jak to jest z tymi witaminami?

1. Data: 2006-06-07 08:09:48

Temat: jak to jest z tymi witaminami?
Od: "Trufel" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wchodze sobie do sklepu i oto widze - cala sciana soków, nektarów,
napojow owocowych... I wszedzie teksty o witaminach. A do tego, ze
pasteryzowane.
Czy mi sie wydaje, czy w procesie pasteryzacji (krotkiego podgrzania do
wysokiej temperatury) nie gina przypadkiem witaminy?
Jak to jest?

Bo opijam sie sokami w kartonach z nadzieja, ze wlasnie napelniam sie
porcja witamin... To samo tyczy sie mleka w kartonie. I moze mi sie
wydaje, ale chyba rowniez domowych dzemów, kompotow, zup...
Czy te substancje maja cos poza bialkiem, weglowodanami, itd...? (no i
mineralami chyba?)

Nie liczmy oczywiscie napojow z "dodatkiem witamin".

pozdr.
T.

2. Data: 2006-06-07 10:20:53

Temat: Re: jak to jest z tymi witaminami?
Od: "darnok" <d...@a...spam.ch> szukaj wiadomości tego autora

In news:1149667788.843811.96980@u72g2000cwu.googlegroup
s.com, *Trufel*
wrote:
> [...]
> Czy mi sie wydaje, czy w procesie pasteryzacji (krotkiego podgrzania
> do wysokiej temperatury) nie gina przypadkiem witaminy?

Ginac to moga zarazki i bakterie ;-)
Witaminy moga sie przeksztalcac na inne zwiazki (ale to juz pytanie do
zywieniowca/chemika).
Tak jak sam zauwazyles czesto producenci suplementuja gotowe soki
witaminami.
Lepiej sie przerzuc na surowe warzywa + troche owocow.

--
darnok

3. Data: 2006-06-07 11:56:42

Od: k...@i...pl (klinton) szukaj wiadomości tego autora

aloha Trufel,
Wednesday, June 7, 2006, Trufel :

> [...]
T> Czy mi sie wydaje, czy w procesie pasteryzacji (krotkiego podgrzania do
T> wysokiej temperatury) nie gina przypadkiem witaminy?

mi sie wydaje ze dodaja syntetyczne, zreszta czuc taki 'chemiczny'
posmak

klinton -_*

Potrzebujesz gotowki? Halogotowka to nawet 50 000 bez wizyty w banku.
Rata od 35 zl, bez poreczycieli. Wypelnij formularz. Oddzwonimy.
Sprawdz >>> http://link.interia.pl/f1952

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.dieta

4. Data: 2006-06-08 09:25:10

Od: "Trufel" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

darnok napisał(a):
> Witaminy moga sie przeksztalcac na inne zwiazki (ale to juz pytanie do
> zywieniowca/chemika).

No wlasnie, slyszalem, ze pomidory sa zdrowsze po obróbce termicznej.
Czyli np. w postaci koncentratu.
Czyli jest nadzieja, ze nie musze rezygnowac ze smazonych rzeczy jesli
chce sie witaminowo odzywiac?

pozdr.
T.

5. Data: 2006-06-08 18:14:33

Od: ".ana" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trufel napisal

> No wlasnie, slyszalem, ze pomidory sa zdrowsze po obróbce termicznej.
> Czyli np. w postaci koncentratu.
> Czyli jest nadzieja, ze nie musze rezygnowac ze smazonych rzeczy jesli
> chce sie witaminowo odzywiac?

" - Czy przy reumatyzmie można jadać pomidory i paprykę? Od lat choruję na
reumatyzm i lekarz zabronił mi jeść te warzywa, szczególnie na surowo.
- Przy zdrowym odżywianiu nie ma przeciwwskazań co do jadania jakichkolwiek
surowizn. W ogóle nie ma żadnych przeciwwskazań przy żadnej z chorób, aby jadać
surowe warzywa i owoce. W przypadku reumatyzmu nie powinno się jadać gotowanych
pomidorów i papryki, ponieważ pod wpływem wysokiej temperatury wytwarzają się w
nich toksyny uszkadzające stawy. Powinniśmy więc zapomnieć o keczupach,
koncentratach i zupach pomidorowych, a w zamian za to jadać dużo świeżych
pomidorów i papryki."

http://www.inst-med-srod.prv.pl/

A moze nie tylko stawy?

.ana

Orkisz
Re: Dieta Atkinsa najgorsza w/ g rankingu Consumer Reports
samochod czy rower
czy to bomba (kaloryczna)?
Ograniczenie kalorii skuteczniejsze niż ćwiczenia - ale nie w odchudzaniu ;)