Adżika (P) abchazka

1. Data: 2002-08-21 07:09:12

Temat: Adżika (P) abchazka
Od: "kudlata" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamietam jak dziś.. W zeszłym roku rzuciłam problem adżiki na grupe. Zleciały
sie przepisy i linki - do dzisiaj z nich korzystam. I nawet nie wiecie, jak
rozszerzyliscie moje horyzonty. Dziekuję.
Wczoraj zrobiłam adżike według receptury abchazkiej, wyczytanej na rozyjskiej
kuchennej grupie dyskusyjnej. Kochani! TO JEST TO! Ten smak, ta konsystencja,
ten kolor ( chop przywoził gruzińską daaawno temu).

Składniki:
500 g papryki słodkiej
500 g papryki ostrej
500 g wyłuskanych orzechów włoskich
10 główek czosnku ( dużych ), miom zdaniem najlepszy jest polski, ostrzejszy
niż te importowane

150 ml oleju ( ciut więcej niz pol szklanki)
4 kopiate łyżki soli.
4 łyżki octu ( ja dałam winny z białego wina), przepis nie precyzował mocy

Wykonanie: obie papryki zemlec, do gara ( musi być odporny na przypalanie),
dodac olej i smażyc, aż woda odparuje; dodać zmielone orzechy i sól, dalej
wygotowywać, mieszac i mocowac się z obieraniem czosnku ( tasakiem albo
szerokim nozem zdrowo uciskac zabki, potem cos jeszcze trzeba oderwac, ale w

asadzie "samo" sie obiera). Czosnek też zemlec.Kiedy papryka z orzechami juz

jest tak gęsta, że ledwo się daje mieszać, dodac ocet i czosnek, zamieszać,
poczekać aż znowu zacznie bulgotac i gotowe. Składać gorące do małych
słoiczków, zakręcać, powinno sie zassać.Wyszło mi 10 słoiczków 200 ml.
Ten koncentrat mozna potem mieszać z przecierem pomidorowym, dodac chmeli-
suneli dla aromatu, ale to potem.Mozna dodać żywcem do czachobili - nadaje
odpowiedni smak, mozna jeśc łyżkami jak kto lubi :))) Qd
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-08-21 07:31:32

Temat: Re: Adżika (P) abchazka
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> Pamietam jak dziś.. W zeszłym roku rzuciłam problem adżiki na grupe.
(ciach, ale z zalem)> Ten koncentrat mozna potem mieszać z przecierem
pomidorowym, dodac chmeli-
> suneli dla aromatu, ale to potem.Mozna dodać żywcem do czachobili -
nadaje
> odpowiedni smak, mozna jeśc łyżkami jak kto lubi :))) Qd
Brzmi mniamusnie :-) A czy ja jako jednostka nieobeznana w kuchni
gruzinskiej moge poprosic o wyjasnienie , co to chmeli-suneli ?
Herbatka efemeryczna i zafrapowana

1. Data: 2002-08-21 08:29:06

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> (ciach), co to chmeli-suneli ?
> Herbatka efemeryczna i zafrapowana
>

> Mieszanka ziół ( "traw" po rosyjsku, sama sie nabralam tlumaczac po raz
pierwszy)i nasion przyprawowych, z których nieosiągalny u nas okazał się tylko
suszony owoc berberysu ( w tym roku mam obiecany od grupowiczki, ze ususzy z
wlasnego krzaka). Razem zmielone, bardzo aromatyczne, może jeszcze niech sie
Lilla wypowie, bo próbowała tegoż mojej produkcji).Po sczegóły muszę zajrzeć do
swoich notatek, albo.. albo wrzucić w gugla :))).Qd

1. Data: 2002-08-21 08:45:52

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zajrzeć do
> swoich notatek, albo.. albo wrzucić w gugla :))).Qd

A to dziekuje bardzo za wyjasnienia i ide guglowac ;-)
Herbatka efemeryczna i nieco oswiecona

1. Data: 2002-08-21 09:07:04

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kudlata" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 500 g papryki ostrej
> 500 g wyłuskanych orzechów włoskich
> 10 główek czosnku ( dużych ), miom zdaniem najlepszy jest polski,

Główek czosnku? Zebym się nie wpuścił?..

Edede

1. Data: 2002-08-21 10:01:16

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Główek czosnku? Zebym się nie wpuścił?..
>
> Edede

Tak, namaste, Główek ( nie ząbków!!!!).
I jeszcze jedna uwaga: ja zmieliłam ( zmełłam jak w szkole uczyli) to średnio
grubo, wyczuwalne sa grudki pod językiem; ale uważam, że jednak lepsze byłoby
bardziej pastowate. Mozna też dac więcej soli.Ale to indywidualna sprawa.Qd

1. Data: 2002-08-21 10:15:02

Od: "zdzisław" <z...@...odry.wodzislaw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyja to jest ntak naprawdę potrawa? Gruzinów, Abchazów czy Ormian ? ;-)))))

1. Data: 2002-08-21 10:41:01

Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik zdzisław z adresu <z...@...odry.wodzislaw.pl> napisał:

:: Czyja to jest ntak naprawdę potrawa? Gruzinów, Abchazów czy Ormian ?
:: ;-)))))

Teraz to juz NASZA!!!!! ;P
pzdr grzesiek

1. Data: 2002-08-21 10:56:55

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 21 Aug 2002 12:01:16 +0200, k...@p...onet.pl wrote:

>Tak, namaste, G?ówek ( nie z?bków!!!!).
>I jeszcze jedna uwaga: ja zmieli?am ( zme??am jak w szkole uczyli) to ?rednio
>grubo, wyczuwalne sa grudki pod j?zykiem; ale uwa?am, ?e jednak lepsze by?oby
>bardziej pastowate. Mozna te? dac wi?cej soli.Ale to indywidualna sprawa.Qd

A jak bys nie zmella, to czy bys przepuscila przez machine
kuchenna? maszynki do melcia wlasciwie nie mam, ale mam takie co
rozwala wsjo

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-21 11:10:37

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A to dziekuje bardzo za wyjasnienia i ide guglowac ;-)
> Herbatka efemeryczna i nieco oswiecona
>

> I co wyguglowałaś? Bo ja kolejne przepisy na adzike ( zbiorek wydam alboco),
parę zestawow pod wspolna nazwa chmeli-suneli i rade jak probować, czy adżika
dobra wyszła:
posmarować kawłeczek chleba adżiką, połozyc kawałek słoniny i wypić 100-150 g
wódki albo samogonu. Jeśli "spiritnyje" mocniejsze niż adżika, to znaczy, że
dalismy za mało ostrej papryki :))))

A serio już : w wielu przepisach powtarza się informacja, że adżikę (
koncentrat) przed uzyciem należy zmieszać z tkemali ( sos, a praktycznie mus z
bardzo kwaśnych śliwek; ortodoksyjna jest ałycza znaczy mirabelka) Qd

gorzka czek
[OT] Sprawa związana z www.kuchnia.3miasto.pl
surowka z kapusty
Prosba: Kielbasa biala w sosie piwnym z cytrynka
Kalszywy adres z przepisami