640 lekarzy wymówiło umowy w całym kraju

11. Data: 2007-10-03 10:45:26

Temat: Re: 640 lekarzy wymówiło umowy w całym kraju
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości
news:fdvh8j$8nq$1@news.onet.pl...

> A bierzesz pod uwagę, że może się nie dać zrestrukturyzować szpitala w
> dzisiejszym systemie, ale gdy ktoś w niego zainwestuje, zadba, wywali
> pół administracji, która teraz jest niewywalalna, bo to krewni i znajomi
> królika sytuacja się zmieni?

...zwłaszcza kiedy zainwestuje w niego ta połowa administracji
"która teraz jest niewywalalna, bo to krewni i znajomi królika" ;)

> Dodatkowo, od eksperymentów z PGRami wiadomo, że jak coś nie jest
> niczyją własnością, to nikt o to nie dba, tylko ciągnie ile się da.
> Myślisz, że administracja w szpitalu kieruje się innymi pobudkami?

Więc żeby się kierowała innymi
trzeba ją na majątku szpitala
jak najszybciej uwłaszczyć ;P

> Mało kogo stać na prywatne leczenie ciężkich chorób. Musi się więcej
> osób składać na takie leczenie. Chodzi tylko o to, żeby móc zdecydować,
> jakiej firmie ubezpieczeniowej powierzasz pieniądze i w jakim szpitalu
> potem się leczysz.

Najlepiej się ubezpieczać w uwłaszczonych byłych państwowych PZUsach
[kontrolowanych i przejętych przez ludzi układu "służb" z biznesem]
i leczyć w uwłaszczonych szpitalach mających z nimi umowę -czyli będcych w
rękach tych samych ludzi... ;P

> Nie jest trudno połapać kto zajmuje kierownicze
> stanowiska w administracji państwowej.

no kto? ;)))

12. Data: 2007-10-03 10:52:38

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> ...zwłaszcza kiedy zainwestuje w niego ta połowa administracji
> "która teraz jest niewywalalna, bo to krewni i znajomi królika" ;)

Wiesz co - gówno mnie obchodzi, czy szpitalem będzie zarządzać królik,
nomenklatura, czy pies burek i ile na tym zarobi, byle by przyzwoicie
działał.

> [...]
> [kontrolowanych i przejętych przez ludzi układu "służb" z biznesem]
> i leczyć w uwłaszczonych szpitalach mających z nimi umowę -czyli będcych w

Póki co z tego co wiem PZU jest rentowne (nie muszę do niego dokładać) - i
jest na dzisiaj jednym z lepiej działających towarzystw z punktu widzenia
klienta. I jakoś uwłaszczenie PZU nie przeszkodziło temu, że na rynku
pojawiło się dziesiątki innych towarzystw i jako-taka konkurencja, która
jest zawsze lepsza niż najlepszy (zwłaszcza państwowy) monopol

LM

13. Data: 2007-10-03 15:24:17

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> Wiesz co - gówno mnie obchodzi, czy szpitalem będzie zarządzać królik,
> nomenklatura, czy pies burek i ile na tym zarobi, byle by przyzwoicie

Nie obchodzi cię też że ukradną twoje podatkowe wkłady w te szpitale?
Nawet to ile będziesz płacił za te usługi cię nie obchodzi?
Musi jesteś albo tak nierozgarnięty w kwestiach finansowych
albo kimś przymierzającym się do udziału w ich prywatyzacji
lub już z jakiejś formy uwłaszczenia "nomenklatury" korzystającym ;)

> [...]
> pojawiło się dziesiątki innych towarzystw i jako-taka konkurencja, która
> jest zawsze lepsza niż najlepszy (zwłaszcza państwowy) monopol

Ty chyba nie wiesz nic [albo udajesz że nie wiesz]
o okolicznościach prywatyzacji PZU...i innych,
ile na nich jako ogół społeczności straciliśmy
[znów wkład podatków] i ile na naszej dalszej
stracie się zarabia...musi jesteś jednak z tych układów
które na tym zyskują...lub chcą-mają widoki zyskać.
Weźże się nie ośmieszaj próbując wciskać taki kit ;P

14. Data: 2007-10-03 16:39:36

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky wrote:

> [...]
> albo kimś przymierzającym się do udziału w ich prywatyzacji
> lub już z jakiejś formy uwłaszczenia "nomenklatury" korzystającym ;)

No ja powiem tak - pieniądze zainwestowane przez państwo to pieniądze
wyrzucone na śmietnik - i trzeba się z tym pogodzić. Podatki są kradzieżą w
momencie zmuszenia człowieka do ich płacenia, a nie w momencie ich błędnego
zainwestowania.

Jak dla mnie, powinno się sprzedać te szpitale za tyle, ile są one warte - a
są warte dokładnie tyle, ile ktoś zechce za nie zapłacić, ani grosza mniej,
ani grosza więcej. To rynek ustala wartość. A że włożyliśmy 10 razy tyle,
niż dostaniemy z powrotem? Takie uroki socjalizmu. Tą kase wyrzucono na
śmietnik wiele, wiele lat temu.

> [...]
> które na tym zyskują...lub chcą-mają widoki zyskać.
> Weźże się nie ośmieszaj próbując wciskać taki kit ;P

Prywatyzacja była owszem przeprowadzona dość nieudolnie, było pewnie parę
przekrętów - musiało być, jak wszędzie gdzie decydują urzędnicy. Nie
zmienia to faktu, że była konieczna - aby przestać wyrzucać na śmietnik
kasę z naszych podatków. Póki co mamy sytuację taką, że inwestujemy 20
milionów, a wartość rynkowa tego, w co zainwestowaliśmy nie wynosi nawet
kilkaset tysięcy - jest ujemna ze względu na długi. A co gorsza, takiego
trupa utrzymuje się przy życiu, blokując prywatna konkurencje.

--
www.vegie.pl

15. Data: 2007-10-03 17:48:09

Od: "Krzysiek" <m...@m...de> szukaj wiadomości tego autora

Hallo

"tomek wilicki" <t...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
[...]
> [...]
> ani grosza więcej. To rynek ustala wartość. A że włożyliśmy 10 razy tyle,
> niż dostaniemy z powrotem? Takie uroki socjalizmu. Tą kase wyrzucono na

przesadza Pan.
Tu mozna powiedziec tak - skoro to smietnik to komu chcialby Pan
oferowac smietnik i jakie warunki mieliby miec chorzy w smietniku??

Jezeli lekarz chce miec szpital to niech go sobie wybuduje, a wybudowanie
szpitala kosztuje dokladnie tyle ile kosztuje, ani grosza wiecej ani mniej.
Dzieki wlasnym staraniom bedzie mial wartosc rynkowa - to przeciez jest
Pana ideal...

[...]
> [...]
> kilkaset tysięcy - jest ujemna ze względu na długi. A co gorsza, takiego
> trupa utrzymuje się przy życiu, blokując prywatna konkurencje.

Przypomnialy sie Panu chyba stare czasy, bardzo stare - gdy dzikie hordy
lazily po kontynentach bez granic i w przypadku spotkan uprawialy prywatna
konkurencje. Ktos tam zawsze przezyl...

Ale to bylo kiedys, dzis panstwo nie jest po to, zeby konkurowal Pan sobie
bez ograniczen, a wlasnie po to jest, zeby zakreslic wiazace Pana granice.
Nie musi to sie Panu podobac.
Ogolnie wyglada to tak, ze robiac cos pozytecznego dla siebie nie uniknie Pan
zrobienia przy tej okazji czegos pozytecznego dla innych.
To tez sie nie musi Panu podobac. Po prostu tak jest.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
k...@a...de

16. Data: 2007-10-03 19:24:50

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek wrote:

> przesadza Pan.

jeśli można zwrócić uwagę - w internecie zwyczajowo nie używa się
formy "pan", nie to że mi przeszkadza no ale tak się przyjęło.

> Tu mozna powiedziec tak - skoro to smietnik to komu chcialby Pan
> oferowac smietnik i jakie warunki mieliby miec chorzy w smietniku??

nikomu nic nie chcę oferować. Chcę sprzedać. A chorzy będą mieli takie
warunki, za jakie sobie - oczywiście - zapłacą. Co jest dość oczywiste.
Jeśli chemioterapia kosztuje 100 000 zł, a trzeba przeprowadzić 1 chemię
rocznie na 100 osób, roczna składka musi wynosić ponad 1000 zł (koszt
zabiegu, koszty operacyjne plus zysk pośredników). Jeśli ktoś nie chce
wykupić ubezpieczenia, to naprawdę powinien być jego i tylko jego problem.
On powinien być odpowiedzialny za warunki w szpitalu - dostanie takie, za
jakie zapłaci. Nie widzę żadnego powodu, aby miało być inaczej -
ubezpieczenia to nie jest jakaś gigantyczna suma, każdego na to stać.
Ewentualnie społeczeństwo może zrzucić się na najbiedniejszych - dzieci z
domu dziecka, osoby upośledzone. Ale nie może być tak jak teraz, że 20%
uczciwych haruje na 80% obiboków i darmozjadów.

> [...]
> szpitala kosztuje dokladnie tyle ile kosztuje, ani grosza wiecej ani
> mniej. Dzieki wlasnym staraniom bedzie mial wartosc rynkowa - to przeciez

Można. Ale po co? Po pierwsze, jako szpital czy klinikę można adoptować
każdy niemal większy budynek, po drugie - każdy szpital można adoptować
jako pomieszczenia powiedzmy biurowe. A po trzecie, to nie żaden lekarz
kupi szpital, bo lekarza na to po prostu nie stać. Szpital kupi prywatny
przedsiębiorca, który dodatkowo ma kasę na dodatkowy sprzęt i na opłacenie
najlepszych fachowców - aby przyciągnąć do siebie klientów - pacjentów.
Przyciągnie ich oferując najwyższą jakość usług.

> Ale to bylo kiedys, dzis panstwo nie jest po to, zeby konkurowal Pan sobie
> bez ograniczen, a wlasnie po to jest, zeby zakreslic wiazace Pana granice.
> Nie musi to sie Panu podobac.

no niespecjalnie mi się to podoba, w zasadzie nie podoba mi się w ogóle.
Jeśli chcę coś sprzedawać i przestrzegam podstawowych zasad uczciwości, to
co państwu do tego? Załóżmy, że chcę sprzedawać usługi medyczne - nie jako
lekarz, ale jako biznesnem, właściciel prywatnej kliniki. Po co komu tutaj
jakieś zasady? Jeśli będę robił to źle, jest zwykły kodeks karny. Jeśli
ktoś zechce nałożyć dodatkowe ograniczenia, pacjent tylko na tym straci.

> Ogolnie wyglada to tak, ze robiac cos pozytecznego dla siebie nie uniknie
> Pan zrobienia przy tej okazji czegos pozytecznego dla innych.
> To tez sie nie musi Panu podobac. Po prostu tak jest.

ogólnie tak to wygląda w gospodarce wolnorynkowej. W gospodarce
socjalistycznej z reguły robiąc coś dobrego dla siebie, robię to kosztem
innych.

--
www.vegie.pl

17. Data: 2007-10-03 19:39:14

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Wilicki napisal:

> Prywatyzacja była owszem przeprowadzona dość nieudolnie, było pewnie parę
> przekrętów - musiało być, jak wszędzie gdzie decydują urzędnicy.

Eeeee.......Tomku, z przykroscia musze zauwazyc, ze dales sie niemilosiernie
zmanipulowac. Przymiotnik "nieudolna", to dosc delikatne okreslenie:)

> Nie
> zmienia to faktu, że była konieczna - aby przestać wyrzucać na śmietnik
> kasę z naszych podatków.

Byla konieczna, ale szkoda, ze tylko niektorym uprzywilejowanym jednostkom, dala
szanse dobrego startu w ta nowa "kapitalistyczna" rzeczywistosc.
Ty i Tobie podobni nie macie zadnych szans na konkurowanie z tymi "wybrancami".

Teraz chcesz im podarowac jeszcze sluzbe zdrowia?

Kiedys nacjonalizowano, a teraz potomkowie tych co nacjonalizowali - prywatyzuja
sie....na tym co znacjonalizowali wczesniej ich rodzice.

> [...]
> kilkaset tysięcy - jest ujemna ze względu na długi. A co gorsza, takiego
> trupa utrzymuje się przy życiu, blokując prywatna konkurencje.

A moze ktos celowo stawarza taka sytuacje aby uwazac polska sluzbe zdrowia za
"trupa"?

Takiego rzekomego "tupa" mozna przeciez tanio kupic...., a niektorzy dobroduszni
i latwowierni mlodzi ludzie, jeszcze do tego procederu naklaniaja innych naiwniakow.

Jeff

18. Data: 2007-10-03 20:17:19

Od: "Krzysiek" <m...@m...de> szukaj wiadomości tego autora

Hallo,

powtorka, bo pierwszy przepadl gdzies w czelusciach...

19. Data: 2007-10-03 22:04:13

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeff wrote:

> [...]
> z tymi "wybrancami".
>
> Teraz chcesz im podarowac jeszcze sluzbe zdrowia?

szczerze? Nie mam z tym większych problemów. Nie zazdroszczę nikomu tego, że
jest ode mnie bogatszy. No nie, zazdroszczę, ale dla mnie to nie powód,
żeby gościa nienawidzić :D Niech ma na zdrowie. To jest cena, jaką płaci
się za lata socjalizmu.

> Kiedys nacjonalizowano, a teraz potomkowie tych co nacjonalizowali -
> prywatyzuja sie....na tym co znacjonalizowali wczesniej ich rodzice.

tak katolicy zagłosowali, niestety.

> [...]
>
> Takiego rzekomego "tupa" mozna przeciez tanio kupic...., a niektorzy
> dobroduszni i latwowierni mlodzi ludzie, jeszcze do tego procederu

a uważasz, że nie jest trupem? Przyjedź kiedyś z tej Kanady do Polski i idź
do lekarza. Państwowego.

--
www.vegie.pl

20. Data: 2007-10-03 23:24:40

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek Wilicki napisal:

> [...]
> jest ode mnie bogatszy. No nie, zazdroszczę, ale dla mnie to nie powód,
> żeby gościa nienawidzić :D Niech ma na zdrowie. To jest cena, jaką płaci

To nie o to chodzi. Tu chodzi o to, aby zdobywal bogactwo ale nie w ten sposob
jak to ma miejsce w Polsce. Na bogactwo trzeba zapracowac w miare uczciwie, a
nie osiagac go, przez "kradziez pierwszego miliona".

> tak katolicy zagłosowali, niestety.

Eeeeeech....:)

> a uważasz, że nie jest trupem? Przyjedź kiedyś z tej Kanady do Polski i idź
> do lekarza. Państwowego.

Ja tutaj raz juz na ten temat sporo napisalem i podalem szereg informacji
ktorych jak widze nawet nie sprobowales przeanalizowac. Wiec jak mozna z Toba
powaznie dyskutowac na te tematy, skoro Ty nadal bujasz w oblokach?

Sorry, lubie Cie, bo zyczliwy czlowiek z Ciebie, ale szkoda mi czasu na jalowe
dyskusje.
Poczytaj moze jakies polskie grupy na ktorych dyskutuje sie na tematy polityczne
i... wyjedz wreszcie do tego USA....:)

Jeff

Angiografia fluoresceinowa
Tomografia
Jak się odwołać od tego pisma
Suche powietrze, problem z nosem - nawilzanie
Pytanie o chelatoterapie!!!