Re: Ale gagatek: Szymon Mol (Moleke Nije)

Data: 2007-01-11 11:26:52
Temat: Re: Ale gagatek: Szymon Mol (Moleke Nije)
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

niezbecki; <eo53me$kp8$1@news.onet.pl> :

> Flyer<f...@p...gazeta.pl>
>
> [...]
>
> Jesteś pewien, że tak jest, jak piszesz?
> I czy Contex podaje dwa różne wymiary: średnicę i szerokość? (Czym się wg
> Ciebie miałyby różnić? Dla mnie to to samo w tym przypadku.)
>
> Nie jestem specjalistą od gumek, ale zajrzałem na stronę
> http://www.leroidelacapote.com/preservatif/condoms-c
-1.html, gdzie jest duży
> wybór tychże.
> Z tego, co się zorientowałem szerokość oferowanych prezerwatyw wynosi od 49
> mm (dla małych fiutków) przez 52-54 mm (dla standardowych penisów) do 60 mm
> (dla wielkich kutasów).
> Wymiary analogicznych prezerwatyw różnych producentów są w pełni
> porównywalne, a gdyby niektórzy podawali połowę obwodu zamiast tego, co się
> normalnie rozumie przez średnicę (=szerokość), musiałoby być inaczej.
>
> Może podaj jakieś konkretne przykłady albo co?
> Może czegoś nie rozumiem.

Masz prezerwatywę położoną "na płasko"/przyciśniętą - i mz. niektórzy
producenci podają to jako srednicę, podczas kiedy jest to połowa
długości okręgu vel szerokość "na płask" - podają szerokość
"spłaszczonej prezerwatywy" a nie średnicę okręgu.

Zacznijmy więc od contex'a (extra large):

1. podana średnica 34 mm
2. podana szerokość 54 mm

Z wzoru na długośc okręgu (2*Pi*r), gdzie r=17 mm połowa długości okręgu
wynosi 53,4 , więc z grubsza się zgadza.

A teraz:
durex comfort xl - podana *średnica* 57 mm;
unimil xxl - podana *szerokość* 53 mm
durex extra safe - podana *średnica* 56 mm

Liczby szczególnie się nie róznią, rozmiary opakowań na oko też, więc
średnica prezerwatyw durex'a wynosi - gdyby durex napisal prawdę r =
(57/2) / 2* Pi = 41,38 mm, co jest zgodne z mierzeniem "przez
opakowanie". Czyli tłumacz opakowań durex'a dał ciała.

Pomijam już to, że podana średnica nie odzwierciedla "możliwości"
prezerwatyw - durex w użyciu jest relatywnie mniejszy od contex'a, nie
wspominając o pewnych niemieckich prezerwatywach xxl, które ....
nadawały się dla krasnoludków. ;)

Podsumowując - durex kłamie na swoich opakowaniach i nie ma szans na
wygranie ze mną procesu o pomówienie. ;) I zapewne paru innych
producentów też.

Flyer
--
gg: 9708346