Tomografia

1. Data: 2007-10-02 10:25:58

Temat: Tomografia
Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Czy tomografię głowy można wykonywać profilaktycznie (prywatnie)?
Jeśli tak, to czy potrzebne jest skierowanie i czy wyniki (obrazy)
muszą być później przekazywane do lekarza, który je wystawił, czy
dołączany jest opis, podobnie jak przy RTG?

2. Data: 2007-10-02 12:33:53

Temat: Re: Tomografia
Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mozna zrobić tk głowy prywatnie, koszt ok 200-300 zł, jednak i tak jest
wymagane skierowanie od lekarza , moze to być taże lekarz 1 kontaktu..
przerabiałam to 2 tyg temu...
wynik- otrzymuje sie opis jak przy badaniu usg,.. ale raczej nie od ręki
tylko w żależności od dostepności lekarza, najczesciej po kilku giodzinach.

s.com...

3. Data: 2007-10-02 18:34:13

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 02 Oct 2007 03:25:58 -0700, p...@g...com wrote:

> Czy tomografię głowy można wykonywać profilaktycznie (prywatnie)?

A po kiego grzyba?

Naświetlanie czaszki promieniowaniem rentgenowskim wbrew pozorom też
może mieć niedobre następstwa.

Kiedyś, w pewnym kraju, dzieciom naświetlano głowy promieniowaniem
rentgenowskim w celu leczenia grzybicy. Wyrosły im potem ładne, dorodne
oponiaki.

Brak wskazań do badania jest przeciwwskazaniem do niego. Robienie sobie
TK "profilaktycznie", bez żadnych wskazań medycznych, to po prostu
głupota.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

4. Data: 2007-10-02 20:16:39

Od: Mariusz <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2 Oct 2007 20:34:13 +0200, Marek Bieniek
<a...@s...re.invalid> wrote:

>Brak wskazań do badania jest przeciwwskazaniem do niego. Robienie sobie
>TK "profilaktycznie", bez żadnych wskazań medycznych, to po prostu
>głupota.

Czy to się również tyczy RM?

Mariusz

5. Data: 2007-10-02 20:38:01

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 02 Oct 2007 22:16:39 +0200, Mariusz wrote:

> Czy to się również tyczy RM?

Tak. Choć z innych przyczyn:)

6. Data: 2007-10-02 23:26:45

Od: radek k <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz napisał(a):

> Czy to się również tyczy RM?

robienie sobie MRI dla robienia? Bez sensu... lepiej sobie abonament
wykupic w jakims labie i co miesiac robic podstawowa morfologie :)

radek

7. Data: 2007-10-03 22:22:04

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> robienie sobie MRI dla robienia? Bez sensu... lepiej sobie abonament
> wykupic w jakims labie i co miesiac robic podstawowa morfologie :)

sasiadka znajomych zmarla bo pekl jej tetniak mozgu, takie cos TK/ RM by chyba
wykryl. Pytanie jak dlugo takie cos powstaje i ile masz czasu zanim peknie...
itp/itd. Mozna gdybac :)

8. Data: 2007-10-04 15:24:04

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 4 Oct 2007 00:22:04 +0200, Papkin wrote:

> sasiadka znajomych zmarla bo pekl jej tetniak mozgu, takie cos TK/ RM by chyba
> wykryl. Pytanie jak dlugo takie cos powstaje i ile masz czasu zanim peknie...
> itp/itd. Mozna gdybac :)

Wskazania do profilaktycznego wykonania badań obrazowych w kierunku
tętniaków są dyskusyjne. Niektórzy zalecają je w przypadku dodatniego
wywiadu rodzinnego.

Problem zaczyna się kiedy takie coś się wykryje. Ryzyko pęknięcia
bezobjawowego tętniaka może być czasami niższe, niż ryzyko związane z
jego operacją.

Gdybać można, ale lepiej poradzić się lekarza, zamiast spekulować na
własną rękę.

9. Data: 2007-10-04 16:20:51

Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 2 Paź, 20:34, Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> wrote:

> [...]
>
> Brak wskazań do badania jest przeciwwskazaniem do niego. Robienie sobie
> TK "profilaktycznie", bez żadnych wskazań medycznych, to po prostu

Czy ja naprawdę pytałem o zasadność/niezasadność czy stopień głupoty
takiego postępowania?
Przyczyny, proszę, pozostaw mnie jako pacjentowi. Pytałem o możliwość
i przebieg takiego badania.

W powszechnej świadomości istnieje i czasami sprawdza się coś takiego
jak intuicja czy "złe przeczucia". Raczej ciężko na "złe przeczucia"
namówić lekarza, żeby skierował na drogie badania do publicznej
placówki. Poza tym można być uznanym za wariata, hipochondryka czy
głupka właśnie.

Wezmę na siebie ryzyko związane z badaniem raz na x lat (powiedzmy 10?
do tej pory nigdy go nie robiłem, być może więcej już nie zrobię).
Skoro guzy na głowie leczy się promieniowaniem wiele razy silniejszym
i wyleczeni funkcjonują potem normalnie, to badanie mnie nie zabije
raczej.

10. Data: 2007-10-04 17:03:58

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 04 Oct 2007 09:20:51 -0700, p...@g...com wrote:

> Czy ja naprawdę pytałem o zasadność/niezasadność czy stopień głupoty
> takiego postępowania?

Pytałeś czy można. Ja odpowiedziałem, że bez wskazań to bez sensu i
niemądre. Jeśli istnieją wskazania - badanie trzeba wykonać. Jeśli nie -
badanie jest przeciwwskazane.

> Przyczyny, proszę, pozostaw mnie jako pacjentowi. Pytałem o możliwość
> i przebieg takiego badania.

Ponieważ na każde badanie potrzebne jest skierowanie lekarza, Twoją
koncepcję można sobie między bajki włożyć.

Jest to procedura medyczna, która musi być uzasadniona. Jeśli Ci się
cokolwiek, co można powiązać ze badaniem (na przykład dostaniesz
wstrząsu po kontraście, czego nie życzę, ale co jest możliwe),
prokurator spyta kto je zlecił i dlaczego.

Oczywiście możesz poszukać lekarza, który ma to w nosie i po uiszczeniu
stosownej opłaty skieruje Cię na badanie bez powodu. Powodzenia.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

Jak się odwołać od tego pisma
Suche powietrze, problem z nosem - nawilzanie
Pytanie o chelatoterapie!!!
zszycie głowy
Re: Bolący bark,jaki lekarz?