6 dni na DO

1. Data: 2003-03-05 16:23:38

Temat: 6 dni na DO
Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Po 6 dniach 3 kg mniej... czyli nie jest źle - zwłaszcza, że akurat
chudnięcie nie było specjalnie moim celem.

--
brow(J)arek pozdrawia

2. Data: 2003-03-05 18:15:28

Temat: Re: 6 dni na DO
Od: "Sławek" <w...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brow(J)arek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Po 6 dniach 3 kg mniej... czyli nie jest źle - zwłaszcza, że akurat
> chudnięcie nie było specjalnie moim celem.

witam

proszę o więcej szczegułów na temat jadłospisu, mam kilka(naście) kilogramów
do zgubienia i nie mogę dobrać odpowiedniej diety - może optymalna?

Sławek

3. Data: 2003-03-05 19:18:44

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" <w...@r...com> napisał w wiadomości

> proszę o więcej szczegułów na temat jadłospisu, mam kilka(naście)
kilogramów
> do zgubienia i nie mogę dobrać odpowiedniej diety - może optymalna?

Hej,

Generalnie zaczynam dzień od jajecznicy z żółtek (5) na smalcu +
ewentualnie z dodatkiem żółtego sera lub boczku.

Ponieważ to początek i okres przebudowy to węglowodanowe "kryzysy"
uzupełniam połówką grapefruit'a.

Potem sałatka z jajek z majonezem (+ewentualnie trochę żółtego sera -
zależy czy był w porannej jajecznicy).

Po pracy jakiś stek albo wieprzowy sznycel na smalcu, "rosołek" z
kluskami lanymi (z samych żółtek) + masło.

Na deser planuję w przyszłości wrzucać śmietanę 36% (można ją nazwać
bitą bo już sama z siebie jest sztywna) z truskawkami...

Dziś wrzuciłem jeszcze sałatkę z pomidora, cebuli i ogórka - ostro
podlaną oliwką z oliwek.

I w zasadzie tyle.

To tylko jeden z pomysłów. Chociaż specjalnie nie zamierzam się
wysilać na dużą różnorodność.

Waga mierzona w piątek bez ubrania (no nie całkiem ;-)) ) i po
jajecznicy wynosiła 81 kg (przy 175 cm wzrostu).

Dzisiaj w ubraniu i też po jajecznicy 78 kg.

--
brow(J)arek pozdrawia

4. Data: 2003-03-05 20:08:43

Od: "Sławek" <w...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Generalnie zaczynam dzień od jajecznicy z żółtek (5) na smalcu +
> ewentualnie z dodatkiem żółtego sera lub boczku.

Czy może być na maśle, smalcu specjalnie nie
lubię.???

> Ponieważ to początek i okres przebudowy to węglowodanowe "kryzysy"
> uzupełniam połówką grapefruit'a.

Czy nie wolno jeść owoców?

Reszta do przyjęcia, nawet dobrze się zapowiada, powiedz ile to mniej więcej
kcal.
Pobieżnie licząc to dość sporo, trudno jest mi zrozumieć jak można gubić
wagę bez deficytu żywieniowego
Są jakieś stonki gdzie jest to opisane ( mechanizm działania diety)

Pozdrawiam

Sławek
GG4837610

5. Data: 2003-03-05 21:09:50

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lubię.???

> Czy nie wolno jeść owoców?
>
> Reszta do przyjęcia, nawet dobrze się zapowiada, powiedz ile to mniej

W diecie optymalnej kalorii się nie liczy. Z czasem organizm sam ustala dla
siebie własną ilość potrzebnych mu kalorii i okazuje się, że nie chce się
więcej zjeść a w bilansie wychodzi na to, że optymalni zjadają najmniej
kalorii ze wszystkich innych diet, chociaż wcale tego nie liczą.

> Pobieżnie licząc to dość sporo, trudno jest mi zrozumieć jak można gubić
> wagę bez deficytu żywieniowego
> Są jakieś stonki gdzie jest to opisane ( mechanizm działania diety)

Najpierw zobacz efekty http://ikoiko.republika.pl/jozef/jozef.html
a o mechanizmach jak to się dzieje to już musisz sam poczytać albo archiwum
grup dyskusyjnych, albo strony optymalne. Jeśli masz zacięcie biochemiczne,
to możesz nabawić się bólu głowy - wszyscy nad tym się zastanawiają jak to
możliwe, żeby od tłustego jedzenia chudnąć. No ale tak jest, że to świnie
karmione zbożem i ziemniakami są tłuste, krowy, barany, kozy - mają ogromne
pękate brzuchy, mimo że nie jedzą tłuszczu, ani mięsa. Za to wilki, lwy,
tygrysy mają akurat brzuchy czasem nawet zapadnięte chociaż jedzą mięso i
tłuszcz.
Są jeszcze inne strony:

http://www.optymalni.com /dla polonii - Kanada/
http://www.optymalni.pl
http://republika.pl/optymaln
http://www.optymalni.org
http://forum.optymalni.org/
http://optymalni.w.interia.pl
http://www.optymalni.poznan.pl
http://www.optymalni-centrum.com
http://www.strony.wp.pl/wp/optymal-btw
http://zywienie.host.sk /Jazz/
http://kurort.optymalni.org/przepisy.html
http://www.optymalni.net/
http://optymalni.waw.pl /Warszawa/
www.members.optushome.com.au/bartim /Jerzy Zięba - Sydney/
http://www.waszak.pl/

Pozdrawiam
Krystyna

6. Data: 2003-03-05 21:20:37

Od: "brow\(J\)arek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek" <w...@r...com> napisał w wiadomości

> Czy może być na maśle, smalcu
specjalnie nie
> lubię.???

Może być tylko, że nadmiar masła jakoś nie za bardzo jest korzystny...
ale sie nie wypowiem bo się nie znam (coś tam z nadmiarem którejś z
witamin).

> Czy nie wolno jeść owoców?

W małych ilościach i owszem

> Reszta do przyjęcia, nawet dobrze się zapowiada, powiedz ile to
mniej więcej
> kcal.

W "regularnym" trybie ok. 2500 :-))

> Pobieżnie licząc to dość sporo, trudno jest mi zrozumieć jak można
gubić
> wagę bez deficytu żywieniowego
> Są jakieś stonki gdzie jest to opisane ( mechanizm działania diety)

W zasadzie to nie jest dieta tylko sposób żywienia, sposób na życie.

Generalnie (bardzo generalnie i w uproszczeniu) sprowadza się do
utrzymywania w codziennym żywieniu proporcji B/T/W 1:>2,5:<0,8

Dodatkowo dochodzi założenie, że zdrowy człowiek żywiący się w sposób
optymalny potrzbuje ok. 0,5 g białka na 1 kilograma wagi (prawidłowej
wagi). Z tego założenia i wskazanej wyżej proporcji dostajesz ilości
pozostałych składników czyli T i W (od razu widzisz, że przy zalecanej
ilości węglowodanów oscylującej pomiędzy 30-80 g nie zjesz specjalnie
dużo owoców).

Generalnie jest to żywienie wysokotłuszczowe (za to nisko- białko- i
węglowodanowe) propagowane przez prekursora (w Polsce) Jana
Kwaśniewskiego (autor książki "Dieta Optymalna" i chyba paru innych).

Jak wpiszesz w wyszukiwarce "dieta optymana", czy "żywienie optymalne"
to dostaniesz mnóstwo odnośników.

Ja proponuję http://www.optymalni.org .

Generalnie mój na przykład jadłospis składa się głównie z: jajek
(żółtek), wszelakich tłuszczów, śmietany (36%), majonezu, mięsa
(tłustego), orzechów itd. (pieczywa, mąki, cukru, słodyczy, ciast,
zbóż ABSOLUTNIE NIE UŻYWAM).

Ostatnio na grupie w wątku "Jaka to dieta" Krysia*opty* poruszyła
kilka ważnych dla DO zagadnień.

Aha.. grapefruit, pomidor i ogórek o których pisałem były w
MINIMALNYCH ilościach (ok. 100g każde) co daje (łącznie) niecałe 20g
węglowodanów ?
--
brow(J)arek pozdrawia

7. Data: 2003-03-05 21:26:51

Od: "Louve" <l...@l...iap.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cholera, wegetariane na DO to maja chyba przekichane? ;)
Louve

Małgorzata Jereczek
http://www.luv.prv.pl/
GG 3298275

8. Data: 2003-03-05 21:55:39

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Louve" <l...@l...iap.pl> napisał w wiadomości

> Cholera, wegetariane na DO to maja chyba przekichane? ;)
> Louve

Wcale nie. Można spokojnie być lakto-owo wegetarianinem optymalnym. Białko w
żółtkach jajek ma lepszy skład aminokwasowy niż mięso. Smalec można zastąpić
oliwą z oliwek i olejem słonecznikowym.

Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2003-03-06 07:43:27

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b45p83$aa8$1@news.onet.pl...

> Jeśli masz zacięcie biochemiczne,
> to możesz nabawić się bólu głowy - wszyscy nad tym się zastanawiają jak to
> możliwe, żeby od tłustego jedzenia chudnąć.

Tez mi tajemnica. Chudniecie, bo jestescie na diecie restrykcyjnej pod
wzgledem dostarczanych bialek oraz kalorii. Co ma do tego "tluste" - nie mam
pojecia.

> No ale tak jest, że to świnie
> karmione zbożem i ziemniakami są tłuste, krowy, barany, kozy - mają
ogromne
> pękate brzuchy, mimo że nie jedzą tłuszczu, ani mięsa.

Nie wspominajac nawet o koniach czy antylopach z wielkimi, obwislymi i
tlustymi brzuchami.

> Za to wilki, lwy,
> tygrysy mają akurat brzuchy czasem nawet zapadnięte chociaż jedzą mięso i
> tłuszcz.

A niedzwiedziom, szczegolnie polarnym, oraz fokom i morsom niejedna kobieta
pozazdroscilaby plaskiego brzucha, waskiej talii i w ogole zgrabnej linii.

Skonczylabys juz z tymi bajkami.

owocowo-warzywna
posilki weglowodanowe?? MM
moja walka z kilogramami na MM