Akademia Medyczna w Gdansku

41. Data: 2000-08-08 06:54:20

Temat: Re: Akademia Medyczna w Gdansku
Od: o...@p...gda.pl szukaj wiadomości tego autora

In pl.regionalne.trojmiasto Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> wrote:

> nie prawda - nie musisz. Zaklad pracy nie ma prawa przelewac pieniedzy
> gdziekolwiek bez zgody pracownika. Wiec sie nie ubezpieczaj i juz

pewne ubezpieczenia sa obowiazkowe czy Ci sie to podoba czy nie i nie mozna z
tego rezygnowac, bo inaczej zus przytupta do twych drzwi....

pozdrawiam,

-Oktawik.

42. Data: 2000-08-08 07:44:34

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Aug 2000, Iwcia P-L (Foczka) wrote:

> BTW, wracajac do poczatkow dyskusji - o "niekomunikatywnym" lekarzu. Nie
> wiem dlaczego czesci lekarzom umyka scisly zwiazek miedzy Soma a Psyche. Nie
> ucza tego na Akademii?

nie ucza - to fakt. Nie twierdze, ze lekarz niekomunikatywny to
dobry lekarz, Ale pragne tylko zwrocic szanownemu gronu mala uwage,
ze niekomunikatywnosc jest niewatpliwie duzym utrudnieniem w kontakcie
lekarz <-> pacjent ale nie upowaznia do wyciagania wnioskow, ze
niekomunikatywnosc kryje za soba karygodne bledy jakie probowano
przypisac tamteu lekarzowi. Mozna byc niekomunikatywnym ale correct
pod wzgledem standardow postepowania medycznego. Innymi slowy
sama niekomunikatywnosc nie jest podstawa do utwierdzania sie w opinii,
ze lekarz ten popelnil jakis szczegolnie okrutny blad kwalifikujacy
do scigania z urzedu (czyli przez prokuratora). A drugiej takze
strony istnieje grupa lekarzy (a takze urzednikow itp.) bardzo milych
i pseudo-elokwentnych, ktorzy wlasnie w ten sposob ukrywaja swoje
nikle przygotowanie fachowe. Pacjent (czy w urzedzie petent - bo
dotyczy to wszystkich grup zawodowych) daje sie zlapac na "wedke"
wyjatkowej elokwentnosci, ktora nie zawsze ma oparcie w wiedzy
fachowej. W moim miescie znany byl przypadek studenta biologii,
ktory podawal sie juz nie tylko za lekarza
ale za dra habilitowanego medycyny, zastepce kierownika Kliniki, ktora
nie istnieje. Dali
sie na to zlapac nie tylko pacjenci,ktorzy sie tlumnie u niego
leczyli ale takze niektorzy lekarze, ktorzy z nim wspolpracowali.
Z kolei w sasiednim mniejszym miasteczku spokojnie przez pol
roku "praktykowal" w charakterze elokwentnego specjalisty
wyrzucony za picie alkoholu z pogotowia sanitariusz.
W kocu wpadli bo robili bledy merytoryczne i o malo ktos nie
zmarl. Zajal sie nimi prokurator.
Tak bywa tez. Oczywiscie bywaja swietni lekarze (urzednicy)
fachowcy, ktorzy dodatkowo maja dar komunikatywnosci i Ci sa najlepsi.

Jesli ja bedac lekarzem mialbym wybierac, ktory z urzednikow (bede
teraz pisal juz na przykladzie urzednikow a nie lekarzy) mialby
zajac sie moimi sprawami to wolalbym niemilego ale kompetentnego,
tego, ktory w koncu zalatwilby wszystko tak jak nalezy niz bardzo
milego, sympatycznego i pseudo-uczynnego ale kompletnie niekompetentnego
merytorycznie. Czyli ocena czlowieka w pierwszym rzedzie musi
uwzgledniac przygotowanie fachowe a dopiero w drugi walory osobiste.
Tak to wlasnie wychodzi w zyciu, Mam kilku kolegow lekarzy,
ktorzy sa tez niekomunikatywni i dla pacjentow pozornie oschli,
ale tak na prawde gdy przychodzi co do czego, to okazuja sie byc
bardzo rzetelni i troskliwi.

W swoich postingach wiec nieco prowokujacych chcialbym tylko
zaapelowac do niewydawnia powierzchownych sadow na podstawie
tego czy sie ktos usmiecha czy nie.

Z usmiechem

P.K.

----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

zaglosuj! http://www.am.torun.pl/certify

43. Data: 2000-08-08 08:05:03

Temat: Re: OGOLNIE: Re: Akademia Medyczna w Gdansku
Od: "Mariusz Zielinski" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Zamojski <z...@p...man.lublin.pl> napisal

> PS. Mariusz!
> A czemu nie wymieniles publicznie Doktora, ktory pomogl Ci w Wojewodzkim?
:)
> Wyglada, ze chcac tepic patologie, zapomniales, ze ktos, malo, ze wywiazal
> sie z obowiazku, to przekroczyl przepisy, by zachowac sie po ludzku.

Przepraszam ale jestem w nienajlepszej formie :) Lek. Med. Maciej
Smoczynski; szkoda ze znam go tylko z pieczatki. Moze faktycznie moj
przypadek byl na tyle prosty ze wrecz nie nalezalo poswiecac mi czasu ...
tylko ze cos mnie gryzie ... na prawde chcialbym zeby jakis lekarz zajal sie
moim przypadkiem a nie przypadkiem zlamania obojczyka ... wiem myslenie
egoistyczne i aspoleczne. echhhhh...

PS: Wiem ze w oczach wielu osob jestem bezmyslnym chamem ale ... pamietajcie
o kilku rzeczach: wiem jak postrzegane sa takie zachowania w spoleczenstwie;
wiem jaki efekt wywrze to w srodowisku lekarzy; piszac wiedzialem na co sie
skazuje; i najwazniejsze byl moj swiadomy wybor.

--
Mariusz Zielinski

44. Data: 2000-08-08 08:16:36

Od: "Mariusz Zielinski" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> napisal

> wiec jako swiadomy obywatel warto abys sie zainteresowal ile przelewa
> i (ha, ha) czy w ogole przelewa.

Czytajac Twoje slowa nabralem watpliwosci ... tylko zastanawia mnie jedno:
dlaczego pani kadrowa przy zatrudnianiu pytala sie mnie do jakiej kasy
chorych naleze ...

--
Mariusz Zielinski

45. Data: 2000-08-08 08:23:27

Od: "drabek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>pewne ubezpieczenia sa obowiazkowe czy Ci sie to podoba czy nie i nie mozna
>tego rezygnowac, bo inaczej zus przytupta do twych drzwi....
>
>pozdrawiam,
>
> -Oktawik.

powiem wiecej, jesli jest sie zatrudnionym w jakiejs firmie - firma placi
zus i zdrowotne itp. teraz jesli ma sie jeszcze firme (nawet jednoosobowa)
jest sie zwolnionym z placenia zus lecz nie jest sie zwolnionym od placenia
zdrowotnego, ktore idzie na kase chorych. taki czlowiek placi wiec dwie
skladki zdrowotne. wiec gdzies ta forsa jest, ale gdzie ..... to wiedza
chyba tylko ONI ;)))) ale to chyba NTG ;)))

drabek [UIN 59344367]
http://www.drabek.obywatel.pl

PS od praz zleconych (umowa-zlecenie) tez jest obowiazek oplacenia zus itp.

46. Data: 2000-08-08 09:20:12

Od: Jacek Kijewski <j...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 Aug 2000, Piotr Kasztelowicz wrote:

> No niestety - przepraszam za okreslenie - ale to juz jest
> zupelna demagogia a wrecz brednie. Nic nam nie placisz z podatkow
> - chyba, ze przychodzisz do prywatnego gabinetu. Podatki placisz
> na kase chorych. Zas kasy chorych
> permanentnie nie wywiazuja sie ze swoich zobowiazan i nie placa.
> Czyli jestes bankrutem, dluznikiem :-)

Czy to jest powszechny, lekarski poglad na obecnie panujaca sytuacje???

Uojezuuu.... Obysmy tylko zdrowi byli...

Jacek Kijewski, j...@q...softomat.com.pl (zajrzyj tez www.softomat.com.pl)
Kazda dostatecznie rozwinieta technologia
niczym szczegolnym nie rozni sie od magii

47. Data: 2000-08-08 16:48:24

Od: "Marcin R" <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Kadzy lekarzyk ma swoj cmentarzyk" jak glosi stare porzekadlo, tylko ze t
> cmentarzyki sie coraz bardziej rozrastaja zamiast kurczyc.

Marny chirurg - mały cmentarz
Dobry chirurg - duży cmentarz
;)

48. Data: 2000-08-08 16:52:25

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witold Zaluska Jr. napisa?(a) w wiadomoœci: ...

>a od kiedy to w szpitalach sa zaplanowany wypadki i sytacje zagrozenia
>zycia? Lekarz pewnie mial spojrzec na zegarek "O! Do nastepnego zawalu mam
>jeszcze pol godziny, to obsluze tego pana i pojde jesc" :PPP

Jak pan doktor taki wyglodzony to niech sobie zapoda kroplowke z glukoza...

Adam B.

49. Data: 2000-08-08 20:07:12

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> Jak pan doktor taki wyglodzony to niech sobie zapoda kroplowke z
glukoza...

> -----------------------
> Pozdrawiam,
> Adam B.

Wprost uwielbiam taaaaaakie dowcipy, hehehe
Jaroslaw Laczkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/alzheimer/klub/o_nas2/laczk.
html

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

50. Data: 2000-08-09 07:50:16

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na co sie
> skazuje; i najwazniejsze byl moj swiadomy wybor.

Wez w koncu napisz, jaki masz zawod, bo chyba to przeoczylem. Moze ci
napiszemy, jak postrzegane sa zachowania w twoim zawodzie.

Piotr Zielinski

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

problem z paznokciem