagować trzeba zrobić
publikacje. Żeby były publikacje, muszą być badania. Porządnie przygotowane
i dowodzące nie tylko, że dzięki DO można mniej wydawać na insulinę, ale że
np. częstotliwość niewydolności nerek spada a nie wzrasta.

--
Krzysiek, EBP
Jeśli nie wiesz co robić, rób to dobrze

30. Data: 2003-10-17 12:48:18

Temat: Re[2]: Dlaczego nie ma dalszych badań nad DO...
Od: Anka Łazowska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo łatwo jest zweryfikować wsrod bylych pacjentow czy Kwasniewski klamie
> czy mówi prawde ze wyleczyl tyle ludzi chorych na cukrzyce.

Nie wyleczyl, tylko zaproponowal metode alternatywna.
Cukrzycy sie nie da "wyleczyc".

--
Pozdrowienia,
Anka