Adżika (P) abchazka

From: "kudlata" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Adżika (P) abchazka
Date: Wed, 21 Aug 2002 09:09:12 +0200

Pamietam jak dziś.. W zeszłym roku rzuciłam problem adżiki na grupe. Zleciały
sie przepisy i linki - do dzisiaj z nich korzystam. I nawet nie wiecie, jak
rozszerzyliscie moje horyzonty. Dziekuję.
Wczoraj zrobiłam adżike według receptury abchazkiej, wyczytanej na rozyjskiej
kuchennej grupie dyskusyjnej. Kochani! TO JEST TO! Ten smak, ta konsystencja,
ten kolor ( chop przywoził gruzińską daaawno temu).

Składniki:
500 g papryki słodkiej
500 g papryki ostrej
500 g wyłuskanych orzechów włoskich
10 główek czosnku ( dużych ), miom zdaniem najlepszy jest polski, ostrzejszy
niż te importowane

150 ml oleju ( ciut więcej niz pol szklanki)
4 kopiate łyżki soli.
4 łyżki octu ( ja dałam winny z białego wina), przepis nie precyzował mocy

Wykonanie: obie papryki zemlec, do gara ( musi być odporny na przypalanie),
dodac olej i smażyc, aż woda odparuje; dodać zmielone orzechy i sól, dalej
wygotowywać, mieszac i mocowac się z obieraniem czosnku ( tasakiem albo
szerokim nozem zdrowo uciskac zabki, potem cos jeszcze trzeba oderwac, ale w

asadzie "samo" sie obiera). Czosnek też zemlec.Kiedy papryka z orzechami juz

jest tak gęsta, że ledwo się daje mieszać, dodac ocet i czosnek, zamieszać,
poczekać aż znowu zacznie bulgotac i gotowe. Składać gorące do małych
słoiczków, zakręcać, powinno sie zassać.Wyszło mi 10 słoiczków 200 ml.
Ten koncentrat mozna potem mieszać z przecierem pomidorowym, dodac chmeli-
suneli dla aromatu, ale to potem.Mozna dodać żywcem do czachobili - nadaje
odpowiedni smak, mozna jeśc łyżkami jak kto lubi :))) Qd
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl