Kolejna przedwczesna smierc na diecie wysokotluszczowej

1. Data: 2006-06-10 04:31:43

Temat: Kolejna przedwczesna smierc na diecie wysokotluszczowej
Od: " Jeff" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Post zostal nadany dzisiaj na jednym z anglojezycznych forow.

this is the original post:
[and it seems very genuine.]

Wiesia 02-06-2006, 16:02 83.19.102.10 (cvu10.internetdsl.tpnet.pl)

Mój brat zmar&#179; nagle w wieku 36 lat, przez prawie 4 lata stosowa&#179;
diet&#234;
Kwa&#339;niewskiego, z pocz&#185;tku czu&#179; si&#234; bardzo dobrze,po pewnym
czasie pojawi&#179;y
si&#234; niepokoj&#185;ce objawy: ziemista cera, t&#179;uste w&#179;osy,
opuchni&#234;te cia&#179;o,
przem&#234;czenie. Dopiero wyniki sekcji zw&#179;ok wykaza&#179;y jak wielk&#185;
mia&#179; mia&#191;d&#191;yce,
przeszed&#179; kilka bezobjawowych zawa&#179;ów, mia&#179; masywne st&#179;uszczenie
w&#185;troby i
nacieki zapalne a tak&#191;e zniszczon&#185; trzustke.Wierz&#234; &#191;e
przyczyn&#185; &#339;mierci by&#179;a
dieta, co potwierdzili lekarze czytaj&#185;cy protokó&#179; z sekcji zw&#179;ok.Mimo,
&#191;e by&#179;
doros&#179;ym cz&#179;owiekiem to ani on ani jego &#191;ona nie dali si&#234;
przekona&#230; o
szkodliwo&#339;ci tej diety. Bratowa stosowa&#179;a j&#185; nawet w ci&#185;zy, a
dziecko urodzi&#179;o
sie z nisk&#185; wag&#185;.Przestrzegam wszystkich ludzi przed stosowaniem tej diety
bo
o jej efektach dowiaduje sie ich rodzina dopiero po odczytaniu wyniku sekcji
zw&#179;ok.

On Saturday , the 06.10.2006, ryszard wrote at 14:19:18 :

No subject

although we hear on this forum all the 'good' things about ON -- perhaps we
should think again?...:

this example is frightening!...
i took this post below from a polish website.
in it, sister reports about death of her brother, who died suddenly, aged 36;
while being on ON for ~4yrs [together with his family].

she reports that initially, he felt very well on it; but soon disquieting
symptoms set in: earthy complexion; general oedema, oily hair, fatigue.

post mortem showed: fatty liver; massive artheriosclerosis, 'destroyed'
pancreas, apparently he had few 'symptomless'[hidden?] heart attacks, too.

she warns others not to use this model of eating.

my own experience with ON is just nothing short of fabulous.
should i be concerned, though?

i would suspect that he might have not fully understood ON's principles???
do the symptoms tell a different story of his actual eating habits, which may
indicate that he didn't follow ON accurately?
not enough information about him?

what do you think?

--------
Jeff

2. Data: 2006-06-10 17:58:15

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeff <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> diety bo
> o jej efektach dowiaduje sie ich rodzina dopiero po odczytaniu wyniku sekcji

Hmmm......znowu zmarl jeszcze dosc mlody czlowiek, ktory uwierzyl i zastosowal
diete Kwasniewskiego....

To kolejne doniesienie o zgonie osoby ktora bezkrytycznie uwierzyla w cudowna
diete jak zwykle kompletnie nie zaintersowalo najbardziej zajadlej,
bezwzglednej i ograniczonej umyslowo kobiety, ktora zionie nienawiscia do
wszystkich lekarzy, naukowcow, zwolennikow innych diet, osob ktore nie
podzielaja jej wymyslow i klamstw oraz maja odwage pisac o optyoszustwach.

Za to zamieszcza ona taki oto bezmyslny, zlosliwy i arogancki post, ktory
postaram sie jakos skomentowac, pomimo ze jest on niesamowitym belkotem
osoby, ktorej bezmyslnosc i nieodpowiedzialnosc jest porazajaca:

Re: Na kanale Club - Dieta Atkinsa cz. 1
Autor: Krystyna*Opty* K...@p...onet.pl
Data: 10-06-2006, 15:32:49

> Krystyna napisala

>Oczywiście, że większość pacjentów leżących na oddziałach kardiologicznych >nie
>zważa w swej diecie na to, czym się dotychczas żywiła. Ba, nawet lekarzy na
>tych oddziałach nie interesuje, jak wyglądała dieta takiego zawałowca.
>A POWINNA (!), jeżeli owemu lekarzowi naprawdę zależy na wyleczeniu pacjenta.
>Ale dzisiejszy szpital nawet nie ma na to czasu, zaczyna już działać na
>zasadach pogotowia, leczy doraźnie.

Zupelnie nie moge pojac, jak ktos kto twierdzi ze pracowal w szpitalu i uwaza
sie za normalnego, moze takie bezwstydne brednie wypisywac na forum publicznym.

Przeciez nawet najekskluzywniejsze kliniki w bogatych panstwach, nie
zatrudniaja lekarzy ktorzy przepisuja pacjetom diety, bo od tego sa dietetycy.
Dietetyka to potezna nauka i wymaga wielu lat studiow.
W dzisiejszych czasach lekarze tez sie specjalizuja, bo tego wymaga specyfika
tego zawodu.
Jesli lekarz jest swietnym chirurgiem, to nie musi on byc rownie dobrym
onkologiem lub dentysta.
Aby byc dobrym specjalista, lekarz musi sie ciagle doksztalcac, bo ludzka
wiedza ciagle sie rozwija i aby ja poznac trzeba doniesienia naukowe sledzic
na biezaco.

Lekarz moze tylko zwrocic uwage choremu czlowiekowi, ze powinien zastosowas
jakas specyficzna diete w przypadku szczegolnego problemu zdrowotnego.

Poza tym, lekarz nie ma prawa zalecac diet, ktore nie sa dokladnie przebadane
bo mogloby to sie dla niego zakonczyc tragicznie i do konca zycia nie
wyplacilby sie z poteznych odszkodowan z tytulu zalecenia
nieprzebadanej dokladnie diety, a coz dopiero np. jakiejs diety ktora jest
potencjalnie grozna dla zdrowia ludzkiego.

Podobne hochsztaplerstwo moze miec miejsce w panstwach gdzie prawo jest tylko
martwa litera prawa.

Obywatelka tow. ma jednak pretensje do lekarzy, ze nie sa alfa i omega, a sama
pojac najprostszego tekstu nie tylko, ze nie chce ale nawet chyba nie jest w
stanie.

>Na ogół ludzie jedzą "oczami", czyli najwięcej jedzą tego, co widzą. Głodny
>człowiek zje wszystko na co spojrzy, a wszędzie widzi przeważnie węglowodany.
>W dodatku przez całe dziesięciolecia wpajano nam szkodliwość tłuszczu i
>dobrodziejstwo wszelkich węglowodanów (cukrów). Indoktrynacja zrobiła swoje.
>No i mamy dzisiaj totalną degrengoladę, w której naukowe eksperymenty nijak >nie
>przekładają się na praktykę i ZDROWIE społeczeństw. Naukowa żenada i >klęska...

Nooo... to cos nieprawdopodobnego;) Ludzie jedza oczami??? A ja zawsze
myslalem ze uszami:)

Kto tej kobiecie cos wmawial to ja doprawdy nie bardzo wiem, bo jeszcze do
niedawna bardzo niewiele w ogole mowilo sie o dietetyce.
Ludzie czesto nie mieli co jesc, wiec jedli to co bylo dostepne i na co ich
bylo stac pod wzgledem finansowym i miliony ludzi tak zyje do dzisiaj.

>Na szczęście w sieci można znaleźć też informacje inne, mniej popularne w
>skomercjalizowanych mediach. Informacje potwierdzane przez ludzi stosujące >owe
>teorie W PRAKTYCE:
>www.lowcarb.ca/stories.html - zakładki: Succes Stories, Succes Gallery
>i poszczególne historie konkretnych ludzi (linki w środkowej tabeli) np. :
>www.lowcarb.ca/stories/story018.html I wiele wiele innych ciekawych
>niskowęglowodanowych informacji. Niestety nie po polsku...
>My jesteśmy jeszcze w węglowodanowym lesie...

Tak zgodza sie, ze w sieci mozna znalesc bardzo wiele informacji:)
Tylko jest jeden maly drobiazg....a mianowicie, rzetelnosc tych informacji
moga ocenic tylko osoby ktore sie dobrze na tym znaja, czyli specjalisci, a
najlepiej jak to robia niezalezni eksperci.

Nie nalezy bowiem nigdy zapominac o tym, ze przeciez takich jak piszaca tu
wyjatkowo utalentowana w bezczelnym oszukiwaniu ludzi, obywatelka
tow. Krystynaopty jest na swiecie cala masa:)

>Co najwyżej mamy nieszczęście mieć na grupie o dietach chorą z nienawiści,
>jadowitą (owocożerną) Jeff...
>Aczkolwiek ma to też i pewną zaletę: jej teksty są ilustracją jak nie należy
>odżywiać swojego mózgu, by nie znaleźć się w podobnym stanie.

No coz....sami Panstwo widza na co stac ta osobe.....

Jak mozna z kims kto dziala z pelna premedytacja dyskutowac, skoro to
ewidentnie bezmyslny czlowiek ?
Jestem pewien, ze nawet jesli ktos ja chwyci za reka kiedy bedzie siegala po
cudza rzecz, to ona sie na pewno zaprze tej swojej reki;)

Hmm.....jesli jednak ktos nadal tej kobiecie wierzy, to ja mu doprawdy
wspolczuje serdecznie.

Ktos tu napisal kiedys zeby z kretynami nie dyskutowac, no i musze mu przyznac
racje:)

Dlatego tez osobiscie uwazam, ze ta bezczelna akurat osoba, powinien zajac sie
prokurator, bo jej glupota jest wyjatkowo niebezpieczna....i co najwazniejsze
wszystko wskazuje na to, ze tak sie w koncu niestety stanie.....

Jeff

3. Data: 2006-06-10 21:08:08

Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha Jeff,
Saturday, June 10, 2006, Jeff :

J> No coz....sami Panstwo widza na co stac ta osobe.....

J> Jak mozna z kims kto dziala z pelna premedytacja dyskutowac, skoro to
J> ewidentnie bezmyslny czlowiek ?

no w powyzszych cytatach jestescie siebie warci ;)

a tak z czystej ciekawosci (prosze sie nie doszukiwac zlosliwosci)
mam takie pytanie do wszystkich tu klucacych sie o diety:

czy wy jestescie doroslymi ludzmi po studiach?
czy je dopiero zaczynacie?

albo tak: student/po student/wiek sredni ?

nie sa to zadne badania, ale ciekawi mnie wasz poziom zlosliwego zacietrzewienia
czy jak to ujac, nie wiem

:]

ps. wiem ze to OT i NTG
wiecej nie bede zadawal takich pytan wiec mozecie darowac sobie
plonkowanie mnie
na zaczepne nie bede odpowiadal

klinton -_*

Potrzebujesz gotowki? Halogotowka to nawet 50 000 bez wizyty w banku.
Rata od 35 zl, bez poreczycieli. Wypelnij formularz. Oddzwonimy.
Sprawdz >>> http://link.interia.pl/f1952

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

4. Data: 2006-06-10 23:00:59

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@i...pl (klinton) napisał(a):

> [...]

> :]

> ps. wiem ze to OT i NTG
> wiecej nie bede zadawal takich pytan wiec mozecie darowac sobie

Nie bardzo rozumiem o co panu chodzi, wiec pozwoli pan, ze zadam panu takie
pytania dodatkowe, ktore moze pozwola mi lep[iej zrozumiec panskie stanowisko
i pytania ktore mi pan postawil:

- dlaczego ten post skierowal pan akurat do mnie skoro, to wlasnie
ja podaje informacje ktore ostrzegaja ludzi i pana tez, przed ewidentnymi
oszustami?

- ile pan ma lat i czy uwaza sie pan za doroslego, odpowiedzialnego czlowieka?

- czy w zyciu codziennym, reaguje pan na nieuczciwe postepownie osob ktore
zachowuja sie w stosunku do pana lub innych ludzi w sposob chuliganski i chamski?

- czy tez moze jest to panu zupelnie obojetne jesli ktos kogos oszukuje i
udaje pan, ze pan tego nie dostrzega?

- natomiast, jesli np. pan sam szuka informacji dotyczacych np.powaznych
problemow panskiego zdrowia lub kogos z pana najblizszych, to chcialby pan
spotkac na swojej drodze kogos takiego jak piszaca tu Krystynaopty lub jakis
inny czlowiek, ktory ma podobne podejscie do moralnosci i etyki?

- czy nie zbulwersowala pana komletnie reakcja Optykrystyny na post ktory tu
zamiescilem o zgonie jeszcze mlodego czlowieka, ktory stosowal diete polecana
pomimo wielu tragedii wlasnie przez ta Krystynaopty, a ktora stara sie nie
dopuscic aby do opinii publicznej takie informacje sie przedostaly? Czy tez
moze uwaza pan ze jej reakcja jest zupelnie normalna i tak nalezy postepowac
na codzien?

- co pan by zrobil gdyby na miejscu tego czlowieka ktory umarl i opsierocil
male dzieci, byl ktos z pana najblizszych?

- co pan wlasciwie zrozumial z tego co ja tu pisalem, poza tym, ze
w/g pana to sa klotnie i jak wyczuwam, uwaza pan chyba, ze to ja raczej nie
powinienem na oszczerstwa i oszustwa reagowac, bo to nie wypada i panu sie to
raczej nie podoba.

A to, ze ktos mnie oczernia i mi ubliza zupelnie bezpodstawnie, tylko dlatego
ze ja te oszustwa naglasnam, to panu jakos nie przeszkadza, bo sie pan nie
odezwal ani jednym slowem do tej pory? Prosze mi napisac dlaczego to panu nie
przeszkadzalo?

- I na koniec, prosze mi powiedziec jak pan sobie wyobraza uzyskanie
merytorycznych, zgodnych z faktami informacji skoro wszysc ludzie beda sie tak
zachowywali jak piszaca tu Krystynaopty lub innna osoba o podobnym podejsciu
do etyki i moralnosci i nikt na to nie bedzie reagowal oraz nikt panu nie
powie lub nie napisze, ze to sa ewidentne klamstwa i oszustwa, bo jak
rozumiem, po co dyskutowac i reagowac na oszczerstwa (w/g pana klocic sie ),
skoro to sie panu nie podoba i uwaza pan, ze to jest objaw niedoroslosci?

- A tak juz przy okazji prosze tez napisac, kto panu powiedzial, ze obrona
prawdy i zwalczanie oszustw, szczegolnie jesli dotycza one ludzi chorych i
poszukujacych dla siebie ratunku, to cos nienormalnego i malo dojrzalego?

Bardzo ciekawi mnie panska odpowiedz na powyzsze pytania, wiec bardzo licze
na to, ze pan mi to jakos wyjasni.

Jeff

5. Data: 2006-06-11 06:55:35

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

klinton pisze:

> albo tak: student/po student/wiek sredni ?

Blad w Twoim rozumowaniu polega na zalozeniu, ze kazdy z dyskutantow
mial lub ma do czynienia z edukacja na poziomie wyzszym.

6. Data: 2006-06-11 09:05:06

Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha Jeff,
Sunday, June 11, 2006, Jeff :

J> - dlaczego ten post skierowal pan akurat do mnie skoro, to wlasnie
J> ja podaje informacje ktore ostrzegaja ludzi i pana tez, przed ewidentnymi
J> oszustami?

nie do Pana, do całej grupy. usunolem Pana nick z pola 'To'
ale zapomnialem po 'aloha'

J> - ile pan ma lat i czy uwaza sie pan za doroslego, odpowiedzialnego czlowieka?

to ja zadalem podobne pytanie
ale niech bedzie ze pierwsyz odpowiem: 22, nie uwazam sie za doroslego
i odpowiedzialnego

J> - czy w zyciu codziennym, reaguje pan na nieuczciwe postepownie osob ktore
J> zachowuja sie w stosunku do pana lub innych ludzi w sposob chuliganski i chamski?

reaguje

J> - czy tez moze jest to panu zupelnie obojetne jesli ktos kogos oszukuje i
J> udaje pan, ze pan tego nie dostrzega?

czasem

> [...]
J> spotkac na swojej drodze kogos takiego jak piszaca tu Krystynaopty lub jakis
J> inny czlowiek, ktory ma podobne podejscie do moralnosci i etyki?

raczej nie, ale dlaczego pan ja tak szykanuje, ma po prostu inne
poglady
a w dogryzaniu sobie jestescie sobie rowni

> [...]
J> moze uwaza pan ze jej reakcja jest zupelnie normalna i tak nalezy postepowac

nie zbulwersowala, raczej rosmieszyla
jak i reszta odpowiedzi

J> - co pan by zrobil gdyby na miejscu tego czlowieka ktory umarl i opsierocil
J> male dzieci, byl ktos z pana najblizszych?

jesli to mozliwe zazadalbym sekcji zlow, albo chociaz dokladnego
okreslenia przyczyny smierci
jesli bylaby to wina takiej diety, staralbym sie reszcie bliskich
wybic z glowy pomysl stosowania takowej

> [...]
J> powinienem na oszczerstwa i oszustwa reagowac, bo to nie wypada i panu sie to

jw. mowie o wszystkich, ten post nie byl kierowany tylko do Pana

> [...]
J> odezwal ani jednym slowem do tej pory? Prosze mi napisac dlaczego to panu nie

nie lubie sie klucic
poza tym nie uwazam sie za czlowieka ktory zna sie na dietach
co najwyzej moge powiedziec ze dieta atkinsa wydaje mi sie glupia
a weglodowodanowo warzywna jak najbardziej wporzadku

poza tym mysle ze pisanie tu 'oszustw' ma znikomy wplyw na osoby spoza
grupy , chociazby ze wzgledu na ton wypowiedzi mysle ze wiekszosc
ludzi odpusci sobie czytanie rad tu zawartych

> [...]
J> poszukujacych dla siebie ratunku, to cos nienormalnego i malo dojrzalego?

nic takiego nie powiedzialem, domysly niech pan sobie zachowa
chcialem sie tylko dowiedziec jaki jest panstwa wiek (mniej wiecej)
tylko tyle

klinton -_*

INTERIA.PL dla kobiet... >>> http://link.interia.pl/f193b

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

7. Data: 2006-06-11 09:07:26

Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha Marcin,
Sunday, June 11, 2006, Marcin :

MCK> Blad w Twoim rozumowaniu polega na zalozeniu, ze kazdy z dyskutantow
MCK> mial lub ma do czynienia z edukacja na poziomie wyzszym.

to w takim razie: wiek szkolny/przezdial miedzy wiekiem szkolnym a
srednim/ wiek sredni

8. Data: 2006-06-11 12:22:25

Od: " Jeff" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@i...pl (klinton) napisał(a):

> nic takiego nie powiedzialem, domysly niech pan sobie zachowa
> chcialem sie tylko dowiedziec jaki jest panstwa wiek (mniej wiecej)
> tylko tyle

Dziekuje panu za odpowiedz, szkoda tylko ze nie calkiem pan byl ze mna szczery
o czym swiadczy powyzsze zdanie, bowiem skoro jak pan teraz twierdzi, w
zasadzie nie kierowal pan tego postu tylko do mnie, ale do wszystkich na tej
grupie, to dlaczego teraz pan pisze, ze chcial pan sie dowiedziec jaki jest
akurat moj wiek ?

Ponadto zle pan ocenil sytuacje na grupie, bowiem to akurat ja jestem tutaj i
nie tylko tutaj szykanowany przez osobe o nicku Krystynaopty i jej kompanow,
a nie odwrotnie. Ja tylko na szykany reaguje.

Odmawiajac mi prawa do reakcji na szykany, pan po prostu odmawia mi prawa do
obrony osobistej, pomimo, ze to nie ja pierwszy atakuje agresorow jako osoby,
tylko pisze tutaj o moich wlasnie pogladach na dietetyke, za co jestem wlasnie
przez nich szykanowany.

Hmmm....ponadto widze, ze dla pana pisanie przez kogos ewidentnych bredni
i oczernianie kogos za to, ze te brednie probuje korygowac, to jest to w
gruncie rzeczy szykanowanie, ale.... ze strony osoby ktora brednie koryguje,
natomiast ten kto wypisuje te brednie i pierwszy rozpoczyna szykany pod
adresem osoby reagujacej na ta nieuczciwosc, to osoba ktora ma prawo do
gloszenia swoich pogladow.......????

hmmm....jest to dosc interesujacy punkt widzenia.... ale musze powiedziec, ze
raczej trudno mi go zrozumiec ten panski poglad na sprawe.

No tak.....pieknie, teraz juz chyba nieco lepiej rozumiem o co panu chodzilo....

P.S. Jeszcze moze dodam, ze w panskiej odpowiedzi najbardziej
zaskoczyla mnie informacja o panskjej reakcji na odpowiedz Krystynyopty,
ktora ona tutaj zamiescila po podaniu przeze mnie na tej grupie wiadomosci
o przedwczesnej smierci osoby (wraz z opisem sekcji zwlok), ktora zastosowala
propagowana przez nia podobno OPTYMALNA(niskoweglowodanowa) dla czlowieka diete.
Jak pan bowiem tutaj napisal, ta odpowiedz pana rozsmieszyla....hmmm.....

..No coz, widocznie ja w mojej mlodosci nie ogladalem tylu horrorow w
telewizji, co dzisiejsza mlodziez....???

Pozdrawiam Jeff

9. Data: 2006-06-11 12:44:05

Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha Jeff,
Sunday, June 11, 2006, Jeff :

^^^^^^^

> [...]
J> grupie, to dlaczego teraz pan pisze, ze chcial pan sie dowiedziec jaki jest

panstwa mam na mysli grupe ludzi. gdybym napisal 'pana' to by bylo
skierowane od pana

> [...]
J> Jak pan bowiem tutaj napisal, ta odpowiedz pana rozsmieszyla....hmmm.....

rozmieszyla mnie jej reakcja [to w jaki sposob zaraegowala a nie tresc
odpowiedzi]

ps. wogole to dalem sie poniesc ;]
dobra widze ze sie nie dowiem. eot dla mnie w tej sprawie

10. Data: 2006-06-11 13:39:46

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

klinton pisze:

> dobra widze ze sie nie dowiem.

Nie dowiesz sie z prostego powodu: nikt tu takich statystyk nie
przeprowadzal, wiec srednia wieku jest nieznana. Chyba ze chodzi Ci o
to, by kazdy sie skategoryzowal? W takim razie musialbys najpierw
wyjasnic, jaki wiek uwazasz za sredni :) Nie wiem, czy lapie sie w te
kategorie, ale jestem o dekade starszy.

Osobnik o nicku slawekopty probuje mnie blokowac ;)
Kto sie przylaczy ?
jak to jest z tymi witaminami?
Orkisz
Re: Dieta Atkinsa najgorsza w/ g rankingu Consumer Reports